Miercuri 18 Decembrie

Șofer al CTP Cluj dat cu spray lacrimogen de un taximetrist! Conflictul a fost pe banda de autobuz de pe 21 Decembrie 1989


Un conflict între un taximetrist și un șofer CTP a izbucnit, marți dimineața, în jurul orei 10.00, pe banda de autobuz de pe Bulevardul 21 Decembrie 1989, în zona Liceului ”Janos Zsigmond”. 

Conform informațiilor de până acum, șoferul CTP Cluj a încercat să treacă de taximetristul care circula pe banda dedicată mijloacelor de transport. Autobuzul i-a dat ”flash -uri” taximetristului pentru că acesta s-a oprit în drum, iar șoferul din mijlocul de transport s-a dat jos din mașină, a relatat un martor. Cei doi și-au adresat injurii. 

Când a ajuns în dreptul portierei, taximetristul a folosit un spray cu gaze lacrimogene, iar apoi a plecat. Șoferul din autobuz a rămas în mijlocul drumului, buimac”, a spus martorul. 

Poliția Cluj a fost contactată, dar șoferul din autobuz nu a depus nicio plângere. 

Taximetrele din Cluj-Napoca, potrivit regulamentului Primăriei, au voie să circule numai pe benzile dedicate pentru mijloacele de transport de pe Bulevardul Nicolae Titulescu și strada Regele Ferdinand. Legea spune că taximetriștii sunt asimilați transportului public și au voie pe toate benzile dedicate, fiind un conflict mut între Primăria Cluj-Napoca și taximetriști.

Asociația de Monitorizare Taxi Transilvania, reprezentativă în Cluj-Napoca, a dat în judecată Primăria Cluj-Napoca, pentru a obține anularea hotărârii Consiliului Local 5/18.01.2022, ”document în urma căruia a fost reglementat, în mod incorect, accesul taximetrelor pe benzile dedicate BUS, reglementat clar de Art.20 din Legea 38/2003.

Circulația taximetrelor pe benzile de BUS NU este restricționată, colegii accesând aceste benzi, fapt reglementat de Legea 38/2003, lege specială. Drept dovadă cele 8 procese verbale încheiate de organele abilitate anulate în instanță!

Facem precizarea că serviciul de taximetrie, colegii care prestează acest serviciu, NU doresc accesarea acestor benzi speciale pentru confortul propriu, ele fiind accesate exclusiv pentru ca clienții serviciului să ajungă de la A la B în cel mai scurt timp, acesta fiind și rolul serviciului, acela de a deservi pasagerii/clienții serviciului de transport public local mai rapid decât serviciul de transport în comun”, a precizat vicepreședintele Asoiciației, Ioan Pugna.

Următorul termen al acestui proces are loc în 23.06.2023.

Foto: Arhivă

Comentarii Facebook