Mai mulți clujeni se declară dezamăgiți de diferențele majore dintre axele nord-sud și cele de est-vest din transportul public al Clujului
Locuitorii Clujului simt o diferență majoră atunci când vine vorba de transportul public pe axa nord-sud, față de cea est-vest. Zone precum Hașdeu, Zorilor Nord, Spitalul de Boli Infecțioase, dar și altele sunt prinse într-un cerc vicios în care nu sunt curse pentru că nu sunt călători și nu sunt călători pentru că nu sunt curse.
Mai mulți clujeni civici și nu numai remarcă încă odată faptul că diferența de funcționalitate dintre axa nord-sud de transport public și cea de est-vest este una majoră.
„În Cluj-Napoca, există un traseu urban deservit de microbuze diesel vechi, neaccesibile, cu trepte la urcare, ușă manuală, fără afișaj, fără anunțuri stații și fără POS pentru posibilitatea plății cu cardul și cu 2 curse/zi în total, ambele dimineața, de la 6 și 7.
Am luat unul, am văzut cum se chinuiau oamenii să închidă o ușă într-o mașină care transporta marfă înainte”, a declarat Adi Dohotaru, reprezentantul Asociației SOS - Societatea Organizată Sustenabil.
„Linia 22 este singurul traseu care deservește zonele Hașdeu, Zorilor Nord și Spitalul de Boli Infecțioase este de mulți ani într-un cerc vicios în care nu sunt curse pentru că nu sunt călători și nu sunt călători pentru că nu sunt curse.
Totuși, în aria de captare a stației finale se regăsește o zonă dens locuită, campusuri, clădiri universitare și un mare spital, iar alte trasee de transport public sunt la peste 600 m distanță, cu o notabilă diferență de nivel.
Un astfel de traseu ar trebui operat cel puțin în toate orele de vârf și o cursă seara, cu plecări din oră în oră în intervalul 6:00-9:00 și 13:00-18:00 + o cursă pe la 21:00 ca serviciu minim viabil, preferabil cu un autobuz electric, silențios. Un asemenea orar ar atrage deja mult mai mulți călători, destul cât să justifice utilizarea unui autobuz de 10 m, Compania de Transport Public având mai multe, nu a unei dubițe.
Pentru a atrage călători noi și pentru a scoate clujenii din trafic auto, vehiculul ar trebui să prezinte dotări specifice anului 2023: ușa automată, nu manuală, podea joasă, afișaj de traseu, nu hârtie în geam, anunțuri stații etc”, a mai declarat civicul clujean.
19 Comentarii
Acest domn Dohotaru se pricepe la toate. Sa spuna ce a facut el pt. Cluj inafara de a baga strimbe la orice.
@miron ioan: Ca esti prost de puti, se vede si se citeste de la 20 poste. Vezi ca nu suntem la contingente, nici in Ungaria. Ioaneee.
Stați liniștiți că vă face linii din minut în minut la anul când vin eu și noua pandemie, ca să vă puteți vaccina cu câte zece doze.
clujenii de pe axa est-vest si nord-sud sunt doar niste vinituri nerecunoscatoare :)
Pai zonele acelea sunt scurte. Se poate merge si pe jos pana in centru. Mersul pe jos face piciorul frumos. Si daca te grabesti sau ai bagaj, exista taxi, uber, bolt, etc. Dohotaru isi poate gasi altceva de comentat.
Mai multi clujeni pe nume adi dohotaru, sau are personalitati multiple? Ca deocamdata doar personalitatea de comunist inrait ne-a aratat-o
Îl doare la basca pe pitic de fraierii din Cluj. Îs buni numai de voturi în rest ne ocupam de blocuri ca de acolo vine spaguta
o să, se va, metrou, Samus navigabilus, tren napolitan si metro, bhaa prostoilor care sunteti, chiar mai puteti inghitii atata mizerie bochista? Stati in mizeria de santiere cu anii ca apoi sa inceapa alta, daca nu chiar unde s-a reabilitat/Implementat. Va distrus parcuri, va facut bulshit total, ce se mai aude de parcul Surle Trambite si Tobe de pe… Citeste mai departe
@metrou napolitane si smart:
@Clujegurile inghit tot,de aproape 20 de ani.:
@Asa-i ca esti USR-ist?:
"Mai mulți clujeni" ... adica Dohotaru?
@haha: adica sigur esti prea prost sa intelegi.
No amu să meri 600 de metri pa jos tar scade burtihanu no!
@Hgfgf:
Civicul clujan sa faca bine sa vina la Strasburg sa vaza transport in comun civilizat. Zero microbuse, numa autobuse cu validator si te anunta si statiile intr-o limba straina. La noi daca vine un strain la Cluj, de exemplu un ungur, cum stie statiile unde sa urce si sa coboare ? Mai mare rusinea !
@nelu v.: pai la fel cum merge si romanasul in alta tara si nu scrie pe limba lui, ci scrie in limba tarii respective
@Licurici: domnu Licurici, pai da la Strasburg e simplu, zici eschevu cheschevu si te ajuta si cu validatoru, ca ei inteleg, da' cand vii in Romanika nu zice in nici o limba straina, nici ighen nici tej, nici kosonom nimic. Nu se poate asa ceva, de aia nu ne vrea nimeni in Shenghen.