Scandalul de la Spitalul Clujana! Ce spune conducerea despre cazul pacientei certate la Urgențe: „S-a simțit jignită și a amenințat medicul” VIDEO


Conducerea Spitalului Clinic Municipal Cluj-Napoca (Clujana) a reacționat, după ce o pacientă a reclamat că a fost certată și tratată cu neprofesionalism de un medic de la Unitatea de Primiri Urgențe. 

La începutul lunii martie, tânăra a relatat pentru Știri de Cluj că a fost transportată cu ambulanța la spital, acuzând dureri insuportabile în zona lombară, din cauza cărora nu putea să se deplaseze. Însă, când a ajuns la spital medicul primar D.C. i-a reproșat că nu trebuia să cheme ambulanța, deoarece starea sa de sănătate i-ar fi permis să meargă cu un taxi.  

La momentul respectiv, Știri de Cluj a încercat să obțină un punct de vedere din partea managerului Spitalului Municipal Clujana, Nicolae Constantea, însă ni s-a solicitat ulterior să trimitem o cerere în scris. După două săptămâni de la publicarea articolului, conducerea spitalului a oferit oficial propria versiune asupra evenimentelor.

Potrivit conducerii unității medicale, pacienta s-a prezentat prima dată la Urgențe pe 1 martie 2025, fiind adusă de ambulanță cu dureri puternice în zona rinichiului drept, frisoane, greață și vărsături. La sosire, era stabilă și nu avea febră. Medicii i-au făcut un set complet de analize și un CT abdominal, iar după consultul unui specialist urolog, a fost diagnosticată cu pielonefrită acută și externată cu tratament la domiciliu.

La data de 3 martie, când a avut loc disputa cu medicul, tânăra a revenit la Urgențe, tot cu ambulanța, având aceleași simptome. Potrivit spitalului, la sosire pacienta se deplasa singură, era stabilă și nu prezenta semne care să indice o urgență severă. Medicul de gardă i-ar fi explicat acest lucru, moment în care pacienta s-ar fi simțit jignită, ar fi început să plângă și să adreseze amenințări medicului.

Prima prezentare a pacientei B.C., în vârstă de 24 de ani, în cadrul CPU al Spitalului Clinic Municipal Cluj-Napoca (SCM) a fost în data de 01.03.2025, fiind adusă de Serviciul de Ambulanță al Județului Cluj (SAJ), cu durere în loja renală dreaptă, care iradia în fosa iliacă dreaptă și în membrul inferior drept, însoțită de frisoane, greață și vărsături (4 episoade).

La triaj, era stabilă hemodinamic și respirator, afebrilă. Personalul SAJ i-a administrat tratament simptomatic antalgic. În cadrul CPU a fost evaluată de medicul de gardă, iar în urma anamnezei și examenului clinic s-au prelevat probe biologice, s-a efectuat un CT de abdomen și pelvis, primind tratament simptomatic. După consultul urologic de specialitate, a fost externată cu diagnosticul de pielonefrită acută dreaptă neobstructivă și recomandare de tratament la domiciliu.

Pe data de 03.03.2025, având aceleași simptome, pacienta s-a prezentat din nou la CPU, adusă de SAJ, fără tratament administrat în timpul transportului și fără a necesita transport pe targă, deplasându-se singură, stabilă hemodinamic și respirator, fără febră. Medicul de gardă a informat pacienta că afecțiunea ei nu reprezenta o urgență severă, însă aceasta s-a simțit jignită, a început să plângă și a formulat amenințări la adresa medicului.”, a transmis Nicolae Constantea pentru Știri de Cluj

Managerul Spitalul Clujana precizează că investigațiile au fost efectuate conform procedurilor, iar medicul nu ar fi avut o atitudine agresivă. După analize și un nou consult urologic, pacientei i s-a recomandat internarea, dar a refuzat pe propria răspundere. De asemenea, aceasta ar fi recunoscut că nu a urmat tratamentul prescris la prima vizită.

Examinarea clinică și anamneza s-au efectuat conform procedurilor, în prezența celorlalte cadre medicale, s-au recoltat probe biologice și s-a administrat tratament simptomatic. În niciun moment, pacienta nu a fost bruscată, examenul clinic fiind realizat cu atenție, fără a provoca durere.

De asemenea, s-a solicitat un nou consult urologic, însă în acel moment, medicul de gardă se afla în sala de operație. Ulterior, aceasta a fost consultată de medicul urolog, fiindu-i recomandată internarea pe care pacienta a refuzat-o pe proprie răspundere. Totodată, B.C. a menționat că nu și-a administrat tratamentul conform recomandărilor din data de 01.03.2025.

În urma analizei reclamației și a verificării înregistrării audio-video din timpul consultației, vă asigurăm că personalul medical a respectat toate normele de etică și bune practici medicale. Medicul care a consultat pacienta nu a „certat-o”, ci a încercat să o informeze corect despre utilizarea adecvată a serviciilor de urgență și a mijloacelor de transport sanitare.

Înțelegem suferința pacienților care ajung în CPU și încurajăm o atitudine profesionistă, empatică, în rândul personalului medical, însă dorim să subliniem, totodată, dificultățile cu care se confruntă medicii din unitățile de primiri urgențe, care sunt adesea supuși presiunilor nejustificate, inclusiv amenințărilor, filmărilor fără consimțământ și denigrărilor publice. În ciuda acestor presiuni, aceștia își desfășoară activitatea cu profesionalism și responsabilitate. Conducerea spitalului susține personalul medical și reiterează importanța respectului reciproc între pacienți și cadrele medicale.

Vă asigurăm că personalul din instituția noastră își desfășoară activitatea în slujba actului medical cu profesionalism, personalul medical din cadrul CPU acționând în conformitate cu normele de etică și bune practici medicale.”, a transmis managerul Spitalului Municipal Clujana, Nicolae Constantea, pentru Știri de Cluj

raspuns scandal clujana.jpg

Comentarii Facebook