Vineri 22 Noiembrie

Ministerul Educației discriminează pe față elevii de la școlile de stat față de cei de la privat. Pe aceștia nu îi trimite în vacanță forțată


Unde este echitatea in educatie de care vorbiți domnule Cîmpeanu? Ministrul Educației a justificat faptul că elevii merg în vacanță forțată și nu trec on-line din motive de echitate in educatie. Asta nu funcționează, însă și pentru școlile private care studiază după alt curriculum.

Ministerul Educației își bate joc pe față acum de elevii de la școlile de stat, trimițându-i în vacanță timp de 2 săptămâni, începând de luni, în loc să îi treacă în  on-line. Motivul fiind echitatea socială, faptul că elevii nu au toți acces la internet și atunci nu este corect față de cei care nu pot să facă orele on-line.

„Pentru cei care întreabă de ce este preferabilă vacanța în loc de intrare în online (aceiași care nu au auzit de echitate în educație) le răspund că din punct de vedere al vitezei de transfer minime pentru o predare online (cât de cât) este necesar să existe 100 MB/sec. Asta există doar pentru maximum 50% din teritoriul României. În București avem viteză de transfer de 10 ori mai mare (1 GB/sec) și tot avem probleme,” a declarat Cîmpeanu.

Principiul echității sociale nu funcționează, însă, și în cazul școlilor private in care se studiază după un alt curriculum. Pe acestea, Ministerul Educației le exclude de la trimiterea forțată a elevilor în vacanță, pentru a nu le afecta procesul educațional(?!) ne anunță ministrul Educației. Dar procesul educațional al tuturor elevilor care ar putea face on-line, dar nu fac pentru a fi solidari cu cei care nu au acces la internet, nu este afectat d-le ministru?

În vacanța forțată se va decide modul cum se va schimba structura anului școlar, în așa fel încât numărul de zile de școală să nu scadă, varianta cea mai vehiculată fiind prelungirea anului școlar cu 2 săptămâni pe perioada verii. 

Ministerul a anunțat o listă de 21 de școli private din România, care nu trebuie să intre în vacanță, pe motiv că funcționează după o programă diferită față de cea din România, iar acestă vacanță le-ar da peste cap procesul educațional.

Școala prelungită pe vară, pentru a doua oară consecutiv în România

Dar elevilor români, de la școlile de stat nu le este dată programa peste cap? Și anul trecut, aceștia au avut o vacanță de vară mai scurtă, după ce anul școlar le-a fost prelungit cu o săptămână. Acum le-ar putea fi prelungit cu două, echivalente acestei vacanțe, care are ca scop stoparea pandemiei de COVID-19.

Legea Educației reglementează aplicabilitatea planurilor cadru de învățământ și pentru unitățile de învățământ particular, similar cu cele de stat (cu excepția celor care învață după curriculum-ul altor state/registru special). 

Există legătură între structura anului școlar și planurile cadru. Astfel, pentru unitățile de învățământ particular care funcționează conform planurilor cadru de învățământ aplicabile școlilor de stat, structura anului școlar este aceea stabilită prin ordinul de ministru.

Unitățile de învățământ particular care funcționează conform curriculumului specific altui sistem educațional (21 școli în România) au stabilită o structură diferită a anului școlar”, a declarat Sorin Cîmpeanu jurnaliștilor acreditați la minister.

Lista acestor unități de învățământ:

  1. Fundația International British School of Bucharest
  2. S.C. Universal Top Construct SRL
  3. S. C. Lumina Instituții de Învățământ SA
  4. Fundația Mateas
  5. The American International School of Bucharest LLC - filiala din România
  6. Fundația Crawford House
  7. Fundația Cultura Școala Arabă Tishrin
  8. Fundația Lyccée Français Anna de Noailles
  9. Asociația Părinților și Tutorilor Greci din București
  10. Fundația Transylvania College
  11. Fundația Jerusalem School
  12. Fundația VERITA 4 ALL
  13. Fundația SCHOOL FOR EUROPE
  14. Asociația INTERNATIONAL SCHOOL FOR PRIMARY EDUCATION
  15. Fundația pentru Educație Internațională
  16. Asociația „Babylon Education Association”
  17. Fundația Română „Drumul Educației”
  18. Fundația „AVENOR”
  19. Asociația „I.S.O”
  20. Asociația pentru Înființarea și Sprijinirea Școlii Germane din București
  21. Fundația Pentru Susținerea și Educarea Tinerilor - FSET

Închiderea școlilor, o soluție pentru diminuarea răspândirii virusului?

Decizia Ministerului Educației a fost luată în contextul actual al pandemiei de COVID, după ce în România s-a atins un nou record al numărului de infectări (marți, 19 octombrie, aproape 19.000 de cazuri). 

În încercarea statului român de a stopa răspândirea virusului COVID-19, se anunță noi restricții ce vor fi impuse la nivel național. Printre acestea, statul a hotărât ca școlile să fie închise timp de două săptămâni, în care elevii să fie în vacanță, deoarece Ministerul Educației își dorește ca toți elevii să aibă acces la educație în egală măsură.

Este de înțeles, având în vedere că tot statul român a eșuat în încercarea de a ajuta elevii din mediul rural să aibă acces la educația online

Dar unde e egalitate atunci când elevii din școlile private își continuă liniștiți studiile și pleacă în vacanță normal, în timp ce elevii de la stat au vacanță în prag de iarnă, iar pe timpul verii merg la școală?

Egalitate între rural și urban, dar diferențe între privat și stat?

Și, având în vedere faptul că soluția ca România să treacă de valul 4 al pandemiei este vaccinarea, iar rata vaccinării este foarte mică în România, după ce elevii se vor întoarce după două săptămâni din vacanță, lucrurile nu vor fi cu mult diferite, iar școala va fi reluată cel mai probabil online. Adică exact ce se putea face de pe acum. 

Unde va fi egalitatea dintre elevii de la sat și cei de la oraș atunci? Unde va fi egalitatea când elevii de la privat intră în vacanța de vară, iar cei de la stat mai merg două săptămâni la școală?

Bineînțeles, copiii vor ajunge inevitabil tot în online, elevii din mediul rural vor fi din nou dezavantajați și, pe deasupra, mai merg două săptămâni în plus la școală, bucurându-se mai puțin de vacanța de vară.

Și așa va trece un alt an școlar, din cauza căruia elevii rămân în urmă, cu lecții neînțelese, obosiți din cauza ecranelor și izolați de socializare, de prieteni și colegi.

Din ce motiv a decis Ministerul Educației că programa elevilor de la stat poate fi dată peste cap, odată cu această vacanță de 2 săptămâni, dar programa școlilor private este prea importantă pentru a fi modificată?

Comentarii Facebook