Taximetriștii clujeni, atac dur la adresa companiilor de ridesharing: „Încasează bani din Cluj și nu plătesc impozit pentru acești bani la Trezoreria Cluj”
Aplicațiile de ridesharing sunt contestate dur de taximetriștii clujeni, a căror activitate a fost dată peste cap de șoferii care muncesc după aceleași principii ca și ei, dar nu plătesc taxe la bugetul local. Cei de la Sindicatul taximetriștilor din Cluj-Napoca spun că activitatea de ridesharing ar putea genera un venit suplimentar de aproximativ 24 de mii de euro la bugetul local.
Așadar, Sindicatul Taxi Cluj-Napoca cere Consiliului Local să reglementeze „aceste sincope prin obligarea tuturor operatorilor ride cât și a platformelor pentru comenzi să și plătească taxele la Cluj-Napoca prin stabilirea domiciliul fiscal aici precum fac și operatorii taxi”.
„Sindicatul taximetristilor din Cluj-Napoca atenționează locuitorii municipiului Cluj-Napoca:
Activitatea de ride sharing ar putea aduce zilnic la bugetul local Cluj-Napoca o sumă de aproximativ 24 de mii euro în plus!
Făcând un calcul elementar în urbia noastra lucrează zilnic aprox. 2000 autoturisme cu ecuson de transport în regim de închiriere aparținând unor firme care își au sediul în Cluj-Napoca cât și în multe alte localități din România și nu plătesc impozitele aferente sumelor încasate în Cluj-Napoca ci la domiciliul fiscal unde sunt înregistrate.
Cu alte cuvinte unii încasează bani din Cluj-Napoca și nu plătesc impozit pentru acești bani la Trezoreria Cluj-Napoca!
Un autoturism în regim de închiriere încasează o medie zilnică de 100 euro înmulțit cu 2000 autoturisme rezulta o suma de aprox. 200.000 euro încasați zilnic din transportul local ride-sharing Cluj-Napoca.
Din cei aprox. 200 mii euro 30% sunt comisioane percepute de marile platforme de împărțire comenzilor adică aprox. 60 mii euro ridicați zilnic din Cluj-Napoca și cheltuiți în alte părți ale lumii.
Pentru suma imensă încasată zilnic trebuie să se se plătească tva 19% statului Român și impozit pe profit 16% precum și 8% dividente la trezoreria Cluj-Napoca.
După un calcul sumar ar trebui sa se plătească aprox. 10mii eu zilnic la trezoreria Cluj-Napoca și aprox. 12 mii eu la bugetul de stat în cazul fericit în care se plătesc taxele și impozitele în România și nu spre exemplu în Olanda sau altă țară prietenoasă.
Restul sumei de aprox. 140 mii euro rămân firmelor mici ce lucrează pentru giganții " în regim de împărțire a mașinii cu un alt pasager/pasageri care călătoresc în aceeași direcție pt salvarea planetei de noxele emise de un autoturism care se deplasează doar cu un pasager".
Din cei aprox. 140 mii euro aprox. aprox. 40 mii euro sunt cheltuieli cu combustibilul și întreținerea autoturismului ramanand un profit zilnic de aprox. 100 mii euro care vor fi împărțiți aprox. Egal între firmele clujene si cele din alte localități din Romania.
Firmele ce nu au domiciliul fiscal vor trebui să achite impozit pe profit respectiv impozit pe dividente de aprox. 12 mii eu zilnic dar nu la trezoreria Cluj-Napoca.
În concluzie în trezoreria Cluj-Napoca ar trebui sa intre zilnic suma de aprox. 24mii euro în urma activității de ride sharing din Orașul Nostru.
Dar nu intră aceste sume și colac peste pupăză au distrus și activitatea taximetriștilor Clujeni plătitori de taxe și impozite la bugetul local.
Ca urmare celor relatate mai sus noi Sindicatul Taxi Cluj-Napoca cerem consiliului local să reglementeze aceste sincope prin obligarea tuturor operatorilor ride cât și a platformelor pentru comenzi să și plătească taxele la Cluj-Napoca prin stabilirea domiciliul fiscal aici precum fac și operatorii taxi.
De aici își fac banii! Aici să plătească impozitele și să-i rugam să-și cheltuiască profitul tot la Cluj-Napoca.
Cerem ca toate activitatea de ride-sharing să fie autorizata și limitată si de către consiliul local Cluj-Napoca precum activitatea de transport taxi și considerăm o discriminare la adresa noastră prin neplata unor taxe la bugetul local și a locurilor nelimitate în activitatea de ride pe raza municipiului Cluj-Napoca.
Cât despre tariful dinamic doar crescător aplicat clienților ride-sharing rog presa sa ne ajute să condamnam aceste practici precum condamnă pe toți comercianții ce ridica prețurile produselor doar pentru ca e o cerere mai mare sau o sărbătoare Românească. Acest calcul rapid s-a făcut pentru un număr de doar 2000 de autoturisme ride-sharing dar la nivel național au fost emise peste 186000 ecusoane iar ARR Cluj presupunem că a emis undeva peste 10000 ecusoane. Astfel impozitele ce nu se plătesc autorităților locale pentru sumele încasate din curtea lor pot fii enorme.
Șoferii ride-sharing se reînnoiesc mereu, sunt doar prin trecere prin această meserie. Mulți nu rămân să acumuleze experiență, nu sunt predictibili, au toți recenzii foarte bune care se obțin la începutul activități când sunt mai atenți, mai asumați până când unii dintre ei își arată adevărata valoare spre deosebire de taximetriști sunt de 10-30 ani în breaslă uneori predata din tată-n fiu monitorizați atent de Primăria Cluj-Napoca de ani de zile.
Cu respect cerem ajutorul clujeanului care are nevoie de transport interurban cu mașini mici și vă promitem ca noi taximetriștii ne vom conforma cu cerințele și standardele ce pe bună dreptate le cereți”, au transmis cei de la Sindicatul Taximetristilor din Cluj-Napoca.
18 Comentarii
Foarte bune. Si articolul si calculele. Cine a facut aceste calcule? Vorbesc foarte serios ( scriu de fapt). Ar trebui sa ii ia locul domnului Mugur Isarescu. Felicitari! De astfel de oameni avem nevoie. Care isi bat capu cu ce fac altii.
Cel mai simplu ar fi reducerea la minim al autorizațiilor de taxi.Ori cum nimeni nu mai folosește taxi
@Cristi: Așa ai constatat tu, că nu mai folosește nimeni taxi.Te înșeli amice!
@Nobody: Uber pentru totdeauna
Taximetristi idioti. Astora le e dor de comunism. E capitalism, exista firme care fac transport de persoane. Unii prin Bolt, altii prin Uber, altii se numes Fany, altii Georgica SRL si transporta persoane in alte orase. Taximetristii sunt atat de idioti ca nu-si dau seama ca ei protesteaza impotriva tuturor firmelor care fac transport de persoane. Ce… Citeste mai departe
@BLABLA: Se pare că n-ai înțeles nimic din articol, așa că nu știu care-i idiotul.Se cere doar l
intrarea în LEGALITATE nu interzicerea afacerii.Altfel se face concurenta neloiala și discriminare la adresa taximetriștilor.
@Nobody: Uber pentru totdeauna
Taximetriști jegoși!
Va pute gura!
Mizerabilii astia circula fara oasager pe linia de BUS, trec pe rosu si tot ei sunt revoltati.
NU MAI CIRCULATI CU EI !
Mai bine ramanem doar cu UBER si BOLT.
@dan: uite asta este un care face Bolt ! Exact asta este valoarea lui , limbaj de sclav
Folosesc Bolt in general, Uber si taxi mai deloc. Masinile de la Bolt nu le poti compara cu conservele de pe taxi, la fel si soferii. Desigur exista exceptii si la Bolt insa in 8 din 10 curse sunt multumit de curatenie si decenta soferilor. La taxi proportia e inversa
Cel mai util ar fi sa se desfiinteze serviciile de taxi clasic. Aitobuzele si ride-sharing-ul sunt suficiente pentru oras. Am scapa si de masinile de taxi oprite oriunde vrea muschii taximetristului, de masinile de taxi de pe benzile de autobuz si de traficul de autorizatii taxi care genereaza coruptie si spagi.
@ : Daca s-ar mai urca si aia care se duc cu taxi,ar fi haos si multe ore de asteptare.Plus ca lumea mai are urgente si n-are timp de autobuz.
@ : da mă sughit bughi bolț uber unde oprește să lase clientu, pe lună sughi bughi ce iești.
@ : mars înapoi la tine in sat
@Si ce s-ar face cu banii? S-ar reasfalta iar zona centrala?:))): :)))))))))))))))))))))
S-au s-ar beton tot orasul :)))))))))))))))))