Medic clujean umilit de Wizz Air la Cluj. Compania a vândut mai multe bilete, decât locuri în avion
Medicul clujean George Ungureanu a trăit o experiență umilitoare pe Aeroportul Cluj, cu Wizz Air. Acesta și-a cumpărat bilet și când a ajuns la zbor a aflat că au fost vândute mai multe locuri decât sunt în avion și că va decola spre Barcelona numai dacă alții renunță la bilet.
”Cine rahat acceptă overbooking -ul? Sunt la Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj unde am venit convins ca voi zbura către Barcelona unde urma să petrec 2 săptămâni într-un spital, pentru a invata niste tehnici chirurgicale avansate. De ce eram convins că voi pleca? Fiindcă luasem un bilet de avion de la minunata companie Wizz Air. Fiindcă eram convins că voi ajunge Barcelona, mi-am luat cazare si oricine care a mai călătorit pe acolo știe ca opțiunile de cazare nu sunt chiar ieftine. Convins fiind ca voi zbura, m-am prezentat ca cetățeanul responsabil la aeroport cu doua ore si jumatate înaintea zborului. Biletul de avion cumpărat includea Wizz Air Priority, bagaj de cală, Check-in la aeroport etc, adica toate besinile pe care minunatul Wizz Air le poate vinde plebeilor. Când am ajuns la bagaje, am lăsat bagajul de cala și am cerut să mi se facă check in ul, doamna de acolo, care nu este angajat al Wizz, ci al unei alte companii (am aflat ca Wizz Air nici măcar nu are birou în Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj) m-a informat ca, din păcate, nu este sigur că voi zbura. De ce nu este sigur că voi zbura azi undeva? Deoarece minunata companie Wizz Air a făcut overbooking.
Ce înseamnă asta? Wizz Air a vândut mai multe bilete decât locurile din avion. Doamna respectivă mi-a spus că urmează să mi se dea un bilet de avion fără loc, eu trebuie să mă duc să aștept la poarta de îmbarcare și dacă cumva alt plebeu ca mine nu se prezinta la zbor, locul lui imi revine mie. Mi se va da mie sigur? Nimeni nu știe, deoarece evident că sunt mai multe persoane care sunt ”overbooked”.
Cine o să tragă la sorți cine zboară sau nu? Nimeni nu știe. Fiindcă avionul, chiar și al Wizz Air, nu e chiar autobuzul din Baicoi și nu poți sta în picioare, dacă nu primesti loc, nu zbori.
Să recapitulăm? O companie vinde biletele de avion pentru toate locurile disponibile în avion. Din banii respectivi acoperă toate costurile legate de zborul respectiv și face, sunt convins, și un profit frumusel. Dar de ce să nu facă un profit mai mare, vânzând în plus niște bilete de avion, poate-poate cineva nu ajunge și sigur se găsește un fraier ca mine care poate aștepta trei ore in aeroport, poate zboară, poate nu, și sa faca niste profituri si mai mari. Cu alte cuvinte să faci niște profituri în plus.
Ce se întâmplă dacă plebeul nu vrea sa aștepte. Pai e simplu. Pierd biletul de avion și banii, fiindcă nu am fost acolo în eventualitatea în care apare un loc.
Să recapitulăm? Compania îmi vinde un bilet fără loc. Eu stau 5 ore în acest minunat aeroport (deoarece zborul a fost intarziat cu doua ore) fiindcă imi place suspansul, poate zbor, poate nu, poate mă fac de rușine la spitalul respectiv, poate nu. Și nimeni nu-mi poate garanta că zbor. Iar dacă nu aștept, pierd biletul de avion și banii dați pe el.
În cazul în care nu are loc în avion, plec acasă și revin la o dată ulterioară, când este loc în avion. Când este aceea dată? Nimeni nu știe. Poate fi peste o zi, doua, trei, o lună. Ce i se întâmplă minunatei companii dacă eu pierd acest avion? Aparent nimic. O alta doamnă, de la securitate mi-a spus că astăzi cel puțin 50 de pasageri au fost întorși fiindcă erau ”overbooked” la Wizz Air pe alte zboruri. Dar cel putin au avut si ei șansa mea de a petrece quality time de suspans pe aeroport.
Trei luni am fost in negocieri pentru aceste doua saptamani, deoarece acest Spital este un Centru de Excelență, nu accepta orice neurochirurg în stagii și perioadele disponibile sunt extrem de vânate. Cui de la Wizz Air îi pasa ca loaza de Ungureanu pierde 5 ore in Aeroport, se face de rahat într-un centru internațional de Neurochirurgie, nu învață niște tehnici chirurgicale care pot ajuta niște pacienți și se alege cu o tonă de probleme? Doar Ungureanu, la fel ca restul plebeilor de clienți, este neimportant pentru companie. Este evident că o companie care face așa ceva in mod regulat, își bate joc de clienții sai fiindcă poate, deoarece nu are concurență pe rutele pe care le acoperă dintr-un aeroport. Aeroportul este la fel de vinovat ca și compania și își bate la fel de mult joc, fiindcă permite ca așa ceva să se întâmple in cazul unor zboruri operate de pe acel aeroport. Că voi reclama situația la ANPC este evident. Dar în plus vreau să dau în judecată compania. Pe aceasta cale chiar vreau să ma ajutati, sa fiu pus în legătură cu alte persoane cărora li s-a întâmplat acest lucru. Și împreună sa initiem o actiune colectiva care sa zguduie putin mizeria din compania asta.
UPDATE: Zborul a fost intarziat cu 4 ore, ar trebui acum sa decoleze la 21:50. Astept deja de 4 ore. Ar mai trebui sa astept aproape 3, ca sa nu fiu sigur ca zbor. Am încercat sa sun la Wizz, pe linia de asistenta unde costa 1,19 Euro/min dar nici macar aia nu merge. Nah, linii aeriene de calitate.
UPDATE 2: Dupa ce am stat si am așteptat 9 min pe linia de telefon de asistență care costa 1,19 Euro/min, am fost informat de companie ca nu am loc în avionul care are întârziere de 4 ore. Cand i-am întrebat de ce nu am fost sunat, ca sa fiu informat fiindcă știau ca am facut check-in, mi-au spus ca nu e politica companiei și mi-au închis. E fuc..ing unbelievable.
UPDATE 3: Aparent reușesc sa plec, fiindcă sunt persoane care au renunțat la zbor. Au trecut 4 ore de cand trebuia sa plec și 7 de așteptat. Aparent, mai dureaza pana plecăm. Sunt frustrat, obosit si stresat. Mi-e milă de toți oamenii cu copii de aici, care sunt la fel ca mine. E chiar tragic. Acum ar fi culmea daca se intampla ceva cu avionul.... dar ce va fi, vom vedea. Ce a fost, v-am spus deja”, a relatat medicul Unguranu.
67 Comentarii
Doctore,du-te la tine in Moldova acolo la Vaslui ca e mai bine!
@Mihai: Nu ti-e ba rusine tzaranule care esti? FMM de jegos imputit.
overbookingul ar trebui pedepsit grav
am vrut să scriu despre vocabular,
dar nu am cui.
au la el, e tovarasu doctor care nu o mai incaput in avion, daca era meletean tot asa mare era tam tamul???
@andi: iti pare elevant dupa limbaj?
@bula: erata: elevat
Karen, ai ajuns la aeroport la Cluj?
data viitoare sa iti iei bilet incat sa ajungi cu 2 zile inainte
Articol pentru oameni care nu au circulat in viata lor cu avionul...
sa poti cumapra Priority trebuie sa ai in primul rand loc confirmat...
@Kyro: du-te ba papagal dovedit! Ai fost cu avionul până la Morlaca, când ți s-o deranjat la burtă dibolii:))
Din păcate este un fenomen întâlnit la majoritatea companiilor de zbor Mie mi s-a întâmplat cu Turkish, însoțeam un grup de turiști în 2018 și aveam un schimb la Istanbul o persoana din grupul meu + alți 15 au rămas fără loc ptr ca s-au vândut mai multe , dupa ce am facut un scandal monstrus diferența este ca au dus-o la hotel și dimineața au găsit… Citeste mai departe
@Leyl: 400 euro e prea putin pt stresul generat. ar trebui cel putin de 10 ori mai mult
WizzAir e o companie de booouzgori!
@Ttt: Bai retardatule, vad ca habar n-ai ce inseamna ******. Si esti atat de prost incat esti incapabil sa cauti macar pe internet sensul cuvantului, opincar nespalat.
@Ttt: adevarat ! Azi maine ii schimba numrle in buzguria airlines
@Daaaaa: prosti ati fost, prosti sunteti, si prosti o sa fiti.....
Mie imi place sa circul cu avionu. Are mâncare bună. Si cumpăr parfume și ceasuri de lucs de la iei. Am iubită steuardesă.
Da' cum isi permite bre aceasta firma de inaripate sa-si bata joc de Elita Romaniei ??
De acesti ne-luatori de spaga, adica infractori !!
::)))::)))))))
Zice care Wizz Priority. Din câte știu eu la achiziționarea Wizz Priority ți se atribuie automat un loc sau poți sa plătești încă câțiva lei și ți-l poți alge tu pe care îl dorești și e disponibil bineînțeles.
Da parca am mai vazut poveste astea si tot la checkin a fost problema.Odata ce ti-ai facut checkin de acasa, nu vei zbura dooooar daca sunt probleme tehnice.
Poate ne explica distinsul domn doctor un lucru: e si el unul dintre plebeii pe care ii pomeneste sau doar sarakiile demne de dispretul lui fin si superior din cuaza carora nu i-a incaput somitatea in avion?
Faci check in online și te prezinți cu patru ore înainte la aeroport. Astea sunt regulile actuale. Dacă se aștepta la covor roșu și salon vip țeapă. Un moftangiu.
ghinion! n-ai mai fost in clinica sau la spital sa te joci de-a dumnezeu si sa faca toti sluj in fata ta. bun venit pe pamant. poate stai si cateva ore asteptand sa intri la vreun confrate sa te consulte scarbit si atunci sa vezi distractie adevarata
Faceti check in de acasa, poate chiar la ora cand se deschide. Asa veti avea locull asigurat. Faceti check in la aeroport atunci iti asumi.
@Doru: Cand e overbooking nu poti face nici un fel de checkin(nici macar de acasa). Daca nu ai circulat cu avionu mai bine taci
@Doreleee: Lasa ca ai vazut tu avioane in poze...
Unguri spurcatti! ?
Vivi, te-ai stricat de cap ? Ești cu toate țiglele pe casă ?
@alt subiect: N-are cum sa fie cu toate tiglele pe casa. Mai mult de doi neuroni nu poate avea. Ai banuit si tu ceva :))
Un jegos înfumurat, îl știe toată lumea de arogant și nesimțit. Se poarta cu personalul de sub el, inclusiv medici rezidenți, sub orice critica
@Cristi :
Alte detalii mai poți să dai? Două, trei exemple concrete nu ar strica!
@Cristi :
Brancardiere respectă regulile sanitare și regulamentul intern al spitalului, atât tu cât și nevastă-ta și nimeni nu are treabă cu tine!
Asa așteaptă plebei și pe la ușile cabinetelor voastre cu orele prin spitale în timp ce va beți cafeaua și socializati pe net. Iar la finalul scurtei zile de "lucru" li se spune că sunt overbooking și mai bine să vină la clinica privata. Unde tot o să aștepte dar macar plătesc.
@Mda: si dincolo platim, ar trebui ca noi sa ne gestionam banii din asigurari, sa vezi atunci ce ar mai muncii "eroii" sa aduca bani si la stat,asa e convenabil
UPDATE ,Wizzair isi schimba numele in OVERBOOK-AIR !!!
Un om de 2 parale. O fi bun el ca medic sau poate nu... nu are importanta, insa ca OM e vai si amar de el.
1. Vocabularul e de scoala profssionala baicoie
2. Cand iti cumperi un bilet ca e pt un zbor ca e pentru untold ca e la film intrii frumos si citesti termenii si conditiile; acolo scrie negru pe alb ca poti ramane pe dinafara, conditii… Citeste mai departe
@Carlos: fix asa, f bine spus
@Carlos: este si mai nasol sa nu stii sa scrii corect INGAMFAT, dar sa insisti sa folosesti cuvantul...
@1: bolangiue, tu ai pus N langa M pe tastatura ? te-n gati de-ngamfat
In Romania se permite lucuri de genu pt ca analfabetism, corupție, și salari de c4cat fac intru un fel ca sa fie diferită țara restul lumi.
Data viitoare, amanta sa nu mai plece înainte și tu sa respecți protocolul in ceea ce privește un AVC și urgenta intervenției in stoparea agravării acestuia, fie ischemic, fie hemoragic. Câți aveți pe conștiința, legume chiar și după 10 ani, din cauza incompetentei și comodității voastre?
Cum e sa fiți umiliți când nu dați spaga și ești in situația… Citeste mai departe