Vineri 22 Noiembrie

Parking subteran la Direcția de Finanțe Cluj. Proiectul este gândit fără cap și a fost RESPINS

 

Direcția de Finanțe Cluj va investi 12,6 milioane de lei, plus TVA, în construirea unui nou corp de clădire și a unui parking subteran.

 

Directorul executiv adjunct al Direcției de Finanțe Cluj, Cristian Jude, a declarat că investiția este necesară pentru a decongesionat activitatea. ”Vor fi create în jur de 500 spații de lucru pentru angajații Direcției.

 

Ne-am manifestat acordul ca suplimentar să realizăm un parking. Proiectul extinderii clădirii existente este evaluat la 12.6 milioane de lei plus TVA. Intrarea în parking s-a făcut o prounere să se facă pe sub gangul de la intrarea de pe Dorobanților. Acel gand ar rămâne și pentru acces auto”, a spus Cristian Jude.

 

Noul corp de clădire va fi construit în curtea interioară a Direcției de Finanțe Cluj din Piața Avram Iancu, iar în subteran un parking cu numai 93 de locuri, deși clădirea se extinde cu 500 de spații de muncă.

 

Proictul a fost prezentat în cadrul Comisiei de Urbanism din cadrul Primăriei Cluj-Napoca, dar a fost respins pentru că este incomplet.

 

Locul este valoros și important pentru mai multe instituții publice. Este adiacent cu Mitropolia, cu Tribunalul care e evident că este centrul cel mai asaltat de acolo. În zona respectivă trebuie să contribuie toate instituțiile și să realizeze un supliment de locuri de parcare.

 

În acel caz există niște posibilități care nu au fost studiate deloc de conectare cu strada Dobrogeanu Gherea. La Finanțe s-ar intra în parking prin gandul de pe Dorobanților și ar trebui să aștepte mașinile în intersecție. S-ar crea ambuteiaje. O soluție ar fi să se intre pe la gang și să se iasă pe la strada  Dobrogeanu Gherea.

 

Poate că ar trebui să se facă un parking și sub curte. Ar putea să investească și Primăria Cluj-Napoca. 

 

În plus, cei de la Finanțe nu au putut să ne arate dacă acest proiect corespunde cu prevederile Consiliului local privind locurile de parcare. Crează 500 de spații de muncă, dar numai 93 de locuri de parcare”, a declarat arhitectul Șerban Țigănaș, memrbul Comisiei de urbanism din cadrul Primăriei Cluj-Napoca.

 

Proiectul a fost respins, urmând să fie modificat pentru a putea fi avizat și pentru a primi autorizația de  construcție.

Comentarii Facebook