Românii, păcăliți la telefon de indivizi care se dau drept angajați ai unor instituții de stat. Folosesc nume fictive! Dacă le auziți, închideți imediat
Infractorii au început să dea drept angajați ai unor instituții ale statului.
Directoratul Național de Securitate Cibernetică - DNSC avertizează cu privire la o campanie de apeluri de la indivizi care se dau drept angajați ai instituției lor.
DNSC se ocupă cu rezolvarea cazurilor de fraude cibernetice, atacatorii mizâd tocmai pe lucrul acesta.
Astfel, persoana este contactată de pe un număr de telefon care pare a fi asociat DNSC. În realitate, numărul afișat pe ecranul destinatarului nu este numărul real al apelantului.
Atacatorii folosesc tehnici de spoofing și Tehnologia VoIP, prin care pot fi efectuate apeluri telefonice folosind internetul în locul liniilor telefonice tradiţionale.
Infractorii ascund astfel numărului inițial înlocuindu-l cu o imagine falsă. Atacatorii se folosesc de această imagine falsă pentru a câștiga încrederea victimei.
De ce nume trebuie să vă feriți?
Atacul începe cu un apel de la o persoană care pretinde că este angajat al Directoratului, folosind nume fictive precum Alexandru IONESCU, Andrei POPA etc. și afirmă că dorește să ajute victimele să recupereze sumele pierdute. Solicită apoi următoarele date personale: nume complet, cod IBAN și ultimele 6 cifre din CNP. În realitate, în spatele apelurilor se află atacatori care impersonalizează angajați DNSC.
- DNSC nu va apela niciodată utilizatorii pentru a le promite oportunitatea de recuperare a sumelor pierdute.
- DNSC nu va cere niciodată utilizatorilor să furnizeze telefonic date cu caracter sensibil (date personale, de autentificare, sau de carduri bancare), în urma unor apeluri efectuate de instituție.
- Verificați întotdeauna autenticitatea apelurilor de la o autoritate sau instituție, printr-un canal de comunicare separat, în special dacă vi se solicită date cu caracter sensibil.
- Raportați astfel de apeluri către organizația impersonalizată pentru a atrage atenția cât mai rapid asupra noilor scenarii folosite de atacatori în astfel de inițiative frauduloase.
- În cazul în care ați furnizat date de card, sesizați imediat banca, iar dacă ați fost păgubit, depuneți o plângere la Poliție (fizic sau la petitii@politiaromana.ro) și notificați DNSC (telefon 1911 sau platforma PNRISC)
0 Comentarii