Poduri noi, străzi lărgite și piste de biciclete în zona fostei platforme industriale Carbochim din Cluj-Napoca. Traficul se va schimba radical


În următorii ani, traficul din jurul zonei fostei platforme industriale Carbochim din Cluj-Napoca se va schimba radical. Investițiile în proiectul de restructurare urbană din zona fostei platforme industriale, de aproximativ 30 de milioane de euro, ar trebui să transforme zona într-una accesibilă, sustenabilă și modernă. Investitorul Iulius Group promite că vor fi construite poduri rutiere și pietonale, vor fi lărgite și modernizate artere existente, iar intersecțiile vor fi amenajate conform studiilor întocmite în baza simulărilor de trafic, având în vedere prognozele rutiere pe termen mediu și lung. 

În plus, proiectul cuprinde parcare subterană și supraterană, cu o capacitate de 4800 de locuri (conform documentației PUZ), care ar trebui să fie suficientă pentru preluarea fluxurilor de mașini, precum și spații pentru biciclete.   

Un studiu de trafic arată că proiectul ar trebui să reducă traficul în zona centrală a Clujului

Potrivit unui studiu de trafic, întocmit de specialiștii Universității Tehnice din Cluj-Napoca, o consecință a proiectului va fi degrevarea de trafic a zonei centrale. În același timp, conform aceluiași raport efectul asupra condițiilor de trafic din zonă „nu va avea un impact major”, datorită  investițiilor promise a fi realizate în rețeaua rutieră și pietonală.

Astfel, susțin specialiștii, numărul tranzitărilor zonei centrale a orașului ar trebui să scadă, întrucât proiectul de restructurare urbană va polariza zonele rezidențiale situate cu precădere în zona de nord a municipiului. Totodată, aceștia ne asigură că va scădea numărul de mașini dinspre zona metropolitană (de nord și est) spre centrul orașului: fluxurile de deplasări vor avea ca destinație spațiile comerciale din noul complex.

Care sunt cele mai importante investiții în infrastructură promise

În primul rând, pe zona de sud a complexului va fi făcută o continuare a str. Câmpul Pâinii, care va fi amenajată cu 4 benzi. Această arteră nouă va asigura o legătură cu str. Oașului, tramă stradală majoră, prin intermediul unui nou pod, peste Someș, tot cu 4 benzi carosabile, alături de piste velo și trotuare pe ambele sensuri.

Deși există deja un pod la doar 300 metri distanță (Podul Oașului-Răsăritului), în urma simulărilor informatice, s-a constatat necesitatea amenajării unei treceri suplimentare peste râu.

Cele două poduri vor fi coordonate în programul de semaforizare cu un singur automat de semafor.

„Accesul spre cele două poduri, de pe str. Câmpul Pâinii, se propune a fi reglementat prin sens giratoriu cu pinten. Menționăm că acest model de sens giratoriu mărește siguranța deplasărilor în interiorul girației și, în același timp, prin preselectarea inelului de deplasare în girație creează o preselecție de itinerarii care nu mai sunt conflictuale. De asemenea, lasă liberă opțiunea de alegere a punctului de traversare a Someșului, funcție de itinerariul ales”, se arată în studiul de trafic.

Continuarea str. Câmpul Pâinii spre str. Oașului va avea și o altă consecință: se creează o nouă conectivitate a Pieței 1 Mai spre centrul orașului, prin intermediul străzilor Oașului, Traian și Decebal. În prezent, fluxurile de trafic dinspre Piața 1 Mai spre zona centrală se asigură în mare proporție pe str. Paris. 

În același timp, noul pod rutier va asigura o bună conectivitate și spre zona de nord a municipiului. Alternativ, șoferii au la dispoziția str. Porțelanului, arteră care va fi supralărgită la 4 benzi auto și cu piste pentru bicicliști, tot în cadrul proiectului de restructurare urbană. În cazul zonei de intrare în Piața 1 Mai, studiul propune dirijarea circulației prin semaforizare, iar girația existentă va fi ușor remodelată. 

Ar trebui să apară piste pentru bicicliști și trotuare pentru pietoni

Pistele velo vor fi amenajate pe toată rețeaua rutieră și, suplimentar, vor fi construite două poduri pietonale peste Someș. Malul drept al râului, de-a lungul viitorului complex, va fi pus în valoare prin amenajarea de spații verzi și va completa parcurile recent reamenajate - Armătura și Feroviarilor. Toate aceste amenajări sunt făcute în concordanță cu planurile de investiții ale Primăriei, inclusiv cu strategia municipalității de amenajare a culoarului de mobilitate nord.

„Obiectivul principal al demersului este acela de a deschide întregul areal fost industrial către oraș, ca parte integrată a sa, și conectat cu punctele de interes, făcându-l ușor accesibil comunității, pentru toate mijloacele de deplasare”arătau oficialii Iulius, într-un comunicat recent de presă.

În prezent, malul drept al Someșului este inaccesibil din cauza zidului fostei platforme industriale, a construcțiilor-anexă private, a căii ferate și a Podului Porțelanului. Sorin Guttman, Project Manager, a declarat că, în acest sens, au fost făcute achiziții de noi parcele de teren, astfel încât spațiul verde să fie amenajat pe întreaga linie a râului Someș, spațiu care va fi completat cu zonele verzi din incinta complexului. 

„Prin proiect se propune amenajarea a peste 5 hectare de zone verzi, cu peste 600 de copaci maturi, cu înălțimi de peste 13 metri și vârste de până la 60 de ani, precum și peste 100.000 de plante de diferite dimensiuni. Va fi un parc cu zone de promenadă, piațete pentru evenimente, grădină japoneză ca puzzle între vegetație și apă, cu zone de relaxare și facilități care susțin organizarea unor activități variate de timp liber. Zonele verzi se vor întinde pe acoperișul mall-ului, care va fi înierbat și, parțial, interactiv”potrivit oficialilor Iulius. 

Investiția totală în cadrul proiectului de la fosta platformă Carbochim, ale cărei capacități de producție au fost relocate, ar trebui să ajungă la circa 500 milioane euro.


Comentarii Facebook