Războiul chiftelelor la Cluj: Un restaurnat din Cluj-Napoca, nemulțumit că o firmă din Iași „i-a furat numele”
Chiftelele de vită au devenit obiect de dispută între o firmă din Cluj-Napoca și una din Iaşi. Clujenii au cerut ieșenilor să-și schimbe numele unui produs, pe motiv că i-ar face concurență neloială.
O firmă înregistrată în 2017 în Bistrița, și-a deschis în 2018 în Cluj-Napoca un local intitulat „Meat Up”, având un meniu bazat în principal pe burgeri. În 2019, firma clujeană a înregistrat denumirea „Meat Up” drept marcă națională pentru servicii de furnizare de alimente și băuturi, și cazare temporară.
De cealaltă parte, o altă firmă înregistrată tot în 2017, deține în Iaşi restaurantul „Meat Up – Steak House”, ce oferă un meniu format din startere, supe, salate, paste, grătar, pizza, dar și burgeri.
Clujenii nu vor să-și „împartă” numele
Prin acțiunea depusă la Tribunalul Iaşi, societatea clujeană a cerut emiterea unei ordonanțe președințiale prin care ieșenii să înceteze imediat orice formă de utilizare a mărcii „Meat Up”, inclusiv publicitatea online. Prin folosirea de către o altă societate a aceleiași denumiri, eforturile ardelenilor de a-și promova activitatea sunt afectate, susţin aceştia. Ei au mai arătat că au cerut în martie restaurantului ieșean să renunțe la folosirea denumirii dar fără niciun efect. Acest lucru ar reprezenta în aprecierea ardelenilor o formă de concurență neloială care le deturnează clienţii şi le scade cota de piaţă.
Judecătorii nu cred că este un motiv serios de dispută
Conform legii, ordonanța președințială este o procedură specială prin care se pot dispune măsuri vremelnice cu aplicabilitate imediată, pentru păstrarea unui drept care s-ar păgubi prin întârziere sau prevenirea unei pagube iminente. Fondul problemei nu este judecat, acesta urmând să se soluționeze ulterior.
Magistrații Tribunalului ieșean nu au reușit să găsească în plângerea ardelenilor argumente concrete privind paguba suferită. Ei au constatat în primul rând că ardelenii se promovează prin calitatea ridicată a burgerilor. De cealaltă parte, ieșenii se promovează mai ales prin carnea de vită preparată la grătar. E drept, vând și burgeri, produs similar cu cel al ardelenilor, care reprezintă însă un produs comun, comercializat de numeroase alte localuri, notează Ziarul de Iași.
În interpretarea judecătorilor ieșeni, marca înregistrată de clujeni vizează o activitate strict locală, neputându-se vorbi de o concurență neloială. La rândul lor, ieșenii își vând marfa tot local. Activitatea celor două firme nu se suprapune astfel în niciun fel.
Prin urmare, acțiunea clujenilor a fost respinsă, dar aceştia mai au posibilitatea apelului.
Sursa foto: premiumangus.ro
10 Comentarii
mare kkt de brand si ala: meat up. inainte sa deschida ei probabil mai erau 10000 de localuri in lume cu acelasi nume. mare paguba ii face la imagine. ce imagine? ca nici nu exista firma lor ... nimeni nu stie de ea in afara de cei din cj care mai folosesc servicii de delivery. carnea sus
Inteleg ca ala din Iasi in 2017 a deschis iar in Cj in 2018.
Cum dracu tot ala a furat numele cloojeanului?
@Emi: pt ca firma din cluj si-a inregistrat numele la osim, ceilalti nu si-au pus problema asta. Oricum toate denumirile astea in romgleză sint linse de pe la străini că noi nu sintem in stare sa inventam ceva in limba noastra. Meat busters, meat up, pulled pork etc, putea sa-i zica distrugatorul de carne sau alta varianta dar nu suna bine si prostanii… Citeste mai departe
@meat: Da, marca Meat UP este înregistrată la OSIM, pentru "servicii de furnizare de alimente și băuturi;cazare temporară".
razboiul stelelor, nu alta, pentru un "brand" atat de original si de inspirat. cred ca e omor si disperare printre clienti
@abibas: Da ..ne putem imagina un hotel cu marcă asociată "Meat UP".....
@Ciurea Delia: da, un hotel de cinci chiftele! buna idee, o adevărată specialistă in marketing și alte vrajeli obligatorii
Daca intr-adevar clujenii si-au inregistrat marca la nivel NATIONAL (adica la OSIM), atunci judecatorii din Iasi au terminat Facultatea de Drept la FF. Probabil pe la ceva Cantemir...
@clujean: Marca Meat UP este înregistrată la OSIM pentru "servicii de furnizare de alimente și băuturi; cazare temporară". Nu stim unde au terminat facultatea cei care au dat hotărârea, așa după cum nu cunoaștem dosarul.
BWHAHAHAHA ce io fletut pe amadoi, cica chiftele in loc de burger :))))
desigur ca sunt chiftele la esenta, dar cu alt nume sa sune mai bine