Duminica 22 Decembrie

Părinții critică decizia Ministerului Educației prin care se taie din vacanța de primăvară a elevilor


Mai multe organizații ale părinților critică decizia Ministerului Educației prin care elevilor li se taie două zile din vacanța de primăvară, din anul școlar viitor. 

Ministerul Educației a decis ca vacanța de primăvară de anul viitor să fie doar de 2 zile!

Dacă fostul ministru al educației Sorin Cîmpeanu a tăiat vacanțele de iarnă, actualul ministru taie vacanța de primăvară.

FePAL, grupul civic Părinții cer schimbare - Grup civic, grupul civic Părinții elevilor din România, Asociația SUPRA și Asociatia Mame Pentru Mame se delimitează complet de declarația doamnei ministru Ligia Deca conform căreia ar fi existat solicitări din partea părinților de a suprapune vacanța de primăvară peste liberele legale care existau oricum. 

Amendamentul trimis de organizațiile noastre în perioada consultării publice solicita ca perioada dedicată vacanței de primăvară să fie UNITĂ cu liberele legale de 1 Mai și cu ocazia Sărbătorilor Pascale astfel încât să existe o continuitate atât în ceea ce privește procesul educațional, cât și a perioadei de vacanță. 

Practic, am solicitat mutarea cu o săptămână mai târziu a vacanței de primăvară astfel încât să existe o singură vacanță de 2 săptămâni (formată din vacanța de primăvară + liberele legale) în loc de câte o săptămână separată”, spun organizațiile de părinți.

Conform calendarului privind structura anului școlar publicat vineri, 10 martie, Ministerul Educației a tăiat complet vacanța de primăvară din varianta inițială - săptămâna 15-21 aprilie și doar a lipit două zile - 29-30 aprilie la liberele naționale care existau oricum. Per total, în loc de 14 zile libere, rămân 9 zile.

În urma presiunii organizării olimpiadelor în așa fel încât să nu se suprapună și a grupărilor religioase, Ministerul Educației ia decizii care afectează negativ structura anului școlar, rezultând un modul mult mai lung, până la 10 săptămâni.

Ministerul Educației nu respectă interesul suprem al beneficiarilor educației și principiul de bază al structurii anului școlar pe module, ce presupune perioade egale de învățare alternate cu perioade de vacanță. 

De asemenea, menționăm faptul că procesul de consultare publică a fost un alt simulacru. Ministerul Educației nu a respectat legea transparenței, nu a existat o dezbatere publică, deciziile s-au luat în spatele ușilor închise și au fost ignorate toate amendamentele trimise”, mai precizează reprezentanții.

Organizațiile au solicitat și comasarea Săptămânii Verzi cu săptămâna dedicată Școlii Altfel; încheierea anului școlar pe 14 iunie, nu pe 21 iunie.

Aceștia solicită ”ferm Ministerului Educației să redea vacanța de primăvară elevilor, să revină asupra amendamentelor trimise și să respecte structura pe module. Este inadmisibil ca o structură a anului școlar să nu reziste mai multe de un de zile și să fie viciată pentru a deservi diverselor interese conform stilului specific sistemului românesc care distruge implementarea corectă a oricărei decizii.

Se pare că este nevoie să subliniem în permanență faptul că elevii din România au un număr foarte mare de ore de instruire/zi, cu planuri-cadru care încalcă Normele de igienă ale școlarului, cu volum imens de teme și sarcini pentru acasă la care se adaugă o zi în plus de școală din meditații. Toate acestea în condițiile în care Ministerul Educației nu reușește să asigure și să garanteze de decenii un standard de educație decent valabil pentru orice școală din România.

Ministerul trebuie să prioritizeze calitatea serviciului public pe care îl oferă prin schimbarea programei, prin reforma curriculară și prin conținuturi adaptate vârstei. Ministerul trebuie să prioritizeze formarea profesorilor și mai ales să se asigure că mai avem profesori!

Cu alte cuvinte, Ministerul Educației are multe alte priorități vs această încercare permanentă de a tăia vacanțele. Comparația cu statele din U.E. este lipsită de sens atât timp cât este mai mult decât evident că standardul zilelor de școală din România este departe de cel european, chiar la nivel minim. Estonia, țară aflată pe primul loc conform rezultatelor la testele PISA, are 35  de săptămâni de școală. România are 36 de săptămâni de școală și cel mai slab sistem de învățământ conform testelor PISA. Cum justifică Ministerului Educației această diferență?

La situația actuală a sistemului de educație din România, mesajul nostru către minister este unul ferm: Nu mai tăiați vacanțe!”.

334674970_201415475823860_6711218669536956327_n.jpg

Comentarii Facebook