Pistele de biciclete dintr-un orășel din Ardeal sunt mai bine gândite ca cele din Cluj-Napoca. Clujean: ,,Dacă la Beclean se poate, hai că poate și Clujul”
Activistul civic Adrian Dohotaru a vizitat recent Becleanul, un orășel din Bistrița Năsăud. Cu această ocazie fostul deputat de Cluj nu a putut să nu observe felul în care sistemul de piste de biciclete a fost construit și ce lungime are.
Potrivit clujeanului micul orășel are aproape 20 de kilometri de piste, fiind gândite și zone cu subtraversări sub poduri pentru bicicliști, lucru care nu se prea întâmplă în Cluj-Napoca.
,,Micul oraș Beclean pe Someș, puțin peste 10.000 de locuitori se îndreaptă spre 20 de km de piste de biciclete. Pistele merg de la Someșul Mare la Băile Figa, prin oraș, prin pădure și bine separate de stradă.
Cele mai bune piste sunt pe dig. E încurajator a vedea și piste pe dig și lângă dig alte piste paralele pe străzi. Spre deosebire de Cluj, sunt continue, cu subtraversare pietonală și velo sub pod.
Dacă la Beclean se poate, deci fără să căutăm comparații cu Vestul, hai că poate și Clujul să facă piste continue și subtraversări sub poduri pentru o mobilitate mai rapidă, în afara traficului auto, nu cum s-a făcut acum în Nordul orașului.”, a explicat activistul.
Activistul a vorbit și despre beneficiile proiectului ”VELO Apuseni” care dorește construirea a 227 de kilometri de piste de biciclete, din care 99,3 km vor fi pe teritoriul județului Bihor, 35,3 km pe teritoriul județului Alba, iar restul de 92,4 km în județul Cluj.
,,Să ne imaginăm că vom conecta patru județe la Someșul nostru. Că legăm Cluj de Bistrița la Someșul Mare și Mic, iar Cluj de Sălaj și Satu Mare la Someș, ca sa încurajăm turismul regional, așa cum acum se încearcă cu traseul velo în Apuseni între trei județe.
Spre deosebire de Apuseni, la Someș ar fi plat, deci e posibil să legăm pe diguri și în afara lor aceste județe și ar veni mai multă lume in acest turism regional, dincolo de mobilitatea (inter)urbană, îmbinat cu pachete turistice în natură, la ape curgătoare sau balneare, vizitând castele și cetăți, încurajând turismul rural și agroecologia culinară.”, a transmis activistul clujean.
Dacă în Beclean, un oraș cu 12.000 de locuitori există aproape 20 de kilometri de piste de biciclete, la Cluj-Napoca există 46,5 de kilometri de piste, potrivit unei analize greencommunity.ro din 2022.
Foto Adrian Dohotaru/Facebook
3 Comentarii
Activistul curului. Bagatorul de vina Dorhatu sau cum ma-sa il cheama, daca si la Beclean e bine. Mutate acolo si fa activism.
Ca al nost primar a fost cosas, nu biciclist.
@Geo: