Mii de clujeni au apelat numărul unic destinat cazurilor de abuz împotriva copiilor. Este gratuit și disponibil 24 de ore din 24
În urma unei analize a activității derulate de către serviciul de call center destinat sesizării cazurilor de abuz împotriva copiilor, 119, din momentul în care a devenit operațional din ianuarie 2022 și până la finalul anului 2024, numărul 119 a fost apelat de 5.787 de persoane.
Totodată, în intervalul 1 ianuarie – 30 decembrie 2024, la nivelul D.G.A.S.P.C. Cluj au fost recepționate 868 de apeluri, cu aproape 1.600 de apeluri mai puține față de anul 2023, când au fost înregistrate 2.454 de apeluri.
În ceea ce privește problemele sesizate în cursul anului 2024, cele mai multe au vizat:
- abuzul fizic, psihologic și emoțional (respectiv 96 de cazuri) precum și
- neglijarea (50 de cazuri).
- În plus, au mai fost sesizate cazuri de bullying,
- copii care refuză să meargă la școală,
- cazuri de exploatare prin muncă,
- fapte care au pus în pericol viața minorilor,
- exploatare sexuală,
- violență în școală,
- violență prin internet,
- trafic de minori,
- abandon, etc.
0 Comentarii