Vineri 22 Noiembrie

Proiecte faraonice in PUZ -ul Aeroportului! Patru benzi pe Traian Vuia sau un pod lat de 300 de metri peste raul Somes


Noul PUZ din zona Aeroportului Cluj a fost discutat de Comisia Tehnica de Amenajare a Teritoriului si Urbanism (CTATU), iar propunerile arhitectilor IPTANA au starnit vii dezbateri.

Primul punct atins a fost realizarea unei investitii pentru extinderea la patru benzi a strazii Traian Vuia in dreptul Aeroportului. "Din axa nord - sud si pe directia drumului national Cluj-Napoca - Gherla accesul in aeroport sa se faca prin zona nodului Dezmir, ca element de trafic major, ramanand posibilitatea de deservire a arealului Cluj prin intermediul strazii Traian Vuia. Pentru evitarea aglomeratiei pe Traian Vuia s-a prevazut extinderea numarului de benzi cu inca doua. Putem folosi terenul Aeroportului si extinderea sa fie facuta pe partea dreapta, cu benzi de accelerare - decelerare. Fata de capacitatea actuala a strazii Traian Vuia sunt prevazute inca doua benzi pentru a prelua circulatia care merge la Aeroport", a precizat arhitectul Nicolae Rusu, reprezentantul IPTANA Cluj.

Arhitectii din cadrul CTATU i-au atras atentia reprezentantului firmei de proiectare ca terenul despre care face referire apartine municipalitatii si nu Aeroportului. In plus, primarul Sorin Apostu l-a intrebat daca a luat in vedere si schimbarea locului de amplasare a parkingului, care urmeaza sa fie construit la Aeroport, si care este amplasat prea aproape de strada Traian Vuia.

"Noi am cerut tocmai pe viitor indepartarea parkingului, care e lipit de strada. Ati pozitionat acest lucru?", a intrebat primarul, dar reprezentantul IPTANA nu a stiut sa raspunda.

 

Arhitectul firmei de proiectare a pomenit si de necesitatea construirii pe viitor a unei autostrazi urbane care sa preia traficul. "Aceasta autostrada urbana este necesara, deoarece actuala centura Valcele - Apahida, avand numai doua benzi nu va face fata dezvoltarii aeroportului. Exista un studiu de trafic realizat de cei de la Aeroport, care arata cresterile inregistrate", a mai spus Nicolae Rusu.

 

Directorul Aeroportului International Cluj, David Cideo, a declarat pentru Stiri de Cluj ca nu are cunostinta despre un astfel de studiu de trafic si ca in momentul de fata se lucreaza al pista de 2.100 de metri, neexistand niciun proiect de construire a unei autostrazi urbane.

 

Pod peste Somes, care sa inlocuiasca devierea raului

 

"La un moment dat era in discutie posibilitatea construirii unui pod peste Somes pentru a evita devierea. Care este situatia, de ce a cazut aceasta varianta?", a intrebat arhitectul Adrian Iancu.

Reprezentantul firmei IPTANA a precizat ca in urma analizei facute s-a stabilit ca este mai rentabil sa se faca devierea si mutarea dealului din satul Sannicoara, pentru ca podul peste Somes este un proiect prea costisitor. "Mutam raul si facem loc pistei de 3.500 de metri. Pentru ca pista sa treaca peste Somes, trebuie un pod extrem de solid si constructia este foarte costisitoare", a mai spus arhitectul IPTANA.

"Este o alternativa analizata, care este foarte scumpa pentru ca in zona Somesului trebuie construit un pod cu o lungime de 300 de metri. Varianta este foarte costisitoare, plus ca ar trebui lucrari importante de amenajare a raului", a declarat si David Ciceo.


Directorul firmei Napoca Constructii, Stefan Dimitriu, cel care construieste prima portiune de 2.100 de metri din pista de 3.500 de metri de la Aeroportul International Cluj a declarat ca: "Am avea aceeasi problema ca si la colmatarea Canalului Morii din zona Mihai Viteazu. Daca am crea un astfel de pod de 300 de metri am avea in timp probleme mari de intretinere a ariei acoperite, pentru ca s-ar colmata. Un milion de euro, mi se pare o gluma pentru un astfel de proiect. Pretul se pune altfel fata de un pod obisnuit. Ar fi mai multe canale lipite unul de celalalt, iar pretul ar ajunge la cateva zeci de milioane de euro".

 

Discutiile pe marginea Planul Urbanistic Zonal (PUZ) pentru dezvoltarea Aeroportului International Cluj vor continua. Primarul Sorin Apostu a precizat ca acesta trebuie sa fie cat mai complet si sa prevada modalitatile de dezvoltare a transportului in comun si cailor de comunicatii, deoarece aeroportul este un punct vital al oricarui oras.

Comentarii Facebook