Motocicliștii susțin modificarea unui articol din Codul Rutier. Petiția „Motocicleta nu este mașină”, înaintată de mai mulți motocicliști clujeni
Asociațiile de motocicliști din toată țara, inclusic din județul Cluj, s-au mobilizat și au lansat o petiție online în care excluderea motocicletelor și mopedelor de la aplicarea prevederile art. 8 din Codul Rutier.
„Solicităm Parlamentului României și Ministerului de Interne să excludă motocicletele și mopedele de la aplicarea prevederilor art. 8 din Ordonanța de urgență nr 195/2002 privind circulația pe drumurile publice. Solicităm, astfel, eliminarea obligativității de a avea pe motocicletă pachetul de siguranță compus din: stingător de incendiu, două triunghiuri reflectorizante și trusa medicală”, se arată în petiția înaintată de motocicliști.
Motocilciștii care au inițiat demersul și-au propus să strângă 5.000 de semnături și să înainteze petiția Ministerului de Interne, Ministerului Transporturilor și comisiilor de transport din Camera Deputaților și Senatul României.
Până miercuri, 18 mai, s-au strâns peste 3.600 de semnături. De asemenea, motocicliștii au început demersuri active pentru modificarea legislației.
„Ar trebui să fim sancționați pentru greșeala pe care am făcut-o, nu pentru alte aspecte”
„Din perspectivă juridică, apreciez că procesul verbal nu prezintă vicii de nelegalitate, însă sunt alte aspecte pe care se poate milita. Se spune că sancțiunea a fost dată în principiu pentru deranjarea liniștii publice. Dacă mie mi s-ar zice că am deranjat cu toba etc., atunci mi se pare logic să fi fost sancționat pentru asta”, a spus avocatul clujean Paul Sorinca, reprezentant al asociației Transilvania Bikers.
„De asemenea, nu e puțin ciudat ca doar în această zonă și doar de un anume agent/echipaj să fie sancționați motocicliștii, aparent pentru alte fapte față de cele înscrise în procesul verbal? Sunt de acord să fie sancționate persoanele care deranjează efectiv și, tocmai de aceea, nu voi putea fi de acord cu sancționarea unei persoane care știu categoric că nu e `night rider`, cum s-a mai spus”, a mai spus acesta.
Vezi și: Motocicliști amendați la Cluj pentru că nu au extinctor, trusa medicală si pentru ca i-au dat de lucru agentului - VIDEO
Motocicleta nu este mașină
Demersul vine după ce polițiștii clujeni de la Rutieră au amendat mai mulți motocicliști care nu aveau pe motocicletă stingător de incendiu, două triunghiuri reflectorizante și trusa medicalș.
Motocicliștii au fost acuzați de cetățeni că își turează motoarele și fac liniuțe noaptea, deranjând liniștea publică. Potrivit Codului Rutier, motocicleta este încadrată ca fiind un autovehicul cu 2 roți cu sau fără ataș.
8 Comentarii
motocicleta nu e masina ...e autovehicul
Io admir motociclistii aia critici, corecti dar mai ales *a-toate-stiutori, dupa care intorc femeile capul cand aud tobele ce *sexy suna.Proastele nestiind ca motociclistii au putzele de maxim 10 cm. Si subconstient trebuie compenseze cu ceva acea 'lipsa'....
::))::))))))
@exe: Vai viata, ce face frustrarea din tine...
@exe: nu stiam ca un motor care urla (ca-i autoturism sau motocicleta, tot un drac) dovedeste masculinitatea proprietarului; poate dovedi, ce-i drept, lipsa lui de bun simt elementar
Dacă s-ar putea în dotarea motocicletei să fie și puțin creier necesar multor motocicliști care umblă haotic prin trafic.
Dar, tobe de esapament functionale ar trebui sa aiba?
Sau motocicleta e motocicleta pentru ca are toba de esapament defecta si scoala si mortii cand trece pe strada?
Si daca majoritatea au tobele de esapament defecte, ce alte defectiuni au?
@ : ar trebui limitate prin lege la motoare de maxim 50 de cm cubi și cel mult 4 cai putere. Dar de zgomot tot nu scapi, aveam un vecin cu Mobra ce tot o ambala în fața blocului până ce vecinii au instituit un comando ca si alea din cuclucsclan care l-au suit pe troscoleta, i-au pus pelerina de betmen și l-au aruncat de pe bloc.
Noi taximetriștii nu suntem de acord cu aceste modificari. Cred ca avem o parere avizată fiind în trafic toată ziua și cam singurii care conduc preventiv și corect. Dimpotrivă, motocicletele ar trebui să aibă airbaguri, aer conditionat, cric și trusă de scule și mai ales roti ajutătoare.