O comună din Cluj restricționează circulația mașinilor de mare tonaj pe drumuri! Ce amenzi riscă cei care încalcă prevederea
Mașinile de mare tonaj nu vor mai putea tranzita comuna clujeană Sânpaul ,,la liber”.
Decizia a fost luată din cauza degradării rapide a drumurilor reabilitate, ca urmare a tranzitului intensiv al mașinilor de mare tonaj.
,,În consecință a început instalarea indicatoarelor de restricționare a tonajului, în primul rând în zonele tranzitate intensiv, urmând ca în perioada următoare să se monteze în toată comuna.”, au transmis reprezentanții comunei Sânpaul.
Dacă este necesar ca autovehiculele mai grele de 7,5 tone care transportă mărfuri sau utilaje să tranziteze drumurile comunale aflate în administarea comunei, nu o vor putea face înainte să achite următoarea taxă:
- 50 de lei pe zi, pentru autovehiculele între 7,5 și 16 tone
- 100 de lei pe zi, pentru autovehiculele între 16 și 40 tone inclusiv
- 150 de lei pe zi, pentru autovehiculele peste 40 de tone
Frecvența de folosire a drumurilor nu poate să fie însă mai mare de 2 traversări pe zi.
Cei care nu plătesc această taxă se pot alege cu amenzi usturătoare, 500 de lei pentru vehiculele cu greutate între 7,5 și 16 tone, 1500 de lei pentru vehiculele între 16 și 40 de tone inclusiv și 2000 de lei pentru cele peste 40 de tone, potrivit unei hotărâri a Consiliului Local Sânpaul.
Au liberă circulație, fără achitarea vreunei taxe, vehiculele de la ambulanță, ISU, Poliție, Jandarmerie, Ministere, Salubrizare, Drumuri, Poștă, Tractări, Telefonie, Curent, Servicii de Curierat, cele care efectuează Transporturi Periculoase, Transport în Comun și Utilajele Agricole ale Riveranilor.
6 Comentarii
Si la Petresti este limitarea dar e pentru prosti, ca numai ei o respecta , restu isi aduc efectiv acasa camioanele fara vreo jena; inclusiv cisterne , intre casele din sat.
Ce-s alea vehicule de la "ministere" si de la "curent" ? :)))))))))))
Pai atunci sa bage fiecare comuna o taxa de drum si pretul la raft al produselor creste cu minim 30 % ... diferenta de pret sa o plateasca primarii din comunele respective, din buzunar. Sau cand a candidat nu stia de trafic si ca el trebuie sa rezolve problemele comunei ?
Sa bage si asigurare suplimentara, cartea verde de sanpaul, eventual o taxa de podet. Sigur au niste podete prin comuna.
In Bihor aveau deja centura, la noi le baga taxe si restrictii de drum in loc ca primaria sa intretina strada.