Duminica 22 Decembrie

Nu toți șoferii Bolt din Cluj sunt de acord cu GREVA: Cui nu-i convine să se facă taximetrist. Bolt e afacere privată


Un șofer Bolt din Cluj spune că nu toți conducătorii auto din rețeaua de ride sharing au participat la protestul de luni și marți. 

Bogdan Mureșan a precizat că cei care au refuzat să protesteze au fost amenințați. Acesta a menționat contractul semnat cu Bolt în 2020, prin care toată lumea a fost de acord cu condițiile impuse. 

Mă numesc Bogdan Muresan, admin la mai multe flote de ride sharing în Cluj și as dori sa aduc cateva precizari la articolul d-voastra.

În primul rand as dori oarecum sa mi exprim dezamagirea si nemultumirea legata de modalitatea in care a fost organizat /gestionat și finalizat acest protest. Detaliez: Eu împreuna cu colegii din flotele mele am decis ca nu ne regasim in aceste idei și am considerat ca neregăsindu-ne, vom face parte din mulții șoferi care au decis sa lucreze pe durata protestului. Aici surpriză: toți șoferii (mă rog, aproape toți) au primit telefoane prin care li se solicita ferm să întrerupă activitatea de către diferiți indivizi, care lansau comenzi false, telefoane care în urma refuzului colegilor de a stopa activitatea s-au transformat în următoarea ordine, în înjurături la adresa lor ca și persoane și la noi ca și flotă, ulterior în amenințări și, la final, chiar în încercări de intimidare prin violență. Evident ca am raportat aceste comportamente către Bolt, deoarece nu este normal și nici obligatoriu ca toți să avem aceleași idei/păreri/nemulțumiri etc. Era oarecum si solicitarea celor de la Bolt ca orice comportament neadecvat sa fie raportat, urmand ca ei sa ia măsuri.

Protest al șoferilor BOLT din Cluj. Cer mărirea tarifelor, altfel nu mai lucrează - EXCLUSIV

În alta ordine de idei, contractul nou cu Bolt a fost semnat în luna 10 anul 2020 de absolut toate flotele (lucru obligatoriu pentru obținerea ecusoanelor ARR). În momentul semnării acestui contract, prin semnare practic ti-ai dat acordul și ai acceptat termenele și condițiile lor. Ca și idee, dacă erau ceva nemulțumiri, putea fiecare sa le negocieze  sau sa nu semneze acel contract. 

Ce nu înțeleg majoritatea protestatarilor, sa le zic așa, este faptul ca este un business privat, business care, în momentul în care nu te mai regăsești poți să-l părăsești, ca și orice alt loc de munca / afacere. Ce nu mai înțeleg ei este faptul ca au tot timpul variante în cazul în care sunt nemulțumiți: pot lucra pe Free Now, unde tariful este mai mare, aproape de cerințele lor, pot merge la taxi, unde tariful este egal cu cerințele lor (olx-ul e plin de afaceri în domeniul taximetriei de vanzare, licențe, masini, firme atat de vanzare, cat si de inchiriat ). Adică protestezi cand nu ai alta varianta și nu iti acoperi costurile. Acest lucru nu exista în colaborarea cu Bolt, să nu-ti acoperi costurile. Într-adevăr este mai mult de munca în aceasta perioada de criza economico/sanitară, fata de o perioada similară din trecut pentru a obține venituri asemănătoare. Cu munca și implicare obții venituri care te pot mulțumi. Trebuie luat în calcul ca în aceasta perioada dificila sunt extrem de multe persoane care au stat pe ajutor social /șomaj  etc...... Noi am putut, putem și vom putea munci. Consider extrem de important acest lucru.

Au și cei de la Bolt problemele lor. Nu sunt perfecți cum nu este nimeni dar am convingerea ca toate problemele se rezolva și se vor rezolva.

Administratorii Bolt România sunt în război cu greviștii de la Cluj. Conturile șoferilor Bolt au fost blocate abuziv

Nu vreau sa se considere ca sunt manipulat de cei de la Bolt, dimpotriva, va pot pune la dispozitie mailuri sa vedeti discuțiile avute cu ei în ultima luna, discuții în care ne-am contrat mai tot timpul, însă aici nu au dreptate colegii. Nu se face așa: să ameninți, să îți bați joc de ceilalți colegi dacă nu fac ce le zici tu, să le dai comenzi aiurea, să îi lași să ajungă la destinație, să cheltuie timp și bani și pe urma ii injuri, ameninti și le anulezi comenzile....  Sa nu mai spun ca pe acel grup de Whatsapp  al protestatarilor circula print screen din aplicație cu cei care au preluat comenzi, print screen unde apare numărul de înmatriculare, telefon șofer etc  și sa nu va descriu ce comentarii sunt și ce decizii de măsuri, între ghilimele, se iau acolo..... Nu așa se face și asta denota personalitatea celor implicați și e evident ca ei au alte interese ascunse. Mie personal mi-au afectat activitatea prin imposibilitatea de a munci, pierderi materiale prin deplasări la comenzile false, pierderi de timp și sa nu mai spun ca  unii șoferi chiar s-au speriat de amenințările primite și au refuzat sa lucreze.... fiindu-le frica...... Oare în ce timpuri trăim? Dacă nu convingem pe cineva îl forțăm? amenintam? batem? Asta suntem noi?

Companiile mele investesc permanent în șoferi, masini, oameni, clienți și nu ne regasim în acest comportament. Este opusul ideilor noastre!”, a explicat șoferul Bolt.

Acesta a spus la protestul de luni nu au putut participa 500 de oameni, deoarece nu sunt atâția în Cluj. 

Dupa cum vedeti, noi nu ne ascundem in spatele unor conturi false, cartele prepaid de telefoane, mailuri false etc. Ne asumam ceea ce zicem si facem. Si o alta precizare legată de articol si de cei 500 de soferi protestatari  (500 e o cifra nu exagerata, ci de a dreptul fictiva) .... nu exista acest numar de soferi protestatari in Cluj!”, a mai comentat Bogdan Mureșan.

Comunicat al șoferilor Bolt din Napoca, care se consideră nedreptățiți în urma mesajului de informare al companiei Bolt.

Context

In data de 25.02.2021 a avut loc un protest impotriva tarifarii incorecte a platformei Bolt (ridesharing) Romania. Am inceput acest protest in data respectiva prin înființarea unui grup pe Facebook cu numele ..Bolt Cluj tarifare. Pana in data de 01.03.2021 au fost incluși in grup nu mai puțin de 200 de șoferi Bolt, de asemenea am cooperat si cu alte grupuri de șoferi pe WhatsApp, aproximând un număr total de 400+ protestanti.

Astfel de comun acord am conceput un mesaj unic, prin care am anuntat in special compania Bolt România, cat si alti șoferi despre acest protest, respectiv despre cererea noastra pentru tarifarea normala si corecta a curselor. Deoarece in ultima perioada tarifarea reala este sub prețul afișat de către companie, motivul lor fiind ”erori ale sistemului”.

In urma acestui protest, alegerea companiei Bolt România a fost de a reacționa abuziv contra șoferilor parteneri, ne-au fost blocate conturile atat ca și clienți cât și ca șoferi, până in data de 08.03.2021, nicidecum sa încerce sa remedieze acest conflict.

Eu fiind considerat inițiatorul acestui protest, in data de 01.03.2021 in jurul orei 12.00 am fost anuntat prin e-mail de către echipa Bolt, căci contul meu a fost blocat definitiv, fara ca motivul blocării sa fie justificat plauzibil.

Am cerut explicații companiei Bolt, iar motivul pentru care mi-a fost blocat contul este datorită ratei de anulare. Dar acest motiv nu este real. Eu avand rata de acceptare comenzi in grafic pentru a activa. Pentru a fi blocat rata mea de acceptare trebuia sa scada sub 75%, iar rata de anulare curse sa fie peste 25%. Insa nu este adevarat. Rata mea de anulare curse este de 16,2%, cu rata de acceptare 83.8%. Prin acest fapt consider ca au procedat cu lipsa de profesionalism, ne dorim ca lucrurile sa fie tratate ca atare datorita renumelui pe care aceasta companie il deține.

PAREREA BOLT VS PAREREA ȘOFERILOR

Calcularea prețurilor

"În ultimele 2 săptămâni au existat unele erori/Erorile ar trebui sa dispara"

Cei mai multi dintre noi suntem șoferi de cel puțin un an, dar unii dintre noi îndeplinim si funcția de administratori de firme partenere. Noi am semnalat problema inca din noiembrie 2020, luna decembrie 2020 fiind una dintre cele mai afectate de calculul greșit al tarifului pe cursa. Estimăm o pierdere medie de cel puțin 200 de lei pe saptamana/șofer, la încasări de peste 1500 de lei pe saptamana. Rugăm remedierea acestei probleme prin asumarea acesteia.

"Dacă ai avut o cursă calculată sau revizuită greșit în trecut începând cu 16 februarie 2021 până astăzi. 1 martie 2021 inclusiv (perioada când au fost afectate cursele), ne poți trimite un mesaj pe romania-driver@bolt.eu"

Reiteram ce am scris mai sus si un calcul estimativ al pierderilor totale pe ultimele 4 luni pentru Cluj-Napoca. Doar informativ, o comparație intre cat s-ar fi câștigat la tariful concret versus cat s-a castigat de fapt prin eroarea produsă.

Tarifele Bolt

Susținem in continuare o creștere cu 15% a tarifelor stabilite de platforma, in condițiile in care colegilor noștri taximetristi, tot in Cluj-Napoca, le-a fost aprobata o mărire de tarif de aproximativ 30%. Nu o consideram o cerere prea mare.

O părere simplista: dacă la un preț de 10 lei / cursă ar exista 10 cereri, pentru un venit total de 100 lei. o creștere a prețului la 12 lei / cursă, fara o scădere a cererii (deoarece nu s-ar justifica la aceasta diferența o scădere semnificativa) ar duce la un venit total de doar 120 lei (12 x 10)”.

Dacă ați surprins un eveniment care poate deveni o știre, ne puteți scrie pe Facebook, Whatsapp (0722804093) sau pe email (office@stiridecluj.com).

Comentarii Facebook