Duminica 22 Decembrie

Profesorii de la UBB Cluj protesteaza fata de programul de evaluare a universitatilor


Profesorii din cadrul Facultatii de Studii Europene de la UBB Cluj protesteaza fata de programul de evaluare a universitatilor.

"Domeniile de evaluare propuse de proiect nu includ programe si directii noi, dezvoltate in ultimii 20 de ani, care au contribuit esential la integrarea studiilor universitare din Romania in circuitul stiintific international in domeniul stiintelor sociale, politice si umanistice: Relatii internationale, Studii europene, Studii americane, Studii Iudaice, Studii Asiatice, Studii Nordice etc. Eliminarea acestor programe are ca efect o nivelare pagubitoare si o uniformizare la un nivel inferior cu renuntarea la programe de varf, inter- si transdisciplinare, capabile sa integreze universitatile romanesti in circuitul international de elita in domeniile mentionate si sa reprezinte baza unei ierarhizari a lor cu adevarat semnificative", se arata intr-un comunicat al UBB Cluj.

In lista nemultumirilor, profesorii clujeni au mai scris: "Aplicarea exclusiva si excesiva a unor criterii cantitative, statistice, cu renuntarea la orice diferentiere calitativa este o tendinta contraproductiva mai cu seama in domeniul stiintelor sociale, politice si umanistice, in care o carte, o idee noua, poate fi de o valoare stiintifica incomparabila cu zeci si sute de articole de rutina, contabilizate constiincios in bazele de date. Eliminarea unor programe care si-au castigat un prestigiu international recunoscut starneste deja semne de intrebare si ingrijorare in randul partenerilor de cooperare, astfel de semnale fiind evidente din partea institutiilor de la Bruxelles pentru studiile europene, din cercurile academice si politice americane, israeliene pentru studiile americane, iudaice etc. Ruperea acestor legaturi de cooperare ar produce daune incalculabile invatamantului superior romanesc, reprezentand, de fapt, o reintoarcere nedorita la stari de lucruri depasite de cateva decenii. Exista o evidenta lipsa de corelare intre domeniile propuse pentru evaluarea universitatilor, cele privind evaluarea cercetarii si cele privind nomenclatorul domeniilor si programelor de studii din acest an. Aceleasi domenii si programe (relatii internationale, studii culturale etc.) apar in unele liste, dispar si reapar in altele".

Acestia propun o reevaluare atenta a acestor liste de domenii, cu includerea in evaluare a criteriilor calitative.

Comentarii Facebook