O clujeancă de 72 de ani acuză bătaia de joc de la E.ON: Mi-au tăiat gazul fără preaviz / E.ON îi spune să citească din contract


Mai mulți pensionari clujeni s-au trezit cu gazul tăiat și au făcut coadă în fața sediului E.ON Energie România, pentru a cere socoteală. Oamenii spun că nu au primit facturi în ultimele luni sau somații de deconectare, așa că nu au știut că sunt restanțieri. Reprezentanții companiei E.ON Energie România spun că clienta a primit un preaviz în 5 martie, dar nu a plătit factura restantă. 

Vincze Anamaria (72 de ani) locuiește pe strada Corneliu Coposu, nr. 14, iar fiul ei ne-a relatat că femeia s-a trezit luni dimineața fără gaz. ”Ne-au tăiat gazul fără să fi primit facturi și fără să avem vreo înștiințare că suntem în perioada de deconectare. Am fugit repede la E.ON Gaz, lângă Gară, iar acolo erau 20 de persoane în vârstă, între care vreo 10 aveau aceeași problemă. Toți au rămas fără gaz, dar nici nu au primit facturile”, ne-a relatat clujeanul.

Acesta și-a luat liber de la locul de muncă pentru a lămuri situația. Pe lângă factura de 504 lei, a mai avut de achitat și o taxă de reconectare de 227 de lei. 

Eu mi-am făcut programare online și așa am putut intra să lămuresc situația, dar vă dați seama la oamenii în vârstă, cum e și mama mea, că habar nu au ce să facă. Era în fața sediului o doamnă care de joi așteaptă să se redeschidă gazul. Altcineva se ruga de mine să îi fac cont online pentru a putea să vadă factura. Sunt oameni care nu se descurcă și care se bazează pe aceste facturi”, ne-a mai spus fiul femeii.

Acesta a precizat că mama lui a primit ultima factură în 16 martie, cu un minus de plată de 38 de ani. ”Mama la 72 de ani nu știe să își facă conturi online și să se uite pe email. În 10 ale lunii îi venea pensia și avea o activitate în sine de a ține contul facturilor și de le plăti. În 16 decembrie 2023, a primit ultima factură cu un minus de 38 de lei, iar de atunci nimic. 

Azi, la E.ON Gaz o doamnă mi-a atras atenția că e vina noastră că nu ne-am interesat de facturi. ”Dacă ați văzut că nu ați primit factură, trebuie să veniți la roboțelul de la sediul nostru și să cereți factura!”, mi-a spus aceasta. Păi nu e datoria lor să trimită facturi acasă și să trimită înștiințarea de deconectare? Întreb și eu, pentru că am văzut la coadă oameni supărați. Nu erau cei cu pensii speciale, pentru că pe ei îi știm cu toții, au 45 de ani, umblă cu geanta sub braț și cu ochelari de soare. La coadă erau pensionari în vârstă, oameni necăjiți”, a mai spus fiul femeii. 

Acesta a sunat și la Protecția Consumatorilor Cluj de circa 50 de ori, dar degeaba, pentru că telefonul pare a fi deconectat. Omul a achitat toate taxele și acum așteaptă să fie reconectat la gaz, deși susține că nu este vina mamei.

Pentru a evita astfel de neplăceri, deschiderea unui cont pe E.ON Myline este soluția ideală. Acolo se poate și plăti factura, care vine pe contul de email legat la aplicație. 

--------------

UPDATE

Titularul de contract a fost preavizat în data de 5 martie a.c. cu privire la faptul că se află în situația de a-i fi sistată furnizarea gazelor naturale pentru neplata la timp a facturii care reprezintă consumul perioadei 3 octombrie 2023- 2 ianuarie 2024, ultima plată fiind înregistrată în data de 16 noiembrie 2023.

Deoarece până în data de 5 aprilie a.c. consumatorul nu a făcut dovada plății, compania a transmis distribuitorului de gaz solicitarea sistării alimentării”, precizează reprezentanții E.ON Energie România. Acest lucru este negat de fiul clientei.

Aceștia au mai spus că termenele scadente pentru plata facturilor de gaze naturale sunt precizate în contractul încheiat între furnizor și consumator. Aceste informații, precum și modalitățile de plată se regăsesc și în facturile de consum.

Nerespectarea obligațiilor prevăzute în contract duce la:

  • aplicarea de penalități de întârziere în condițiile prevăzute în contract;
  • întreruperea alimentării cu gaze naturale cu preavizare prealabilă;
  • plăți suplimentare pentru operațiunile de deconectare/reconectare (227.37 lei cu TVA inclus).

Pentru evitarea deconectării și achitarea unor suplimentare, recomandăm respectarea termenelor de plată, iar în situația în care clienții nu pot plăti integral facturile se poate solicita eșalonarea datoriilor.

Accesul în magazinele E.ON se face exclusiv cu programare, scopul fiind evitarea aglomerației și o mai bună organizare a activităților cu clienții. Aceștia își pot programa vizita în magazinul E.ON telefonic la 0265.208.466 sau online https://www.eon.ro/programare-online, caz în care se poate alege ziua și intervalul orar dorit.

Ca alternativă la vizita în magazin, clienții ne pot contacta pentru rezolvarea solicitărilor și de la distanță, prin:

accesarea contului E.ON Myline pe eon.ro/myline sau în varianta de aplicație mobilă, non-stop, respectiv a serviciului suport clienți pe eon.ro/servicii-suport-clienti, de asemenea non-stop;

serviciul E.ON Chat, disponibil pe eon.ro, pentru răspunsuri generice;

apelarea Call Center la 0265.200.900, de luni până vineri, între orele 8:00-20:00, cu tarif normal din orice rețea.

Comentarii Facebook