Medicul Radu Zamfir, despre ACCIDENTUL AVIATIC: Am dat localizarea GPS din Google Maps
Medicul Radu Zamfir, cel care a scăpat nevătămat în urma accidentului aviatic de la Cluj și care a dat ajutor răniților, a povestit că a furmizat STS localizarea GPS a telefonului său, prin Google Maps.
”Atunci când ne-am prăbuşit era încă lumină. Am avut o lanternă cu care am făcut mai târziu semnale. Stăteam grupaţi, am făcut la un moment dat un foc (...). Am intrat pe Google Maps şi ceea ce am găsit acolo am trimis celor care mi-au cerut ( coordonatele de localizare- n.red). Am trăit tot timpul cu speranţa că ne va găsi cineva”, a spus medicul.
Dacă cineva introducea coordonatele de localizare într-o aplicație ce poate fi descărcată de pe Internet, s-ar fi ajuns exact în locul accidentului pe Google Maps.
”Se simţea mirosul de combustibil şi era riscul exploziei. Mai întâi m-am evaluat pe mine, să văd dacă sunt bine, apoi m-am uitat după colegi. Trei dintre ei au ieşit singuri, mai era pilotul prins între rămăşiţele avionului şi copilotul catapultat în afara avionului”, a relatat medicul Zamfir.
Zamfir a mai spus că pilotul Adrian Iovan i-a cerut să îl salveze. ”Adrian Iovan era prins sub o bucată mare de aripă. Mi-a spus că are piciorul prins, am încercat să-l eliberez, s-a mişcat puţin dar tot avea piciorul prins. Am încercat inclusiv cu ceva instrumente să ridic bucata de aripă, dar n-am reuşit. Iniţial a fost conştient, după care nu a mai fost conştient. M-am străduit să-i eliberez corpul, parţial am reuşit, dar piciorul era încă prins. Ceilalţi colegi au reuşit să iasă prin lateral, unde uşile erau smulse de impact. Erau loviţi, traumatizaţi şi acuzau dureri”, a povestit doctorul salvator.
Pilotul Adrian Iovan şi o studentă au murit după ce avionul s-a prăbușit la graniţa judeţelor Cluj şi Alba.
La bord se aflau patru medici - Radu Zamfir de la Spitalul Fundeni, Valentin Calu de la Elias, Cătălin Pivniceru de la Spitalul "Sf. Maria" şi Sorin Ianceu de la Spitalul Municipal din Beiuş, judeţul Bihor -, o studentă şi doi membri ai echipajului de zbor - pilotul Adrian Iovan şi copilotul Răzvan Petrescu.
Epava accidentului a fost găsită după aproape 6 ore, de săteni și nu de cei de la ISU Cluj, care căutau la circa 10 - 20 de kilometri distanță.
Prima localizare a fost făcută de STS la 16 şi 22 de minute. La 12 kilometri de locul real al accidentului. 8 minute mai târziu ROMATSA a oferit un alt punct de reper, ceva mai precis. La 7 kilometri de epavă. La ora 19 şi 31 de minute vine şi a treia bâlbă. STS se răzgândeşte şi localizează avionul la peste 14 kilometri de locul unde se afla avionul, conform Antena 3.
Foto: Eroarea de locație a instituțiilor statului. Unde erau răniții și unde îi căutau salvatorii
19 Comentarii
Aici s-a vazut incompententa celor care trebuiau sa gaseasca o solutie urgenta fara mult timp de gandire, la ce folos ai telefon cu gps poti muri linistit, la ce folos sa ai radio care transmite semnale daca nu e cine sa le auda.... noroc cu localnici de acolo, ei au reusit sa duca misiunea la capat fara repere prea multe...... rusine pentru cei care… Citeste mai departe
Geolocatia GPS prin Google Maps are o precizie de 1-2 metri. Oricine o poate incerca cu un telefon.
incearca asta si pe munte,pe o vale in conditii meteo nefavorabile si o sa ai o surpriza. youtube.com/watch?v=BaucPwdn4YU
RUSINE STS, trebuia ordonat SRI-ului sa depisteze telefonul, au aparatura necesara ! Sa va explic : un telefon mobil este un dispozitiv electronic care practic are 2 telefonae simple in unu , emite si primeste unde electromagnetice de joasa frecventa, asta pt cunoscatori. SRI putea vedea prin 2 metode, 1 localizare GPS cu un grup de sateliti la care… Citeste mai departe
Ai dreotate SRI-ului nu ii trebuie autorizati prea mari sa faca o localizare nici chesti ce tin de magistratura
Domnule Pilot , tind sa va corectez si sa va aduc la cunostinta faptul ca teledetectia este o ramura a domeniului in care ma specializez si nu are absolut nici o legatura cu ce ati zis acolo . Cu triangulatia ati cam nimerit-o si ofera o precizie de cateva zeci de metri . SRI nu se baga in chestii de genul acesta pentru simplul fapt ca nu sunt probleme… Citeste mai departe
Lasa dom'le sa stim si noi cum sta treaba cu procedurile de pilotaj.!!!! Avem nevoie de parerile specialistilor cu state vechi. (Multi ani lucrati inr-un domeniu). Vad ca cei tineri sunt dornici sa se afirme dar ..NU CU ATAC LA PERSOANA!!! Nu sfidati inteligenta nimanui!!!