Duminica 22 Decembrie

Metrou din Florești până în Jucu! Pe DN1, va fi linie dedicată mijloacelor de transport în comun

 

Traficul din Cluj s-ar decongestiona prin construirea unui metrou pe traseul Florești - Jucu, dar până atunci va apărea o linie dedicată de transport pe DN 1, în Florești.

 

Primarul comunei Florești, Horia Șulea, a explica joi seara, la emisiunea Știri de Cluj LIVE, că numai un metrou ar rezolva problema traficului pe axa Florești - Cluj-Napoca - Apahida. ”Suntem în situația în care numai o astfel de investiție îi va face pe oameni să lase mașinile și să circule cu adevărat rapid și în siguranță. Noi vom face în termenul stabilit, 6 luni, centura de sud, prin spatele Vivo Cluj, dar acest lucru nu va rezolva foarte mult problema traficului. Vreau să vă spun că sunt determinat ca după terminarea lucrărilor să introduc pe DN 1, în Florești, o linie dedicată de transport în comun. Aceasta este prioritatea noastră și vrem să susține folosirea autobuzelor”, a spus Horia Șulea.

 

Autoritățile nu pot spune, însă, din ce bani s-ar putea finanța un astfel de metrou. ”Noi am contribuit la bugetul de stat cu 100 de milioane de euro și cred că am primit înapoi 1 milion de euro. Dacă ne-ar rămâne măcar 20 de milioane de euro din taxe și impozite, poate am avea o șansă să facem lucruri mai importante pentru comună”, a mai spus edilul șef. 

 

Primarul Emil Boc explica în trecut că un metrou ar costa la Cluj 5 miliarde de euro. 

 

Soluția metroului nu se poate implementa la Cluj, pentru că avem un oraș cu jumătate de milion de oameni și cu un cost de 5 miliarde de euro pentru metrou. Ar fi o soluție care nu se poate susține financiar. Ar fi frumos să ai de la Polus la Aeroport o linie de metrou. Din nefericire costurile exorbitantate, de 5 miliarde de euro, nu ne permit nici să visăm. 

 

Metroul nu este sustenabil la o populație de jumătate de milion de oameni și la un buget de 210 milioane de euro cât are Clujul. Sunt realist că ar fi ideal să avem o soluție de metrou, dar nu este sustenabilă. Ar costa 5 miliarde de euro.

 

Trebuie să te gândești că ai un spațiu la Someș pe care îl poți folosi. Costul pentru pasaj de la Clinicilor până după Prefectură este de 400 de milioane de euro, cea mai scumpă variantă, și de 200 de milioane de euro pentru un tunel care ar avea și porțiuni supraterane”, a spus Boc.

 

Viceprimarul Clujului, Dan Tarcea, îl contrazice pe Emil Boc și susține că un metrou s-ar putea construi în 20 de ani. ”Noi pregătim acest proiect, astfel încât cei care vor veni peste patru sau opt ani la guvernarea locală să aibă de unde să pornească. În momentul de faţă suntem în faza de dezbatere cu specialiştii, adunăm toate ideile, vedem ce se întâmplă, apoi vom trece la alocări bugetare pentru studii. Prețul metroului ar fi undeva între 5 şi 15 milioane pe kilometru”, a spus Dan Tarcea, conform Ziua de Cluj.

 

Un calcul la o linie de metrou de 20 de km, la prețul maxim pe kilometru, ar costa 300 de milioane de euro, departe de cei 5 miliarde vehiculați de Emil Boc.

 

În București, în 2016, s-au prezentat indicatorii tehnico-economici pentru Magistrala 6 de metrou – Gara de Nord – Aeroport Otopeni. 

 

Magistrala 6, realizează extinderea rețelei actuale de metrou din stația 1 Mai până la Aeroportul Internațional Henri Coandă București pe o lungime de 14,2 km și cu o capacitate de transport de 50.000 de călători/oră. Această nouă magistrală asigură legătura directă între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni. Termenul estimat de începere a lucrărilor este a doua jumătate a anului 2017, iar durata de execuție este de 48 de luni.

 

Valoarea totală a investiției este de 5,9 mld. lei (TVA inclus) (1,3 miliarde de euro). 

Comentarii Facebook