Scandal la un bloc din Mănăștur! Un clujean crede că administratoarea de bloc face „scheme”: „Habar nu am ce plătesc”
Un clujean care și-a cumpărat recent o garsonieră într-un bloc din Mănăștur spune că nu este sigur dacă administrația blocului colectează legal cheltuielile de la locatari. Bărbatul precizează că i-a cerut administratoarei să-i dea o listă detaliată a cheltuielilor, însă în loc de un răspuns i-a fost trântită ușa în nas.
După ce discuțiile nu au mers cum se aștepta, bărbatul a decis să facă o sesizare la Primărie.
„Am cumparat recent o garsoniera pe Parâng și am cerut administratoarei sa imi dea o lista detaliata de cheltuieli pe care mi le-a pus în "carca" la întreținere. A fost foarte explozivă, mi-a arătat ceva sume generale, mi-a trântit ușa în nas.
Încasează doar în numerar și habar nu am ce plătesc având în vedere că nu a stat nimeni acolo în ultimele luni. De asemenea, foștii proprietari mi-au zis că se strâng bani pentru izolarea blocului, iar în "sumele prezentate" nu apăreau.
În plus, am mai vorbit cu vecini și au cerut si ei sa vada detaliate aceste cheltuieli și nu le sunt oferite. Am intrebat-o dacă pot plăti prin bancă și a zis că doar fizic și în programul stabilit de ea. Am mai trecut prin experiențe similare în blocul în care locuiesc acum și a trebuit noi, ca locatari, să platim ulterior restantele la gaz și curent.
Administratoarea, președinta și cenzorul sunt din bloc, iar ceilalți nu își pot cere drepturile pentru că administratoarea și soțul dânsei (un instalator agresiv), dețin "monopolul". As vrea să i se facă un control și aș vrea să avem o firmă de administrație cu acte în regulă. Eu sunt președinte de bloc la actuala locuință si nu vreau să platesc niște bani care nu merg la plata altor costuri decât cele de întreținere ale propriei locuințe”, a relatat bărbatul.
Președintele imobilului susține că la ușa ei s-a prezentat o doamnă care cere mai multe detalii despre cheltuielile lunare, fără a prezenta o dovadă a faptului că este proprietar sau un împuternicit. Oficialul blocului a precizat că nu se pot da detalii despre cheltuielile blocului dacă cei care le cer nu sunt proprietari. ”Cheltuielile pe decembrie nu s-au afișat încă și nu are ce date să ceară. Noi presupunem că apartamentul s-a vândut în decembrie 2023, iar noul proprietar nu are de ce să ceară datele pentru că nu au fost emise cheltuielile pe luna decembrie”, a mai spus președintele blocului.
51 Comentarii
Asta vrea romanul de rand, hotie si smechereeala, votati la fel de 30 de ani si apoi va vaietati
E ca si cand ai vrea sa te tunzi si nu sti ce sa faci, intrebi pe net nu? N-ar fi misto sa fie o persoana care se ocupa strict de chestia asta?
Mergeti mai la avocat, platesti un onorariu e drept, dar pentru suta de euro o haleste pe cucoana aia la micul dejun.
Al nostru incaseaza taxele in contul lui personal si apoi plateste utilitatile. Dupa care emite chitanta catre locatari.
I-am spus ca nu e ok, si ca daca il umfla astia de la ANAF isi plange in pumni pt banii incasati in contul personal, dar el batman... !
@Iorgu: Si la Bloc-Sistem se incaseaza pe un cont personal. Fiindca asa nu este comision de transfer.
@.:
@Iorgu: acolo este o ilegalitate, conform legii , fiecare Asocietatie de Proprietari este OBLIGATA printre altele, sa aiba cont deschis la o banca !
Blocul nostru a fost delapidat vde catre administrator, am depus plangere penala la Politie, am fost sa dam declaratii iar comisarul de la economic care ancheta ne-a spus ca sunt sute de cazuri in Cluj. Urmariti daca blocul are restante la utilitati si cereti o expertiza contabila. Mai mult ca sigur ca vor fi surprize-surprize.
@Atentie marita: îmi pare rău de situația imobilului dvs. Dar la cel în cauza nu sunt probleme.
Reclamantul de rea credinta, nu înțelege sa facă dovada calității de proprietar. Deși I s-a cerut de numeroase ori acest lucru. Apoi poate primi informațiile solicitate, la care are dreptul sa aibă acces.
@Eu: Chiar adm sunteti? Ori din Comitet sau Prezidentu? De obicei manariile merg mana in mana. Iar chestia sa faca dovada cand se stie clar cine-i prprietarul, e cumva secret deosebit? Ex proprietarul avea nevoie de acordul dvs sa vanda apartamentul, altfel nici un notar cinstit nu-i face actele de vanzare-cumparare. Hai ca macane, puneti repede banii… Citeste mai departe
@Tu: nu e nici un secret.
Da, evident se știe vechiul proprietar. Dar noul proprietar are obligația sa se treacă în cartea de imobil. Nu e normal sa dai date oricui.
Fondul de rulment, reparații, chirii e în banca
Pentru președinte e contract de mandat
Pentru administrator CIM
Cu mici excepții, fiecare locatar (proprietar sau chiriaș) are ceva în neregulă și tocmai pe asta mizează "administratorii" șmecheri. Cei care sunt în regulă nu se implica pt că au nevoie să trăiască în liniște și pace.
Armonia între locatari e compromisă dacă de administrație se ocupă un locatar.
@Maria: este compromise de NEOAMENI
Completarea la articolul inițial ( precizările președintelui) mi se par de bun simt. Deci, cum ziceam și mai jos, reclamantul sa facă dovada proprietății. Apoi sa ceara , în scris, conducerii, orice detalii doreste.
Am locuit în acest bloc și doresc să spun ca am recunoscut-o pe administratora din primele cuvinte. Am întâmpinat la fel probleme legate de plăți și nu numai. În octombrie 2023 am avut o situație neplăcută în apartament. Av avut infestați e de ploșnițe care au venit dintr-un apartament vecin. Atât eu cat și proprietarii am încercat să o rugăm pe administratora… Citeste mai departe
@Fost chirias: pe părțile comune s-a făcut de doua orinpe ani dezinsecție - primavara și toamna. Pentru plesnit s-a făcut de doua ori tratament special , cu repetare. Ca și chiriaș nu aveți drepturi ( sa solicitați explicatii, sa votați, etc ), doar dacă aveți împuternicire notariala de la proprietar.
@Eu: într-adevăr, ca și chiriaș probabil nu am suficiente drepturi, însă plăteam constant toate costurile și totuși mi se pare normal să am parte de unele explicații. Totuși, înainte de a vorbi eu cu doamna au vorbit proprietarii și li-i s-a răspuns la fel de sictirit sau deloc. Nu știu despre ce dezinsecții vorbiți dumneavoastră, deoarece eu în primăvară… Citeste mai departe
@Fost chirias: dezinsecții în anul 2023 au fost făcute în 8 mai și 4 octombrie.
Nu am avut si nu am experiente de genul. La ap. de care ma ocup eu sunt firme care se ocupa cu plata facturilor. Totul este foarte transparent. Nu as fi de acord niciodata sa platesc cu bani cash, pentru simplul fapt ca lucrez si nu am chef sa imi pierd vremea pentru asa ceva. In mod normal, trebuie sa fie o firma care sa se ocupe de stransul banilor.… Citeste mai departe
@etc: legea nu obliga sa fie o firma. Poate fi și persoana fizica, doar sa fie autorizata.
@etc: ia-ti o firma care sa imparta cheltuielile si apoi ocuoa-te personal de adus instalator daca crapa vreo teava in beci, un electrician sa-ti schimbe becurile pe scara, altul sa-ti mature aleea ori sa-ti taie gardul viu samd! la noi astea le face administratorul, nu doar imparte cheltuieli
@nelu v.: Din cauza asta exista presedinte pe bloc. Administratorul nu trebuie sa fie neaparat din bloc, poate sa fie o firma.
Pe langa asta, daca curge vreo teava si te afecteaza nu o stai dupa nimeni sa te rezolve. Administrator, președinte de bloc este irelevant ca oricum greu gaseste instalator rapid cand ai nevoie.
Toate problemele enumerate… Citeste mai departe
II stiu pe "administratori". Oameni de treaba pana nu le ceri ceva socoteala.
@stefan: solicitare se face către conducerea asociației, nu către administrator. El este un angajat, iar în cel mai bun caz poate sa transmită solicitarea dvs către comitet
@Eu: auzi meștere se pare că cam ai răspuns la orice. Ori ești implicat ori nu ai ce face de te bagi în seama.
@Tataglontushow: nu știu ce cauți tu aici. Dacă nu ai ceva inteligent și la obiect de zis, mai bine taci. Gargara și acuzații fără dovezi de la alde las fierbinți , stim
Organele de control cât și ANAF la controale va rugam frumos, ce draq
@Ion: un nebun arunca o piatra, și restul (" deștepții" ) se agita
@Eu: Marshhhh mă de aici, ești complice cu aia ce fora bani, că nu înțeleg, ca să te dăm pe mâna Anafului cât și a Poliției
@Vasile: de unde nu ii, nici Dumnezeu nu cere! Și e greu și cu limba romana?!
Din câte am înțeles, nu ați făcut dovada calității de proprietar.
Aveți si obligatii , nu doar drepturi
Se răspunde doar proprietarilor și organelor abilitate.
În calitate de președinte, ar trebui sa știți asta!
@Ana: dacă e asa , atunci sa prezinte actul de dobândire. Și apoi sa facă solicitare în scris , conducerii
@Eu: Cum adica sa faca cerere in scris?! Dosar plic nu vrei?!
Cheltuielile se afiseaza detaliat pe fiecare apartament,la parterul blocului !
@Bine tu...: e afișat. Dacă vrea alte lămuriri, conform legii, proprietarul face cerere și i se răspunde în 10 zile
Simplu
Face dovada ca W proprietar și i se da răspuns în limita legii
Asta nu-i nimic... Se poate și mai rău... Bine-ar fi să se facă niște controale (aleatorii) la toate administrațiile de bloc.
@Maria: bine spuneti
Este obligatoriu prin lege ca la avizierul blocului sa se puna citet, defalcat fiecare suma ce reprezinta totalul , inclusiv cele de cheltuieli indirecte gen bilet autobuz, copi xerox , consumabile curatenie s.a. OBLIGATORIU !
La Primaria Cluj se poate depune sesizare la acest aspect si sa ai tabel de semnaturi de la cat mai multi locatari .
@dan: la blocul meu se afiseaza absolut tot, dar unii fac circ pe motiv ca nu vor sa plateasca cartusul de imprimanta sau abonamentul de CTP cu care circula administratorul pe la institutii; sunt aceiasi care zic ca orele de liniste sunt comuniste, ca la bloc trebuie sa suporti orice fac vecinii samd! de-aia am eu marii dubii cu privire la reclamatii… Citeste mai departe
Acolo se fură ca în codru ! Nu mai lăsaţi hoţii să delapideze banii voştri
@Clujeanul: la dvs în imobil probabil se fura! În rest, m-as limita sa emit afirmării fără dovezi
aduna toti locatarii si schimbati adminastratoarea, doar nu e acolo pe viata
@.: vei fi surprins cand nimeni nu va vrea sa faca treaba! toti vor doar sa acuze