„Străinii nu ne fură țara, noi le-o dăm!”. Proprietarul unei firme de taximetrie din Cluj ne mustră pentru comportamentul de consumatori inconștienți
Proprietarul unei firme de taximetrie din Cluj a relatat povestea miilor de taximetriști care vor rămâne fără lucru din cauza transportului alternativ. Corporațiile străine oferă comoditate, comoditate care contribuie la confortul clientului, dar nu și la dezvoltarea economiei locale. ”Străinii ne fură țara” și ”să moară capra vecinului” sunt doar două dintre sindroamele românilor, care adesea fiind consumatori inconștienți, neglijează totalmente ce impact are propriul comportament asupra afacerilor locale și aleg numai ce le convine.
Clujeanul începe relatarea cu o situație petrecută la Gara din Cluj-Napoca, unde în stand așteptau 15 taxiuri trenul din Brașov, pentru a duce pasagerii ajunși la Cluj, pe la casele lor. Din tren au coborât 20 de potențiali clienți, suficiente persoane pentru a umple toate taxiurile. Însă, doar 7 taximetriști din 15 au reușit să se aleagă cu clienți, restul pasagerilor au preferat un transport alternativ.
„Cei 8 clienți ai transportatorilor supervizați de niște corporații americane (Bolt și Uber) și una nemțească (FreeNow, exClever aplicație românească ajunsă pe mâna nemților de la Daimler-Mercedes) reprezintă un eșantion suficient de mare pentru a explica sindromul 1 străinii ne fură țara și sindromul 2 să moară și capra vecinului”, scrie proprietarul firmei de taximetrie pe pagina sa de Facebook.
Sindromul 1: Străinii nu ne fură țara!
„Străinii nu ne fură țara! Noi le-o dăm în schimbul unui miraj. Cel al comodității și al confortului. Clienții transportului alternativ nu-și pun întrebări despre locul în care se duc banii lor. Nu-i interesează. Îi interesează confortul și buzunarul lor. Mi se pare firesc, de altfel. Cum și pe clientul marilor lanțuri de magazine îl interesează să aibă roșii arătoase, pepene verde iarna, aguacate produs în Spania și cireșe din Africa de Sud în februarie. E perfect și legitim.
Doar francezii de la Carrefour, Cora, Auchan, doar nemții de la LIDL, Kaufland sau Metro, doar belgienii de la Mega Image sau britanicii de la Profi pot oferi produsele pe care le cumpără acei clienți. Țăranul de lângă Cluj nu are cireșe iarna. Ar fi și culmea să aibă cireșe coapte în februarie! Paradoxul e că și când are cireșe, roșii sau castraveți, rutina clientului îl determină să cumpere tot de la marile lanțuri de magazine. De ce? Pentru că s-a obișnuit. Nu contează că produsele pe care le cumpără sunt uneori mai scumpe decât cele produse în sezon de fermieri locali, nu contează că unele vin de la mii de kilometri depărtare și habar n-ai dacă producătorul de acolo trăiește bine pe banii pe care tu i-ai achitat la casa de marcat din Kaufland. Nu, pentru tine contează că ai mațul plin și pofta satisfăcută!”, a scris taximetristul.
Sindromul 2: Să moară și capra vecinului!
„Aici mă refer la cei care au început serviciul de taximetrie, și-au bătut joc de clienți, au refuzat curse scurte, au circulat în mașini jegoase și și-au falimentat firma de taximetrie. Au trecut la Bolt, Uber și FreeNow și acum, după ce și-au îngropat popria capră taximetristă, fug după altă capră alternativă uitându-se peste umăr la noi, cei care avem grijă de propria noastră capră și încercăm să nu o omorâm pentru că pentru unii e singura sursă de venit. Alții au grijă de turmele de capre ale Bolt, Uber și FreeNow. Le respect alegerea, evident! Fiecare mulge capra din capul lui. Imaginară sau nu”, a mai adăugat proprietarul firmei de taximetrie.
Redăm pe larg explicațiile pertinente ale taximetristului:
„Atenție: urmează o postare lungă pe care o dedic celor care mai au ceva materie cenușie funcțională în cap!
Probabil unii dintre voi deja știți de data trecută când v-am povestit că am o firmă de taximetrie în Cluj.
Și alte firme în diferite alte domenii. Nu detaliez acum.
În timpul liber sau când nu am somn sunt taximeTrist, mă rog, taximeVesel.
Vă relatez o situație pe care majoritatea deja o știți, doar că eu vă prezint interpretarea care va arunca lumină asupra unei situații extrem de grave: FALIMENTUL EREI NOASTRE!
Bun, e 02:53.
Trenul de Brașov a ajuns cu oleacă de întârziere în Cluj.
Coboară vreo 20 de oameni din tren.
În standul din fața gării undeva la 15 taxiuri.
Taxiul meu e din 2018. Acum, în episodul 7 din #CaravanaLibertății, #Caravana este de fapt un taxi. Odată vă voi povesti că acțiunea începută de mine în 2014 are mai multe episoade. Actualul, cel de-al șaptelea, se desfășoară exclusiv cu taxiuri.
Revin.
20 de potențiali clienți, 15 taxiuri.
Suficiente persoane pentru a umple toate taxiurile. Ținem cont că sunt și 3 persoane care intră în taxi.
Aștept. Iau o cursă până pe strada Mărășești 59. Cursă scurtă. 11,25 lei pe ceas. Clienta îmi lasă 12.
Am fost norocos zic, eram primul în stand.
Las clienta și fuguța din nou la gară. Eram aproape, la 2 km. În 4 minute am fost înapoi.
În standul de taxi colegii nenorocoși. Vreo 8 din 15. 7 am fost norocoși.
Oameni care erau cu bagajele în mână?
Vreo 8.
Așteptau.
Mă uit la ceas. În 4 minute vine primul transport alternativ. Un Passat modelul din 2011.
După 6 minute vine un alt alternativ: un Toyota model 2011.
După 7 minute vine un Skoda din 2013.
După 8 minute ajunge un Seat Leon, tot de la platformele online alternative.
Au urcat toți cei 7 în mașinile care fac Bolt, FreeNow sau Uber.
Bon.
Perfect.
Noi 8 taximetriști și cu mine taximeveselul rămânem în stand. Următorul tren? Ajunge Bucureștiul pe la 04:35.
Mi-au atras atenția 3 clienți ai alternativilor.
Un domn și o doamnă mai în vârstă și, cred eu, nepoata lor. Adolescentă, hai maxim 20 de ani.
Cu tehnologia în mână, cu aplicația prin care le-a arătat bunicilor cum vine cineva să îi ducă la destinație. Probabil plătea cu cardul.
Țin să precizez că toate taxiurile din Cluj sunt dotate de proprietarii de firme cu golitoare de carduri încă de anul trecut. Adică POS-uri. Toți din Cluj trebuie să aibă POS-uri. Altminteri, conform unei hotărâri de Consiliu Local din 2020, nu li s-ar fi reînnoit la RAR Certificatul de Agreere evident nici viza anuală emisă de primărie.
Bon.
Explic situația care va explica iminentul faliment al planetei. O explicație care, probabil, nu v-ați fi așteptat să vină de la un taximetrist. Doar că eu nu sunt taximetrist, ci taximevesel. Deocamdată.
Cei 8 clienți ai transportatorilor supervizați de niște corporații americane (Bolt și Uber) și una nemțească (FreeNow, exClever aplicație românească ajunsă pe mâna nemților de la Daimler-Mercedes) reprezintă un eșantion suficient de mare pentru a explica sindromul 1 "străinii ne fură țara" și sindromul 2 "să moară și capra vecinului".
Sindromul 1:
Străinii nu ne fură țara! Noi le-o dăm în schimbul unui miraj. Cel al comodității și al confortului. Nu dezvolt situațiile altor companii sau operatori de taximetrie din țară. Oricine a fost în Cluj poate să confirme că majoritatea operatorilor de taxi din orașul meu se deosebesc de cei din București sau din Constanța. Majoritatea suntem politicoși, manierați și corecți. Sigur, sunt și excepții: șarlatani care trebuie să fie zburați din acest serviciu public care este transportul public de pasageri.
Prin urmare, cei 8 pasageri au preferat să cheme un serviciu de transport alternativ de la kilometri distanță având taxiurile sub nasul lor. Foarte bine, le respect alegerea în totalitate. Acel transport alternativ înseamnă o mașină personală a cuiva, cum e de fapt și mașina mea, cineva trebuie să trăiască, corect? Normal!
Acel cineva care trebuie să trăiască este parte dintr-un holding și dă serviciu alternativ serviciului local de taximetrie.
Exact cum Kaufland, Mega Image, LIDL, Carrefour, Auchan, Cora, Penny, Profi și alte lanțuri de magazine oferă un serviciu de comerț alternativ și comod față de tradiționalele piețe agro-alimentare sau față de magazine de cartier micuțe deținute de firme familiale, de antreprenori locali, tarabe deținute de țărani sau de gospodari locali.
Sigur, eu sunt subiectiv aici, ați putea spune. Și este evident că sunt subiectiv pentru că tratez un subiect local, un subiect al miilor de taximetriști din Cluj și al familiilor lor. Clienții transportului alternativ nu-și pun întrebări despre locul în care se duc banii lor. Nu-i interesează. Îi interesează confortul și buzunarul lor.
Mi se pare firesc, de altfel. Cum și pe clientul marilor lanțuri de magazine îl interesează să aibă roșii arătoase, pepene verde iarna, aguacate produs în Spania și cireșe din Africa de Sud în februarie. E perfect și legitim.
Doar francezii de la Carrefour, Cora, Auchan, doar nemții de la LIDL, Kaufland sau Metro, doar belgienii de la Mega Image sau britanicii de la Profi pot oferi produsele pe care le cumpără acei clienți. Țăranul de lângă Cluj nu are cireșe iarna. Ar fi și culmea să aibă cireșe coapte în februarie! Paradoxul e că și când are cireșe, roșii sau castraveți, rutina clientului îl determină să cumpere tot de la marile lanțuri de magazine. De ce? Pentru că s-a obișnuit.
Nu contează că produsele pe care le cumpără sunt uneori mai scumpe decât cele produse în sezon de fermieri locali, nu contează că unele vin de la mii de kilometri depărtare și habar n-ai dacă producătorul de acolo trăiește bine pe banii pe care tu i-ai achitat la casa de marcat din Kaufland. Nu, pentru tine contează că ai mațul plin și pofta satisfăcută!
Nu contează că lângă tine semenul tău va renunța să mai planteze roșii anul viitor, nu contează că și el se va angaja la Kaufland pe post de casier sau lucrător comercial, nu contează că terenul său va rămâne nelucrat pentru că n-are cui să-i vândă produsele din grădina lui pentru că tu cumperi de la marile lanțuri de magazine, nu contează pentru tine că în loc să cumperi cartofi de la fermieri locali va scrie că sunt produși în Egipt, că usturoiul e produs în China, că îți ajunge cotletul de porc din Spania sau carnea de vită din Argentina.
Contează doar că tu, consumatorul, ai mațul plin, pofta satisfăcută, produsul în farfurie cu minim efort și maximă comoditate.
Nu contează că produsul Creminos sau Untar de la LIDL nu a văzut vaca, nu contează că salamurile și crenvuștii cumpărați de tine au văzut șoricii, pielea și carcasele de porc sau pui modificate genetic sau crescute cu OMG, nu contează că la Mcdonald de lângă tine se comercializează produse care nu expiră nici la sfantu' așteaptă.
Nu, ceea ce contează pentru tine e că au un gust care îți place și că îți permiți să-ți satisfaci mofturile. Deocamdată!
Puiul de la KFC e mult mai gustos decât cocoșul și puii bunicii, laptele Napolact nu miroase a vacă, ci a Olanda lui Friesland-Campina, salamul miroase a gândac din a cărui corp se produce un colorant alimentar, peștele pangasius nu miroase a crap sau caras, ci a excremente din fermele pisicile din Vietnam în care sunt crescuți în condiții improprii și tot așa. Știți voi mai bine decât mine ce băgați în gură.
Eu în ultimii ani mi-am schimbat radical furnizorii de produse alimentare și nu numai. Am abandonat aproape complet marile lanțuri de magazine și am revenit la a cumpăra de la semenii mei din cartier sau de la furnizori locali. Am ales să fac un bine românului de lângă mine. E o chestiune de alegere. Atâta tot.
Revin. Domnișoarei care a comandat transport alternativ nu i-a trecut prin cap că Bolt, Uber și FreeNow externalizează tot profitul pe care îl ia de la șoferii parteneri. Nu i-a păsat că șoferii de taxi duc bănuții la familiile lor de unde cumpără tot pe plan local produse, participând în acest fel la economia circulară locală. Nu i-a păsat că șoferul alternativ are mașini ale căror piese se fabrică la dracu-n praznic, iar profitul merge direct la holdingurile care dețin mărcile. Nu, îi pute Loganul din 2018 care, de bine de rău, încă se fabrică la Mioveni. Nu i-a păsat nici de acel șofer care vine de la 4 sau 5 kilometri pentru a onora comanda cheltuind combustibil aiurea în tranvai când în fața ei erau mai multe taxiuri care oferă un serviciu de calitate, profesionist și la un preț corect, mai ales că suntem sugrumați de taxe, de prețurile ieșite din comun la combustibil, mentenanță și multe, multe alte cheltuieli. Nu, nu i-a păsat sau pur și simplu nu conștientizează că printr-un simplu gest pe care mii de indivizi îl fac zilnic pot pune pe butuci economia reală, locală și de proximitate.
Sigur, apoi bunicii tinerei se vor plânge că "străinii ne fură țara" și bunica sau mama ei va plânge că nepoții sau copiii ei consumiști se vor duce peste mări și țări, că pământul și curtea rămân nelucrate, că produsele din supermarketuri nu au gust. Și, pentru a păstra linia subiectivă începută de taximetristul clujean din gară, vor avea odată nevoie de un taxi, dar cum operatorii de taximetrie au falimentat, se vor trezi în ploaie sau ger fără serviciu de transport.
De ce? Pentru că transportatorilor alternativi nu li s-a sculat în ziua aceea să iasă la muncă pentru că nu aveau "tarif dinamic" (aici voi fi înțeles de cei care știu cum merg treburile în acel domeniu). Șoferii de taxi care își respectă profesia se dedică meseriei lor și ies la muncă în mod consecvent și riguros.
2. Sindromul "Să moară și capra vecinului".
Aici mă refer la cei care au început serviciul de taximetrie, și-au bătut joc de clienți, au refuzat curse scurte, au circulat în mașini jegoase și și-au falimentat firma de taximetrie. Au trecut la Bolt, Uber și FreeNow și acum, după ce și-au îngropat propria capră taximetristă, fug după altă capră alternativă uitându-se peste umăr la noi, cei care avem grijă de propria noastră capră și încercăm să nu o omorâm pentru că pentru unii e singura sursă de venit. Alții au grijă de turmele de capre ale Bolt, Uber și FreeNow. Le respect alegerea, evident! Fiecare mulge capra din capul lui. Imaginară sau nu.
Poate n-ați citit până la capăt. E și firesc pentru unii obișnuiți cu butonul și comoditatea. Poate nici 10% din cei aproape 5000 de prieteni de aici plus ceilalți 1000 de urmăritori nu vor înțelege ceea ce am încercat eu să transmit aici prin gândurile mele de la această oră matinală.
Chiar dacă doar 1% din cei de mai sus vor pricepe ce am scris eu aici, mă voi considera un om împlinit. Cât despre restul de 99% nu-i acuz eu, ci însăși Mama Natură. Până la urmă supraviețuirea e o chestiune individuală: supraviețuiește cel mai puternic și cel mai bine adaptat!
Vă las, ajunge trenul de la București. Poate, poate, nu-l pierdem. Sau poate deja l-am pierdut și va trebui să ne gândim că pentru unii chiar e ultimul tren!
P.S. 1 oră și 10 minute mi-a luat să-mi scriu gândurile. Sper că pentru unii va fi cu folos.
PS 2. Trenul de București a ajuns. 1 singur client a urcat în taxi. Restul de 5 și-au chemat transport alternativ.
La 05:00 vine trenul de Teiuș. Îi las pe alții să-l prindă! Eu mă duc să trag un pui de somn.
Președintele, Guvernul, Parlamentul, Prefectura, Consiliul Județean, Primăria, Consiliul Local, ANAF-ul și ceilalți frecători de mentă țipă la mine că le este foame și că dacă nu le dau de mâncare mă vor amenda și mă vor mustra pentru că nu produc suficient pentru ei și pentru gașca lor de funcționari pupători de cururi, clanțe, hârtii și ștampile!
Noapte bună, generație! Unii vor lua fie un duș înghețat în perioada următoare, fie vor trece în lumea adormiților veșnici.”
95 Comentarii
Hm, nu stiu cum sta treaba la Cluj, dar cred ca diferente mari fata de capitala nu ar fi, Si in capitala , taximetria clasioca o luase razna de tot, de la masini mizere, manele la maxim, soferi jegosi la propriu si la figurat, de la maimute ,la amenintari, la batai ,la scandaluri, la soferi ce vorbeau ..ce spun eu, URLAU in "cascute" tot felul de… Citeste mai departe
@Bunicul: Cu privire la taxiurile din București, aveți dreptate, am avut mai mult experiențe neplăcute. Însă în Cluj-Napoca taximetriștii sunt deosebit de amabili și plini de bun simț, taxiurile curate, aleg ruta cea mai scurtă sau mai rapidă. Nu am avut niciodată probleme. Ideea e că tinerii inconștienți și snobu, vor să fie "cool" și aleg forme alternative… Citeste mai departe
Desi eram consumator avid de servicii de taximetrie, n-am mai utilizat taxi deloc de vreo 3 ani. Nu numai in Cluj, dar peste tot pe unde am calatorit am evitat taximetrele. Am primit si o statistica cu cat de mult am folosit si am cheltuit cu masinile Bolt anul trecut, aproximativ 8200 de lei. Daca adaug si Uber sau ridesharing-ul de la Free Now, cred… Citeste mai departe
Ati ramas fara slugi.cei cu autorizatii.daca erau autoritii de la primarie nu apareau strainii.ehe ce vrmuri cine avea ,,placinta
,, pe masina avea ,,argat,, el doar aduna banii.
I tassisti di Cluj......???
Bravi molto pochi
Sono italiano e negli anni anni (20) ne ho conosciuti tanti
I peggiori? Quelli che non mi hanno preso perché avevo un bambino piccolo di 1 anno e il "passeggino"
Si vergogni o ho ancora le foto delle loro targhe sul telefonino.... (più di uno)
Quelli che non mi hanno preso con moglie… Citeste mai departe
Am si eu o completare la cele spuse de DL patron
Cand erati singuri pe piata voi taximetristii si furati clientii pe fata cum era ? ( Maimuta sau merge 50 de lei ? sau am uitat sa pornesc ceasu dati-mi 20 de lei etc .... )
Sa stii ca oamenii nu v-au uitat cat de excroci ati fost si inca sunteti unii dintre voi iar acum este momentul sa platiti… Citeste mai departe
@Un Nimeni: chiar ca esti un nimeni daca gandesti asa ..niciodata nu au fost singuri pe piata ..a fost diesel 946 daniel 947 , nova .terra fan .pritax ...am.circulat aproape 20 de ani cu taxi (nu pt ca imi permiteam neaparat , dar asa a fost conjunctura , deconta firma la.care munceam ) si nu am patit nici macar odata nimic din ce.ai.zis tu maimute… Citeste mai departe
@Un Nimeni: cate reclamatii la primarie, politie sau metrologie ai facut taximetristilor care te-au tepuit?
Mai Andycă, iar ai furat parola? treci la colț neam de șovin.
bobor PSBTHLIMC.... Voi va furati singuri si nu va dati seama, lingai si tortionari!
@andi: Băi jegule,ce a făcut neamul tău în Ip,Trăznea, Huedin, Călărași,Gherla ?au fost niște atrocități de nedescris,au fost pârâți de neamul tău spurcat ,uciși fără vină,femei gravide,copilași,evrei,bătrâni.Iar acuma vi tu Boss sa ne critici?Ești un terorist jegos,un criminal și un dușman a l poporului român.
@Ro: bai rrumanule, dupa limbaj esti la fel de prost ca si ma-ta aia chioara bobor PSBTHLIM
@andi: Ungure cosuros,lăbar,terorist ești doar un chiriaș în România,nu ai țară,poți să te sinucizi ,o ai în sânge.
Dacă erați vizionar și acum 10 ani poate altfel stăteau lucrurile...dar atunci mergea treaba...piața întotdeauna se reglează...dacă vor avea tarife doar " dinamice ", vor rămâne " statici "...
@Florin Holostencu: esti bou
@andi: bou torționar sau doar bou?
Astia inca mai cred ca oamenii se urca in masini pt ca au nevoe de LUX, nu de o calatorie sigura si corecta :)))
Tot cu mentalitatea de "rechin" ati ramas :))
Va meritati soarta !
@Poti sa ai si Tesla model 2025, OMUL care conduce conteaza!: sa te iau in pwoollla
Incerc sa imi dau seama din relatarea dvs cum e cu mediul concurential. Ma gandesc, de ce nepotica a ales sa cheme un alternativ in detrimentul; unui taxi. Taxiurile nu se listeaza pe Free? din cate stiu da.
In general aleg din aplicatie tot un taxi, asta asa, ca sa sustin comunitatea locala cum ziceti dvs.
Vine taxiul, urc, miros de trico nespalat,… Citeste mai departe
@Alin: ce minte de berbec ai fwatalaule
@Alin: ceea ce nu stii tu, sau nu vrei sa stii e ca 4 din 5 soferi uber si bolt sunt fosti taximetristi. Deci, daca acei soferi iti dau boxa mai incet cu siguranta asa faceau si cand erau soferi de taxi. Si apropo, poti sa-ti comanzi taxi online in Cluj si sa vezi cand vine masina de cativa ani deja. Dar asa e cand esti mani****t. O zi buna.
@Cristi: Posibil, dar clientii cu ce-s de vina ca n-au aflat de aplicatiile de taxi? Promovarea costa, e adevarat. De Uber, Bolt stiu toti fiindca au avut o strategie de marketing. Voi ce-ati facut? Ati promovat aplicatiile din gura-n gura? Nu ajunge, din pacate.
fix *****, asta inseamna competitie si concurenta, fara suparare dar eu prefer sa ma duc pe jos din centru pana in marasti decat sa ma duc cu taxi sau ratuc....
in + dupa parerea mea multi trebuie sa dati faliment sa va invatati minte.
la taxi ai nr limitat de licente, deci nu tot fraieru poate sa fie taximetrist, in schimb la astialalti tata… Citeste mai departe
@andi: bobor PSBTHLIM....
@andi: Spânzurăte, o ai în sânge popor de borozgroor
La cat de frumos,la obiect si detailat ai scris "taximetristule-scriitorule" ac mini capodopera literaro-taximetrista de exceptie,mai bine te ai apuca de proza,ai avea mare succes pecuniar! N -ar mai trebui da astepti trenul de Teius!
Ride-sharing: INVOLUTIE, nu evolutie.
Nu e nimic revolutionar. Nu e teleportare. Nu e transport mai rapid, ci dimpotriva, mai lent.
Acum mult timp, unii transportau persoane cu autoturismele. Faceau bani, nu plateau taxe, stationau in zona garilor, aeropoartelor si altor puncte de interes.
Guvernele au decis sa reglementeze activitatea… Citeste mai departe
@Sunt mandru de profesia mea: Argumentele Dvs sunt detaliate si este evident ca sunteti un bun cunoscator al domeniului si aveti o experienta mare in acest sens. Insa aproape 100% din text va concentrati sa explicati diferentele dintre sisteme ( taxi vs rideshare) scoateti in evidenta false probleme sau avantaje ale fiecarui sistem ( false in sensul… Citeste mai departe
@Sunt mandru de profesia mea: Reducerea spagii legalizate de 10000 euro pe masina (in New York, etc. sute de mii de euro pe masina) e involutie?
@Sunt mandru de profesia mea: Vezi la vanzarii masini cam cati kilometri au mers taxiurile care se vand. Cam 400.000 km. La ce ajuta toata birocratia de la taxiuri, daca face ca taxiurile sa aibe kilometri cat o masina de 20 de ani?
Pentru taximetristul care se vaită îi ofer 200 de euro pentru licență
@Cristi: împrumută-i unui șofer de ride cu contul blocat, sa îl deblocheze, sau sa își cumpere cont nou, ti-i da el într-o zi doua sau chiar noua.
Zici de Bolt si altele,dar eu am mers cu taximetristi de-ai vostrii si masina parea o cocina.Si "uniforma"ce o aveti,unu cu blugi de-i sarea burta afara,altul slinosi in cur....asa ca nu mai spune-ti ca vin altii sa va ia painea,o dati voi
Bah taximeprostilor daca tot nu aveti clienti si urla foamea in voi va recomand sa va cautati altceva de munca sau sa va sinucideti, ca oricum sunteti niste paraziti pusi numai pe smenuiala si escrocherii, total inutili societatii.
@Andrei: Nu inteleg de ce spui ca toate femeile din familia ta sunt proostituate. Exact asta ai dat de inteles cand ai insultat toti taximetristii. La fel faci si cu femeile, inclusiv cu cele din familia ta.
De curand am avut ocazia sa intru intr-un magazin satesc. A fost efectiv o masina a timpului. Era totul incremenit in timp, ca in copilaria mea, nimic schimbat de 35 de ani. Chiar si zugraveala de pe pereti. Acolo era cooperativa sateasca pe vremuri. Oamenii aceia nu au schimbat nimic. Acelasi mobilier, acelasi stil de aranjare a marfurilor, doar o… Citeste mai departe
@Capitalistul: alt povestitor, de data asta în categoria povesti nemuritoare. Ați evoluat cu ridesharing? În ce sens? S-a îmbogățit cineva din ridesharing? Din ce am văzut toată lumea.plange ca nu se ajung cu banii, ca tariful e mic și cotetzele de lucs se întrețin cu bani multi ( ce descoperire, unii credeau ca vine uber bolt sa le plătească tot).… Citeste mai departe
@Capitalistul: Ride-sharing: INVOLUTIE, nu evolutie.
Nu e nimic revolutionar. Nu e teleportare. Nu e transport mai rapid, ci dimpotriva, mai lent.
Acum mult timp, unii transportau persoane cu autoturismele. Faceau bani, nu plateau taxe, stationau in zona garilor, aeropoartelor si altor puncte de interes.
Guvernele au decis sa reglementeze… Citeste mai departe
peste 30% din soferi bolt is fosti taximetristi care lucrau la patroni si din cate vad in comentarii se pare ca dintr-o data s-au civilizat toti
@haha: Da, pentru ca la patron putea sa face ce doreste, ca nu-l dadea nimeni afara, aveau nevoie unul de altul. Aici greselile se cuantifica in stele in minus si nu mai primeste comenzi. E ca diferenta dintre angajatul la stat si cel de la privat. Acelasi om, la stat are o atitudine si cand ajunge in privat alta atitudine. Ghici de ce?
@@haha:
@@haha: da se baga și la vechime stelele de pe ridesharing, o stea 750 RON.
Asta-i la fel de prost ca si aia de si-au facut credit in franci elvetieni!
Haideti sa nu ne vindem tara!
Hai sa renuntam si la mijloacele de comunicare electronice (e-mail, etc...) si sa ne intoarcem la scris scrisori....POSTA ROMANA...EVUL MEDIU!
Pentru cine nu are timp sa citeasca povestea lacrimogena, va traduc::
Nu m-o dus pe mine niciodata capul tare mult la afaceri, si nici bani prea multi nu am avut de investit. Ma gandeam la un moment dat, dupa ce-am venit de pe Anglia, sa iau o garsoniera s-o dau in chirie, sa nu mai trebuiasca sa lucrez, dar nu mi-o ajuns banii. Asa ca am cumparat… Citeste mai departe
Stimate domn, aproape ca mi-ati smuls o lacrima cu articolul pathetic si strict subiectiv, in care ati dezvaluit doar jumatate din adevar. Povestea sta cu totul altfel. A fost odata ca niciodata, pe la inceputul anilor 2000, o administratie locala care elibera autorizatii de taximetrie oricui dorea. Asa se face ca unii, mai cu simt de orientare, au… Citeste mai departe
@era si timpul: cata dreptate ai fratie...
@era si timpul: ți-ai ratat cariera, trebuia sa te faci scriitor. Cine ne-a făcut rost de tine? Ai descoperit apa calda la ridesharing? E liberalizata piața? Care piața? Cea de transport persoane canibalizata de firme ce își trag grosul banilor pe prostia, mașina și munca voastră? Era sa zic ca sunteți niște prosti, dar nu mai spun. Doar ma minunez… Citeste mai departe
@era si timpul: Ride-sharing: INVOLUTIE, nu evolutie.
Nu e nimic revolutionar. Nu e teleportare. Nu e transport mai rapid, ci dimpotriva, mai lent.
Acum mult timp, unii transportau persoane cu autoturismele. Faceau bani, nu plateau taxe, stationau in zona garilor, aeropoartelor si altor puncte de interes.
Guvernele au decis sa… Citeste mai departe
La fel se poate spune si despre vanzarile de mancare fast food americane, haine de "brand"etc.
Avem farmec in Cluj, cu produse foarte bune, la ce cumperi ferry si domestos?
Ai clujana, de ce iti cumperi tenesi americani?
In plina pandemie cand se inchidea tot mai tineti minte coada de la mec din Mihai Viteazul?
Mai sclavilor de transport alternativ de ce nu exista un nr limitat de mașini?De ce nu sunt mașini de cluj? De ce va chinuiți va rupeți mașinile pt 5,6,7 lei?Vai de viata voastră de nespălați care alergați toată ziua pt 100-150 de lei Se îmbogățesc corporațiile nu voi sclavilor
@Sclav Bolt: Vezi sa nu-ti crape vreo vena, prostovane!
Din perspectiva unui client care calatoreste des cu taxi&transport alternativ, iata evaluarea mea comparativa la cele 2 servicii:
1. Comanda pentru transport: avantaj aplicatii rishare
2. Aspect exterior si intretinere masini: avantaj riideshare
3. Curatenie interioara si miros masini: avantaj mare rideshare
4. Atitudine soferi & customer… Citeste mai departe
@Relu: sigur sunteți doar client? Pare ca aveți și ceva flota pe ride. La ridesharing totul e roz, perfect, sublim nimic negativ.
@Relu: vrajeala ieftina , peste 30% din soferi bolt is fosti taximetristi dintr-o data s-au civilizat toti
@Cristi: Nu am nici o flota si activez intr-un domeniu care nu are nici o legatura cu transportul de persoane; inclin insa sa cred ca Dstra. nu sunteti in postura mea....
Evaluarea mea este in baza experientelor personale, dar sunt convins ca multi altii au zilnic experiente similare si de aceea serviciile de ridesharing castiga tot mai multi… Citeste mai departe