Miercuri 18 Decembrie

Medicii de familie pusi la plata pentru a-si crea sistemul informatic necesar raportarii on line a datelor!

Pana in 31 martie toti furnizorii de servicii medicale, medicamente si dispozitive medicale trebuie sa isi creeze cadrul informatic de a putea trimite on line raportarea activitatii.

 

 

Potrivit ordinului ministrului Sănătăţii nr.1571/2010 şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1047/2010, publicate în M.Of. nr.25 din 11 ianuarie 2011, de la data intrarării în vigoare acestei reglementări comune toţi furnizorii de servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale aflaţi în relaţii contractuale cu casele de asigurări de sănătate sunt obligati  să creeze cadrul informatic necesar punerii în aplicare a strategiei e-România şi e-Sănătate şi pentru implementarea proiectelor informatice SIUI actualizat (on-line), cardul naţional de asigurări sociale de sănătate, e-Prescriere şi dosarul electronic medical.

   

 

Termenul final până la care se vor putea face raportările în sistem descentralizat este 31 martie 2011. După aceasta data toate raportările se vor face numai în sistem centralizat, on-line, bazat pe autentificare cu certificat digital calificat.

 

Cheltuielile privind asigurarea infrastructurii informatice vor fi suportate de  furnizorii de servicii medicale, medicamente şi materiale sanitare.

 

 

  Furnizorii de servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale aflaţi în relaţie contractuală cu casele de asigurări de sănătate pot depune prin mijloace electronice de transmitere la distanţă documentele justificative privind raportarea activităţii realizate în vederea decontării, formularele de raportare şi fişierele de date necesare raportării în sistemul informatic unic integrat.

 

Documentele şi fişierele de date în format electronic trebuie asumate de reprezentantul legal al furnizorului, în numele acestuia, prin semnare cu semnătură electronică extinsă, bazată pe un certificat digital eliberat de oricare dintre furnizorii de servicii de certificare, acreditaţi în condiţiile Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică.

 

 

După obţinerea certificatului digital, furnizorii de servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale se înregistrează cu respectivele certificate la casele de asigurări de sănătate cu care se află în relaţii contractuale.

 

Pentru a putea trasmite on line datele medicii au nevoie de internet de mare vitează şi servere pentru a stoca datele pe care le trimit.


 

 

Comentarii Facebook