Duminica 22 Decembrie

Mini-autostradă Cluj - Florești a fost trecută în Masterplan. Veștile sunt și mai BUNE

 

Mini-autostradă Cluj - Florești a fost strecurată în Masterplan, pe ultima sută de metri. Chiar dacă va fi realizată numai jumătate în prima fază, noul drum va fi exact ceea ce așteaptă locuitorii din Florești. 

 

Este vorba despre un drum rapid care să pornească din Gilău, de la Autostrada Transilvania, să trecă prin Florești spre sensul giratoriu de la Cora, iar de acolo să o ia prin Făget pentru ajunge la Selgros. În primă fază, vor fi construiți 14 km dintre Gilău și sensul giratoriu de la Cora.

 

Marcel Boloş, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a declarat: ”Îţi trebuie ca să treci gâtuirea dintre ieşirea din Cluj, Gilău şi intrarea în autostradă, îţi trebuie două ceasuri. Este soluţia între Gilău şi ieşirea din Cluj care costă 40 de milioane de euro şi diferenţa este în faza a doua care este 80 de milioane de euro, faza a doua fiind centura pe Feleac”.

 

Noua şosea, care va avea, într-un final, 38 de kilometri, a fost inclusă pe listă pe ultima sută de metri, din vina autorităţilor locale. Au terminat târziu analiza privind conectarea oraşului cu reţeaua de autostrăzi, spun acum oficialii din minister, scrie Digi 24. 

 

Strategia pentru transporturi va ajunge în Parlament. Marcel Boloş, secretar de stat în Ministerul Transporturilor: ”Este prevăzut un articol care spune că Ministerul Finanţelor începând cu anul 2018 va aloca suplimentar pentru proiectele de infrastructură de transport 0,75% din PIB pentru a putea contracta împrumuturi cu instituţiile financiare internaţionale şi atunci se vor decala multe dintre proiecte, se vor trage în faţă”.

 

Vestea bună este că noul mini-autostradă ar putea fi finanțată chiar din acest an.

 

Un studiu de trafic sublinează necesitatea investițiilor în zona Florești, pentru a decongestiona traficul care intră în oraș dinspre Florești.

 

Zilnic dinspre Florești în Cluj-Napoca intră 58.660 de autoturime, mai mult decât în cea mai aglomerată intrare din București, unde sunt 54.135 de autoturisme”, a spus Emil Boc, citând un studiu prezentat în cadrul dezbaterii din luna martie, la care a participat și președintele Comisiei de Transportui din cadrul Parlamentului European.

 

Principala soluție a Planului de Mobilitate Urbana Durabila Cluj-Napoca este realizarea centurii de la Gilău - Florești - Făget - Apahida, așa zisa Centură Metropolitană. 

 

In acest context, am primit confirmarea Ministerului Transportului - prin Secretarul de stat, Dl. Marcel Bolos - ca eforturile municipalitatii din ultima perioada privind includerea in Master-Planul General de Transport al Romaniei a Centurii metropolitane a Clujului s-au concretizat.

 

Astfel, in acest moment centura este inclusa in masterplan si va fi finantata din fondul de coeziune, in prima etapa de finantare. Estimam ca pentru acest proiect vom atrage 153 de milioane de euro. Sunt peste 60.000 de masini care intra zilnic in Cluj-Napoca dinspre Floresti. Aceasta centura este vitala pentru decongestionarea traficului unui oras in plina dezvoltare cum este Cluj-Napoca si va rezolva problema accesibilitatii la Autostrada Transilvania (A3).

 

Punctul de plecare al centurii este nodul A3 de la Gilau, continua paralel cu DN1 prin Floresti si iese la sensul giratoriu de la Cora, traverseaza DN1 printr-un pod urmand traseul Bucium - Faget - Selgros; intersecteaza astfel drumul spre Turda si ajunge la nodul de la Dezmir al centurii Valcele-Apahida. Primaria Cluj-Napoca va realiza bretelele de legatura ale acestei centuri metropolitane cu orasul prin Manastur, Zorilor si Gheorgheni”, a mai spus atunci Emil Boc.

 

Vezi AICI tot studiul de trafic.

Comentarii Facebook