Vineri 22 Noiembrie

Mai mulți clujeni se declară dezamăgiți de diferențele majore dintre axele nord-sud și cele de est-vest din transportul public al Clujului


Locuitorii Clujului simt o diferență majoră atunci când vine vorba de transportul public pe axa nord-sud, față de cea est-vest. Zone precum Hașdeu, Zorilor Nord, Spitalul de Boli Infecțioase, dar și altele sunt prinse într-un cerc vicios în care nu sunt  curse pentru că nu sunt călători și nu sunt călători pentru că nu sunt curse. 

Mai mulți clujeni civici și nu numai remarcă încă odată faptul că diferența de funcționalitate dintre axa nord-sud de transport public și cea de est-vest este una majoră. 

„În Cluj-Napoca, există un traseu urban deservit de microbuze diesel vechi, neaccesibile, cu trepte la urcare, ușă manuală, fără afișaj, fără anunțuri stații și fără POS pentru posibilitatea plății cu cardul și cu 2 curse/zi în total, ambele dimineața, de la 6 și 7. 

Am luat unul, am văzut cum se chinuiau oamenii să închidă o ușă într-o mașină care transporta marfă înainte”, a declarat Adi Dohotaru, reprezentantul Asociației SOS - Societatea Organizată Sustenabil.

civic 3.jpg

„Linia 22 este singurul traseu care deservește zonele Hașdeu, Zorilor Nord și Spitalul de Boli Infecțioase este de mulți ani într-un cerc vicios în care nu sunt curse pentru că nu sunt călători și nu sunt călători pentru că nu sunt curse. 

Totuși, în aria de captare a stației finale se regăsește o zonă dens locuită, campusuri, clădiri universitare și un mare spital, iar alte trasee de transport public sunt la peste 600 m distanță, cu o notabilă diferență de nivel.  

Un astfel de traseu ar trebui operat cel puțin în toate orele de vârf și o cursă seara, cu plecări din oră în oră în intervalul 6:00-9:00 și 13:00-18:00 + o cursă pe la 21:00 ca serviciu minim viabil, preferabil cu un autobuz electric, silențios. Un asemenea orar ar atrage deja mult mai mulți călători, destul cât să justifice utilizarea unui autobuz de 10 m, Compania de Transport Public având mai multe, nu a unei dubițe.

Pentru a atrage călători noi și pentru a scoate clujenii din trafic auto, vehiculul ar trebui să prezinte dotări specifice anului 2023: ușa automată, nu manuală, podea joasă, afișaj de traseu, nu hârtie în geam, anunțuri stații etc”, a mai declarat civicul clujean.

Comentarii Facebook