Vineri 22 Noiembrie

Proiectul ”Adoptă un liceu” vine la Cluj

Asociația ROI a demarat un proiect la nivel național, Zburd-Educație prin coaching, care se concentrează asupra îmbunătățirii performanțelor elevilor la examenul de bacalaureat.

 

Proiectul are ca scop încurajarea lucrului în echipă și a colaborării dintre profesori și elevi pentru a putea crea o școală mai bună.

 

La jumatatea lunii iulie, Asociația ROI a organizat o întâlnire de bilanț preliminar a rezultatelor obținute la Bacalaureat de cele 5 liceetehnologicedin București, Iași, Brașov, Sibiu și Câmpulung Muscel incluse în proiectul Zburd-Educație prin coaching (www.zburd.ro), bazat pe voluntariat.

 

Cele 5 licee sunt: Colegiul Tehnic de Transporturi Brașov, Colegiul Tehnic de Industrie Alimentară Terezianum Sibiu, Colegiul Tehnic “I.C. Ștefănescu Iași”, Colegiul Tehnic Câmpulung Muscel și Liceul Tehnologic “Mecanică Fină” București. Mare parte dintre elevii acestor licee provin din medii defavorizate, cu familii monoparentale, părinți plecați în străinătate sau chiar fără părinți. Majoritatea elevilor intră la liceu cu note foarte mici și puțini reușesc să recupereze decalajul. În plus, mare parte dintre elevii din clasele terminale sunt nevoiți să se angajeze și renunță la studii.

 

Graficul privind rata promovabilității la Bacalaureat în sesiunea de vară pentru cele 5 licee în perioada 2011-2013 (date valabile înainte de soluționarea contestațiilor) arată o creștere semnificativă a promovabilității în comparație cu evoluția la nivel național. La Colegiul din Brașov, rata s-a triplat (de la 11 la 30%), iar la Iași și la Câmpulung Muscel s-a dublat. Colegiul Tehnic Câmpulung a obținut rata cea mai bună, de 38,19%, peste media la nivel național pentru liceele cu profil tehnologic. Liceul Tehnologic “Mecanică Fină” București se află într-o situație specială: aici rata promovabilității a crescut de la 2% la 14%, datorită elevilor din seriile anterioare care au promovat, potrivit reprezentanților asociației.

 

În general, exigența profesorilor a sporit, iar elevii au fost mai interesați în pregătire, în special la matematică. Încă de anul trecut, au avut loc simulări. La inițiativa echipelor mixte formate din profesori, elevi și părinți din cadrul proiectului nostru, în majoritatea liceelor s-au format grupuri de studiu la matematică. Spre exemplu, la Sibiu și la Brașov, elevii care au terminat în această vară s-au pregătit începând din clasa a XI-a. La București și Brașov, profesorii implicați au devenit mentori pentru elevi în pregătirea suplimentară. Din feedbackul primit, grupurile de studiu formate de 2-4 elevi funcționează cel mai bine”, a explicat Simona David-Crisbășanu, managerul proiectului și membru al Asociației ROI.

 

Proiectul vine acum și la Cluj, unde va avea loc o dezbatere, miercuri, la care vor participa consilieri educativi din mai multe scoli, reprezentanti ai Consiliul Elevilor, ai Inspectoratului Scolar, ai Asociatiei de Parinti, ai mai multor ONG-uri interesate de educatie si comunitate, dar si oameni de afaceri dornici sa se implice in rezolvarea problemelor coomunitatii. 

 

Simona David Crisbăşanu, fondator al Asociaţiei ROI va prezenta miercuri mai în detaliu rezultatele acestui program pilot, dar va vorbi şi despre faza a doua a proiectului - “Adoptă un liceu”, care se extinde în alte cinci licee din ţară, între care unul din Cluj şi unul din Zalău. 

 

 

Comentarii Facebook