Probleme pe trosonul de autostradă Nădășelu-Zimbor: ”A trecut de la categoria ”circulăm în 2024” la ”mai vorbim prin 2025”
Lucrările pe lotul de autostradă Nădășelu - Zimbor nu sunt la stadiul la care ar fi trebui să fie, astfel că sunt emoții că nu va fi terminat nici în 2025.
”Nădășelu-Zimbor, din fruntaș codaș. Marțea trecută, 06.06.2023, am filmat toți cei 30,06 kilometri ai acestui tronson foarte dificil al Autostrăzii Transilvania:
Estimăm că stadiul fizic este 57%. Deși cei de la UMB sunt în continuare bine mobilizați, lotul a trecut de la categoria ”circulăm în 2024, poate chiar din 2023” în urmă cu 12 luni la "mai vorbim prin 2025" în prezent. În 2022, speram că aceasta va fi prima autostradă finanțată prin PNRR deschisă traficului, iar acum începem să avem emoții pentru 2025.
În noiembrie 2022 antreprenorul a primit o extensie de timp până în aprilie 2025 și în decembrie a mai primit una. Momentan, graficul de execuție actualizat aprobat indică finalizarea în data de 13.07.2025!
Însă cel mai mult ne îngrijorează lentoarea CNAIR în tranșarea situației soluțiilor noi de la Nădășelu și Topa Mică. Alunecarea masivă de la Nădășelu a "bubuit" la început de septembrie 2021”, precizează reprezentanții Asociației Pro Infrastructură (API).
Oficialii CNAIR au avut nevoie de vreo 18 luni de dezbateri și scărpinat în cap ca să se decidă că vor licita separat lucrările fiindcă nu mai este loc în rezervele de implementare și în spațiul legal de adiționare a contractului, dar tot nu au lansat procedura de achiziție!
Această ”mișcare” birocratică nu este o premieră, dimpotrivă. Cel mai bun exemplu similar este lotul 3 al A1 Lugoj-Deva, acolo unde constructorul spaniol Comsa, care executa autostrada, a fost singurul ofertant și (până la urmă) câștigător al contractului pentru lucrările suplimentare.
Solicităm CNAIR să demareze de urgență licitația aferentă soluțiilor de la Nădășelu și Topa Mică. Altfel riscăm să ajungem în 2026 cu inaugurarea, mai cer reprezentanții API.
2 Comentarii
Ori ce se făcea bine ca se face doar ca nu știu pe ce principii se decide un traseu de autostradă. Relieful dealurilor Nadasel Zimbor sunt falii inclinate spre est. Versanții de vest sunt gresii iar Versanții de Est sunt argilă. Un traseu pe Garbou Ruginoasa Sutor avea o fundație mult mai stabila și mai ieftina.Si drumul roman Cluj Zalău avea acel… Citeste mai departe
@John : pe geolog il doare-n ***** unde face foraju, el face unde i se spune, problema e la aia cu pixu in mana care au tras linia pe harta....na aia sigur au ceva scoli facute la ff...