„Nu se mai poate deschide un geam că miroase a noxe de la trafic”. Clujenii cer Primăriei să găsească soluții pentru poluarea din zona Tăietura Turcului


Lucrările la pasajul de la Tăietura Turcului ar urma să înceapă odată cu debutul șantierului pentru tronsonul de cale ferată Cluj-Napoca - Poieni, din cadrul modernizării și electrificării căii ferate Cluj-Episcopia Bihor. Clujenii însă sesizează deja Primăria Cluj că în zonă e un trafic și un zgomot infernal. Oamenii zic că nu pot sta cu geamurile deschise, deși este o zonă rezidențială, și autoritățile locale continuă să aprobe construcțiile de blocuri noi.  

„Trebuie găsită o soluție pentru poluarea de pe strada Tăietura Turcului (atât calitatea aerului cât și zgomotul). 

Este zonă rezidențială - se tot aprobă construcții de blocuri noi, dar în același timp, pe lângă traficul intens prezent deja pe stradă, circulă extrem de multe camioane care nu înțeleg de ce au voie să circule pe aici. 

Nu se poate deschide un geam pentru că miroase tare a noxe de la trafic și zgomotul este infernal. Vă rog să protejați zonele rezidențiale măcar de poluarea camioanelor. Dacă tot voi dați autorizații pentru clădiri rezidențiale măcar asigurați-vă că sunt locuibile într-un mod sănătos!”, se arată într-o sesizare pentru Primăria Cluj. 

Amintim că, specialiștii și organizațiile din infrastructură avertizează din nou asupra pericolelor proiectului avizat de Primăria Cluj-Napoca pentru pasajul de la Tăietura Turcului.

„Proiectul e util pentru clujeni și nu ne dorim blocarea lui, dar, în forma actuală, nu e doar ineficient, ci și periculos pentru viața clujenilor. Principalele probleme sunt: păstrarea trecerii la nivelul căii ferate pentru traficul pietonal și velo; lipsa soluțiilor pentru traficul din Tetarom, Gruia și ocolitoarea Baciu; lipsa viziunii în ce privește mobilitatea pe termen mediu și lung, în condițiile creșterii așteptate a nivelului urbanizării în zonă și a traficului feroviar”, explică deputatul clujean Viorel Băltărețu.

Soluția specialiștilor are costuri mai reduse, un timp de realizare mai scurt și un grad de disconfort mai scăzut pentru riverani, precizează civicii clujeni.

„E doar o problemă de timp până acolo vor muri oameni. Proiectarea cu bună știință a unei astfel de soluții e primitivă și criminală. S-au semnat certificatele de deces ale unor oameni. Subtraversarea ar fi intrat în bugetul inițial, dar e lipsă de viziune și lene. Cei de la butoane nu sunt prezenți, noi ne batem pentru oameni”, spune Ionuț Ciurea, Director executiv Pro Infrastructura.

Comentarii Facebook