Românii au bătut recordul la cumpărăturile online. Ce s-a cumpărat cel mai des în pandemie
Românii s-au obișnuit foarte repede cu cumpărăturile online, lucru demonstrat de statisticile care arată că în pandemie, vânzările au cunoscut creșteri record. Potrivit acestor statistici, ziua de luni este ziua săptămânii în care românii preferă să facă shopping online.
Românii au stabilit un nou record cu privire la cumpărăturile online
Potrivit unor platforme care administrează magazinele online, în luna decembrie a anului trecut s-a înregistrat un nou record de creștere în numărul și valoarea comenzilor.
Astfel, aceste rapoarte arată că, față de decembrie 2019, numărul comenzilor a crescut cu 83%, iar în ceea ce privește valoarea acestora, cu 99%. Valoarea medie a comenzii la nivelul celor 1.500 de magazine care funcționează pe platformă s-a menținut constant, la 225 de lei, iar cea mai mare comandă înregistrată în luna decembrie a fost de peste 40.000 de euro.
Indiferent că vorbim despre alimente sau produse de îngrijire personală ori curățenie, până la cadouri sau investiții, românii preferă tot mai mult să aleagă calea virtuală în a face cumpărăturile.
Din punctul de vedere al creșterii, motoarele de căutare arată că Black Friday a avut o creștere de 43% față de anul 2019, iar sărbătorile de iarnă au crescut tranzacțiile cu 83%.
Pentru a evita expunerea și a evita aglomerația, în perioada sărbătorilor, românii au preferat să stea mai mult cu familia și să evite cumpărăturile în mod fizic din magazine. Această perioadă a generat și promoții și reduceri pe un termen lung, achizițiile online devenind tot mai atractive.
Cele mai multe comenzi au fost într-o zi de luni
Dacă cea mai mare comandă din punctul de vedere al valorii este comanda de 40.000 de euro, care a constat în echipamente specializate, comanda cu cele mai multe articole a numărat 301 produse alimentare. Ziua cu cel mai mare număr de comenzi din decembrie a fost ziua de luni, 14 decembrie 2020, zi în care au fost plasate 13.082 comenzi față de 2019, când ziua cu cele mai multe comenzi a numărat 7.186, fiind tot o zi de luni.
„Zilele de luni sunt cele mai aglomerate. Peste weekend clienții au timp să gândească achizițiile, să compare prețuri și să se informeze despre produse, iar luni plasează comanda. A fost interesant de remarcat că românii au plasat comenzile de Crăciun mai târziu în 2020 față de 2019, probabil fiind mai atenți la campaniile de reduceri și la promoții, dar și datorită creșterii flexibilității în livrare, petrecând mai mult timp acasă”, a explicat Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro.
Potrivit MerchantPro, orașele cu cea mai mare activitate online în afară de București sunt Constanța, Cluj-Napoca, Iași și Timișoara. Pentru anul 2021, MerchantPro estimează că ritmul vânzărilor online se va menține pe o traictorie ascendentă.
„Cu siguranță comportamentul clienților s-a schimbat, iar trendul ascendent se va menține, însă creșterile de la nivelul acestui an nu vor fi la fel de spectaculoase. Vom vedea în continuare evoluții pozitive semnificative în rândul afacerilor care vor trece în online, precum și optimizarea celor care deja activează pe acest segment. Pentru retail, 2021 va fi un an al consolidării prezenței în online”, a mai explicat Rădulescu.
0 Comentarii