Taximetriștii clujeni repornesc războiul cu firmele de ride sharing. Îi vor plecați din oraș
Firmele de ride sharing Bolt și Uber sunt din nou criticate de taximetriștii clujeni, care pierd clienți pe fondul scumpirii tarifelor din decembrie 2022.
Sindicatul Taxi Cluj cere Primăriei Cluj-Napoca să interzică firmele de ride sharing, dacă nu obțin autorizație de transport alternativ.
Ce solicită taximetriștii:
”1. Limitarea ecusoanelor pentru transportul alternativ.
2. Obligativitatea obținerii autorizației de transport alternativ de la consiliul local de pe teritoriul căruia dorește sa și desfășoare activitate.
3. Interzicerea desfășurării activității de ride sharing societăților comerciale care nu au sediul pe raza municipiului Cluj-Napoca (condiție obligatorie pentru operatorii de transport în regim de taxi).
Susținem cu tărie aceste reglementări esențiale deoarece considerăm o discriminare la adresa taximetriei clujene vs transport alternativ”, precizează Sindicatul taxi Cluj-Napoca.
Cursele firmelor de ride sharing pot fi cu aproape 30 - 40% mai ieftine decât ale taximetriștilor, la anumite ore. Spre exemplu, dacă o cursă de noapte din Piața Unirii spre Dezmir, cu taxi nu este mai ieftină de 65 de lei, una cu Uber ajunge la 45 de lei.
Din decembrie 2022, tariful de taxi din Cluj-Napoca s-a scumpit cu 30%
Taximetriștii au obținut ce au vrut, iar tarifele au crescut. Conform noilor prevederi publicate pe site-ul primăriei în urma ședinței de Consiliul Local din decembrie 2022, ”Comisia de prețuri a avizat favorabil modificarea tarifelor existente de la 3,11 lei/km (inclusiv TVA), la 4,05 lei/km (inclusiv TVA) pentru tariful de zi și de 3,43 lei/km (inclusiv TVA) la 4,75 lei/km, (inclusiv TVA) pentru tariful de noapte”.
43 Comentarii
Deci .Taxi însemna.Mizerie,manele,supra taxa nesimțire .In trafic doamne feri sunt zei șoselelor .Tariful uriaș de parcă te plimbi cu limuzina papei
@Petrică.: Între anii 1990-1992 prețul era la carburant 25 lei/ litru iar tariful la taxi era 25 lei/ km. Dacă ar fii tariful 6lei/ km am păstra proporția...CE ZICI DOMNULE?
@Nacu Marin: In 1990 nu aveau toti masina. Vezi cate masini erua in 1991 si cate sunt acum.
@Nacu Marin: Acum kilometrul e mai scump decat litrul de benzina, fara taxele uriase catre stat. In 1991 nu era jumatate din pretul benzinei acciza si tva.
Auzi acolo "Limitarea ecusoanelor pentru transportul alternativ", neamu asta ori ce face tot in comunsim o da.
@Alex: Sa le dea paine doar pe bon.
DA TAXIMETRIȘTI ȘI GALERIA LUI U ăștia trebuie favorizati și dat țâță că de nu iși agață ștreangul
@erji: Și neamului tău de bo zgori jegoși multă mu ie.
Bine ar fi că taximetristii sa se agite sa fie teximetristii in legalitate - adică fără repari,fără curse că nu se pot platii cu cardul (seara de la 20.00 - la 99% din taximetristii au "probleme"la plata cu cardul),sa fie mașini curate.....șoferi spălați și fără manele în mașini....
@Aty: Daca se strica asa des Pos-urile, de ce se tot insista pe ele? Intai sa le faca fiabile.
Apdatatul nu plătește decît cu cardul, scanează, din reflex, și cînd ia liftul. Tare de tot, cineva știe unde s-a urcat, unde s-a dus, traseul minut cu minut, ce mașină s.a., se simte important.
Taximetriștii în loc să ceară să pună biruri pe șeruitori mai bine ar cere scoaterea lor. Dar cineva mai jos zice că cei cu sindicatul sînt secu.
Eu circul in cea mai marte parte cu taxiurile "conventionale". Rar s-a intamplat sa nu gasesc, si mai rar s-a intamplat sa dau peste un cretin. Dar toata problema asta, pe care sindicatul o invoca are la baza pierderea monopolului; pt ca multi clienti vor altceva decat ceea ce li s-a oferit pana acum, cu bune si cu rele. Asta se numeste piata libera… Citeste mai departe
Mah...nu noi vrem piata liberă si capitalism? Asta inseamna....concurenta. clientul alege ce i se pare mai avantajos. Cand tu vrei sa elimini concurenta si sa ai monopol, urci pretul de la 4 lei la 8 lei...
Hastag slava capitalismului si a pietei libere
@Emi: ..
@Emi: concurenta bine punctat, da cum ie concurenta asta după voi.2500 de taxi la 12000 de uber bolț etc. Concurenta loiala hai mai lasă-ne.
Taximetriști nespalati și lenesi. Mașinile voastre put. Vouă va pute gura, taximetriști penibili.
@Dan: stai sa vezi de câte ori se fac ca nu poți plăti cu cardul, jegurile
@Dan: pute mata
Mai adaugati un punct 4 conform caruia sa zboare din taximetrie fara posibilitatea de a mai obtine vreodata licenta pentru cei care refuza o cursa la rand ... am fost refuzat la ocursa pana in centru iar ride sharing a venit in 3 minute.
Sindicatul ala "al taximetriștilor" e de fapt un cuib de șobolani Securiști care fac jocurile pentru plantațiile de sclaveți la procent, avortoni ratați in viată, care dacă ar pica internetul o săptămână, ar murii de foame.
@Ioan cel Rus al Boltimetriștilor: Care e problema ta?
Taximetriștii sa se plimbe, ei între ei, ne cheltuim banii cu cine vrem noi, nu cu cine spun ei,. Când aveai nevoie de un taxi, nici nu te băgau în seamă, sunați la dispecerat ca disperatul, și ei stăteau în standuri nu preluau comanda, ce sa mai vb de cât de mizerabile erau mașinile, de parca noi eram animale de ținut în coteț, sa stea în standuri… Citeste mai departe
Eu cred ca voi pe GRATIS va vindeti tara, jegosilor. Toti banii incasati de asa zisul transport alternativ, care sunt de fapt taximetre cu preturi liberalizate, sunt scosi din Romania imediat ce clientul plateste. "Stiri de Cluj" sunt tradatori de patrie, in slujba STRAINILOR care JEFUIESC Romania.
@A platit bine UBER-u pentru articolu asta? : Stai jos, esti prost!
@A platit bine UBER-u pentru articolu asta? : vai cum ne mai fura praful de pe toba companiile straine, discurs de aurar batut in cap
@El: mai.rau decat prost .. un cretin cu spume.la.gura expert in economie facuta in piata marasti la sport seminte pe borsura
Ride-sharing a aparut tocmai din cauza lor, foloseau multe masini vechi, soferi nepoliticosi (vezi articolul de sapt. trecuta cu taximetristii de la aeroport care vor decat curse lungi si pe valuta..... ), la orele de varf nu gaseai niciunu iar de POS sau aplicatie nici vorba.
Mai bine ar cere sa nu mai exista tarife fixe, cine si-a luat masina… Citeste mai departe
@Marian G.:Tot sistemul (de taxi si ride sharing) e bazat pe spagi. Primaria a introdus limita la autorizatii de taxi, sa ia spagi. Ride sharing da spagi la guverne, sa le lase sa functioneze. Si rechinii din capatul Manasturului faceau ride sharing pana in Gilau, dar nu mai sunt lasati.
taxi jeguri auzi ca aproape 4 lei / km ... eu fac zilnic 15km cu 4 lei cu masina mea, merg de 15 ori mai ieftin decat cu taxi... curand apare ADAS lvl 4 din 2035 si stai in propria masina pe bancheta din spate si ii spui la masina sa te duca pana in centru la bar si ai taxi personal nu mai dai 4 lei / km ... eu sunt de parere ca 1 leu/km ar fi corect… Citeste mai departe
@ : si eu cred ca ma-ta ar fi corect sa practice meseria ei de baza gratis...pt toti taximetristii
@ :
Concurenta face bine. Ati vrut preturi mai mari pe km. Le aveti. Dar, nu va obliga nimeni sa cereti tariful maxim. Puteti foarte bine sa cereti mai putin ca Uber/Bolt si le luati toti clientii.
@ : Concurenta este benefica cand la otit se aplica aceleasi reguli... nu cand firma din Bucuresti, are Bolt-uri in Cluj si nu este obligat sa plateasca aceleasi acte
Ati marit nejustificat pretul/km, acum stati in coloana in standuri si frecati-o pana va iese pe nas !
sa se interzica si transportul in comun si mersul pe jos! ori cu taximetrul, ori inchisi in casa!
@ionel punga: Sa vezi ce ofticati o sa fie din iunie cand intra autobusele de noapte. Sa-i vezi atunci ce disperati o sa fie ca nu pot bloca banda de BUS noaptea pe Memo!
Bah gunoaielor daca vi se pare scurta cursa de pe titulescu la gara atunci sa muriti de foame toti.Oricum i-am facut reclamatie la gunoiu ala de taximetrist sper sa ramana fara autorizatie.sa ma p i s pe toti ca el ca prea multe ciurucuri sunt intre taximetristi!
@ionut: Trece la bolt, daca i se ia autorizatia.