Metrou din Florești până în Jucu! Pe DN1, va fi linie dedicată mijloacelor de transport în comun
Traficul din Cluj s-ar decongestiona prin construirea unui metrou pe traseul Florești - Jucu, dar până atunci va apărea o linie dedicată de transport pe DN 1, în Florești.
Primarul comunei Florești, Horia Șulea, a explica joi seara, la emisiunea Știri de Cluj LIVE, că numai un metrou ar rezolva problema traficului pe axa Florești - Cluj-Napoca - Apahida. ”Suntem în situația în care numai o astfel de investiție îi va face pe oameni să lase mașinile și să circule cu adevărat rapid și în siguranță. Noi vom face în termenul stabilit, 6 luni, centura de sud, prin spatele Vivo Cluj, dar acest lucru nu va rezolva foarte mult problema traficului. Vreau să vă spun că sunt determinat ca după terminarea lucrărilor să introduc pe DN 1, în Florești, o linie dedicată de transport în comun. Aceasta este prioritatea noastră și vrem să susține folosirea autobuzelor”, a spus Horia Șulea.
Autoritățile nu pot spune, însă, din ce bani s-ar putea finanța un astfel de metrou. ”Noi am contribuit la bugetul de stat cu 100 de milioane de euro și cred că am primit înapoi 1 milion de euro. Dacă ne-ar rămâne măcar 20 de milioane de euro din taxe și impozite, poate am avea o șansă să facem lucruri mai importante pentru comună”, a mai spus edilul șef.
Primarul Emil Boc explica în trecut că un metrou ar costa la Cluj 5 miliarde de euro.
”Soluția metroului nu se poate implementa la Cluj, pentru că avem un oraș cu jumătate de milion de oameni și cu un cost de 5 miliarde de euro pentru metrou. Ar fi o soluție care nu se poate susține financiar. Ar fi frumos să ai de la Polus la Aeroport o linie de metrou. Din nefericire costurile exorbitantate, de 5 miliarde de euro, nu ne permit nici să visăm.
Metroul nu este sustenabil la o populație de jumătate de milion de oameni și la un buget de 210 milioane de euro cât are Clujul. Sunt realist că ar fi ideal să avem o soluție de metrou, dar nu este sustenabilă. Ar costa 5 miliarde de euro.
Trebuie să te gândești că ai un spațiu la Someș pe care îl poți folosi. Costul pentru pasaj de la Clinicilor până după Prefectură este de 400 de milioane de euro, cea mai scumpă variantă, și de 200 de milioane de euro pentru un tunel care ar avea și porțiuni supraterane”, a spus Boc.
Viceprimarul Clujului, Dan Tarcea, îl contrazice pe Emil Boc și susține că un metrou s-ar putea construi în 20 de ani. ”Noi pregătim acest proiect, astfel încât cei care vor veni peste patru sau opt ani la guvernarea locală să aibă de unde să pornească. În momentul de faţă suntem în faza de dezbatere cu specialiştii, adunăm toate ideile, vedem ce se întâmplă, apoi vom trece la alocări bugetare pentru studii. Prețul metroului ar fi undeva între 5 şi 15 milioane pe kilometru”, a spus Dan Tarcea, conform Ziua de Cluj.
Un calcul la o linie de metrou de 20 de km, la prețul maxim pe kilometru, ar costa 300 de milioane de euro, departe de cei 5 miliarde vehiculați de Emil Boc.
În București, în 2016, s-au prezentat indicatorii tehnico-economici pentru Magistrala 6 de metrou – Gara de Nord – Aeroport Otopeni.
Magistrala 6, realizează extinderea rețelei actuale de metrou din stația 1 Mai până la Aeroportul Internațional Henri Coandă București pe o lungime de 14,2 km și cu o capacitate de transport de 50.000 de călători/oră. Această nouă magistrală asigură legătura directă între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni. Termenul estimat de începere a lucrărilor este a doua jumătate a anului 2017, iar durata de execuție este de 48 de luni.
Valoarea totală a investiției este de 5,9 mld. lei (TVA inclus) (1,3 miliarde de euro).
44 Comentarii
deci, un calcul simplu, spune ca magistrala 6 din Bucuresti a costat peste 90 milioane euro/km...cred ca dl. Tarcea vorbeste prostii, doar sa se afle in treaba...
Pai Boc a mai pus si campania electorala si alea, alea, sa fie, 5 miliarde
Daca se vrea se poate. Problema e ca nu se vrea. O simpla cautare pe wikipedia i-ar demonstra idiotului de primar ca sunt destule orase cu po****tie de sub 500.000 care au undeground rail. Dar ce sa te astepti de la un oras care nu a vrut sa se desparta de tehnologia arhaica a tramvaielor si costul lor de intretinere exorbitant. Putea sa eliberam benzi… Citeste mai departe
Bocinovici!!se va face,dar nu in era noastra,cam prin anul 2345,multi au zis-o deja,nu s-a facut ce se putea,un metrou necesita :vointa,munca,sacrificiu,inteligenta,ei toate acestea daruri ,noi le-am dat vestului.
Stimati domni, in conditiile in care abia, abia, putem circula pe jos pe minusculele ,,trotuare,, din Floresti, Dvs va ganditi la metrou? mormane de gunoaie ..noi vrem metrou? hai sa vb serios...
Nu sunt in stare sa faca lucruri muuult mai simple:
- sa largeasca podul peste Somes de la Clujana...
- sa prelungeasca calea de tramvai de pe B-dul Muncii pana la Aeroport (sunt vreo 200 metri de camp !!!)
- sa se apuce de centurile ocolitoare prin Sopor si prin Zorilor Manastur...
- sa faca Somesul navigabil din Floresti pana laEmerson
-… Citeste mai departe
Ioii ce fain va fiii, dar ce faceti mai intai, Somesul navigabil cu portul Cora pentru feriboot-uri, tunelul pe sub Cluj, telecabina Cetatuie- Feleac ori metroul intermodal? Apoi dupa astea, poate faceti si centura aia metropolitana cu jonctiuni si bretele spre cartiere. Asa Primari vizionari si bine intentionati sa tot ai. Ca nii plin podul surei.
Horica vrea metrou ????? Probabil si-l inchipuie ca pe niste care trase de bivoli cum a vazut el pe timpuri la ceapeul pe langa care a crescut .
Terminati cu visele si aberatiile.
Nu se va construi nimic.
Inca o fumigena emisa de ziar, ca sa mai traga de timp politicienii.
Cam multe pretenti in FLOCESTI ! SULICI ??? cu un CATEL credincios ****** 1111 HINTEOAR si inca CEVA parasuta in FLOCESTIIIIII ! METROU cu ROABA !!!!!
Bine ca ardelenii si clujenii PROSTI cum sunt platesc pentru Metro-ul din Bucuresti dar nu au bani pentru un Metrou in Cluj !
Capitalele adevarate trebe se aibe metro , intr-o zi poate o sa ajungi sa vezi si tu adevaratul metro din Budapest... Pina atunci ...
Bucurestiul are bugetul pe 2017 cifrat la aproape 1,3 miliarde de euro . Nu poti compara urbea bokului cu o capitala , fie ea si Skoplie .
Am citit bine???Metrou scrie acolo?adica nu suntem in stare sa facem o varianta ocolitoare sau sa mai asftam niste drumuri,dar facem metrou!!!Voi va cam dati seama ce inseamna asta???costuri,timp,strazi blocate,ca pe unde foreaza "cartit" nu ai voie sa circuli pe deasupra...in fine,spor la votat Sulea si Boc...sehr gutt!!!
puneti botul in continuare :))
tu fa centura aia ca doar o zi a fost blocata aia din grigorescu, cu raliul, si s-au facut cozi imense dimineata!
lasa-ma cu metrourile tale, fa ce ai promis umflatule!
asta cu metroul, daca aveti noroc si vine ceva firma care are nevoie de multi sclavi pe plantatie (a se intelege muncitori cu salarii mici, fara prea multe drepturi), atunci… Citeste mai departe
1 aprilie e trecut de mult!
Piticania din Rachitele iarasi bate cimpii.dupa ce a distrus jumatate din verdele de pe malul Somesului acum vrea sa-l betoneze.Vai ce mult ii plac la mocan betoanele si cit de mult uraste natura(poate ii aduce aminte de origini?).Sapa dracului pe dedesupt si lasa gainariile gen betonari,ingustari,plombari,linii dedicate,refugii,praguri de sol,pietonale… Citeste mai departe
Dane, asculta la mine, Boc asta e un om mare. Da-ti seama cum reuseste sa insele atatia oameni, ca de ar fi de prin Teleorman ori Vaslui, simpli si cu munca campului mai treaca mearga, dar la Clluujj, orasul comoara, orasul Universitar, candidata la Capitala Culturala, la Capitala lui soare, etc,etc. Stau si ma minunez, discut cu multi oameni ti-o spun… Citeste mai departe
Cata vreme vor fi asemenea oameni la judet si local nu se va face nimica de anvergura. La asemenea investitii, de obicei fonduri ori pe relatii bancare sau alocare bugetara de la Buc nu prea merge cu spaguta, cu una in contract alta in realitae, mai o factura doua, firma x sau y una factureaza si alta incaseaza, etc etc. Banii si proiectele sunt verificate… Citeste mai departe
Votati Boc ! .. binenteles...
pai doar nu o votam pe ma-ta ca stim cu toti ca i-a tras-o boc :))
aoleoooo...a inceput campania electorala la Cluj !?
parca si Basescu spunea ca Romania nu are nevoie de autostrazi!
niste parsivi, mincinosi si hoti !
daca e vointa orice se poate !
dispare lumea pana fac astia metrou, in 28 de ani nu au facut nicioo strada, niciun bulevard, nu ar trebuie mediatizate asemenea tampenii.
Nu-I adevarat ca nu s-a construit nimic in Cluj.S-a construit ce s-a putut construi cu un urbanism de taran prost.Biserici fara numar au ocupat fiecare spatiu liber din Cluj.
TRAIASCA AVICOLA !!! CAM MULTE VINITURI IN flocesti ..poate AEROPORT ??? ???mafia imobiliara ++++PRIMARII +++ VINITURIILE :::mai ieftin ??? dar cu TZEAPA !!!
Piticania Boc trebuie schimbat ca nimic nu vrea sa mai faca.. Metrou nu, Florestiul il lasa ghetto cu 40.000 locuitori in loc sa-l uneasca cu Clujul..
Dar ce ar trebui sa faca Boc in Floresti? Este alta localitate si are primar propriu, iar daca devine ghetou, asta va fi, printre altele, datorita acelui primar care a dat si da in continuare autorizatii de construire fara nici un fel de reguli care ar fi ajutat la obtinerea unor conditii de trai normale. Aici se ajunge daca se construieste dupa ureche,… Citeste mai departe
Si vrei sa spui ca autorizatiile date in Cluj sunt ok? Malluri si cladiri imense in centru?
n-ajungea boc, o mai aparut unu'! de 7-8 luni se coiesc sa "reabiliteze" sub un kilometru de drum intre depoul manastur si intrarea spre sfantu ion, dar visam metrouri, tuneluri, tren suspendat si rute navigabile pe somes. chiar n-aveti pic de rusine?
daca aveau rusine crezi ca erau primari ?
Sulea trebuie sa-l ia de manuta pe Boc si sa se interneze impreuna la spitalul 9 pt ca amandoi au astfel de proiecte. Pai capitala Cluj cum e numita de alti colegi de salon de-ai celor doi de mai sus nu e in stare sa refaca un pod peste Somes sau o centura pentru aerisirea orasului dar ei vor sa faca metrou.
pe o lungime de 14,2 km cost 1.3 miliarde de euro, vs "Un calcul la o linie de metrou de 20 de km, la prețul maxim pe kilometru, ar costa 300 de milioane de euro". Din nou aruncati cu cifre aiurea. In Bucuresti costa aproximativ 91.55 milioane de euro pe km. 91.55X20 = 1.931 miliarde de euro. Nicidecum 0.3 cum ati scris in articol.
Gresesti. Calculul a fost facut pe baza algoritmului utilizat la CENTURA DE DIAMANT. Numai in asemenea conditii stim sa construim ceva. Sau numai asa ne lasa mafiotii.
Doar un idiot poate sustine teoria metroului la Cluj. Boc se pare ca e singurul om inteligent de pe acolo.
Sulea ala e un imbecil notoriu daca crede ca ii ajung cateva zeci de milioane de euro. Si in fond , cate sute de ani crede un imbecil de genul ca se amortizeaza investitia de cateva miliarde de euro cand clujul de abia are 500.000 de locuitori… Citeste mai departe
Boc gandeste excelent, e un geniu, si cand a taiat cu 35% salariile romanilor a fost un geniu. A facut numai bine romanilor, i-a dus in prag de suicid si in prag de depresie. Clujenii il voteaza pe acest mlcan parvenit in continuare. Mi-e rusine ca-s clujean cu mocanul asta ce vorbeste inainte sa gandeasca. Ne rade o tara intreaga ca alegeem la nesfarsitun… Citeste mai departe
Nelu Santinelu te-a afectat grav daca nici dupa atatia ani nu ai iesit din depresie, ba au aparut si semne severe de prostie.
Anton, toarna-ti in kur beton! Prost esti tu ca nu te-a desteptat istoria! Cat despre depresie, este unfapt dovedit mai rama verde!