O profesoară din Botoșani se luptă cu Casa Corpului Didactic Cluj! Ea contestă un concurs de la finalul unui curs POSDRU
O profesoară de limba română din Botoșani contestă un concurs de la finalul unui curs POSDRU, despre care spune că a fost ”aranjat”.
Simona Chiș susține că, deși concursul s-a terminat acum un an, nici acum nu știe ce premii s-au acordat, dar că ”la un concurs similar din sud, s-au dat premii în bani. Am probleme cu onestitatea acordării premiilor”.
Parte din proiect a fost și Casa Corpului Didactic Cluj. Directorul instituției, Dorina Cudor, a declarat că la acest concurs s-au dat numai diplome, fiind organizat pentru a testa cunoștințele acumulate în timpul cursului.
”Am o nemultumire legata de un concurs care s-a desfasurat online la incheierea cursului cu fonduri POSDRU, "Profesorul de romana in societatea cunoasterii". Am sintetizat nemultumirile in contestatia pe care am adresat-o organizatorilor, si la care nu am primit inca un raspuns concludent.
Contestaţie
Subsemnata, Chiş Mihaela-Simona, profesor de limba şi literatura română la Liceul ”Alexandru cel Bun”, Botoşani, contest prin prezenta rezultatul obţinut la concursul organizat cu ocazia încheierii cursului ”Formarea continuă a profesorilor de limba română în societatea cunoaşterii”, din noiembrie 2013, din următoarele motive:
1) Termenul anunţat pentru finalizarea concursului a fost cu mult depăşit (câteva luni).
2) Data publicării rezultatelor finale nu se regăseşte pe site, nici concurenţii nu au fost anunţaţi prin mesaj, pentru a putea depune eventualele contestaţii.
3) Deşi la prima etapă de evaluare am obţinut un punctaj care îmi permitea să rămân în cursa pentru premiul I, nu am obţinut nici măcar premiul III, din cauza punctajului acordat la evaluarea externă, mai mic cu doar 0,5 puncte decât minimul necesar pentru a obţine un premiu.
4) Lipsa de transparenţă rezultă din neafişarea valorii premiilor, ca şi din dispariţia subiectelor încărcate de concurenţi, care nu mai pot fi vizualizate.
5) Deşi cursul s-a adresat profesorilor de română, în judeţul Botoşani premiile s-au acordat învăţătorilor.
6) Evaluarea nu s-a realizat în mod obiectiv şi competent, baremul de evaluare fiind oricum vicios din start.
7) Deducem că acest curs nu şi-a atins obiectivele, profesorii având rezultate foarte slabe, ce au dus la acordarea a doar 9 premii din cele 30 disponibile, precum şi la neacordarea premiului I.
Având în vedere aceste aspecte, solicit reevaluarea subiectelor pe care le-am înscris în concurs”, a precizat Simona Chiș.
Dorina Cudor, directorul Casei Corpului Didactic Cluj, a declarat că acest concurs a fost organizat pentru a-i implica pe cursanți, fiind prevăzut cu diplome, pentru că premiile în bani sau alte obiecte au fost respinse de la finanțare. ”Am gândit un concurs care să aibă două sisteme de evaluare. Unul între cursanți, lucrările lor fiind evaluate cu Like -uri pe portalul proiectului, iar cel de-al doilea în urma unei evaluări a unei comisii, din care am făcut și eu parte.
S-a precizat încă de la început că nu se acceptă contestații, pentru că era un concurs de evaluare. Doamna Chiș susține că a fost dezavantajată. E drept că în prima etapă a concursului, cel pe baza de Like -uri era la premiul 1, dar după evaluarea comisiei a căzut pe locul 3.
S-au dat numai 9 premii pentru că restul nu s-au încadrat în baremul concursului”, a spus Dorina Cudor.
0 Comentarii