Taximetriștii clujeni s-au săturat să fie IGNORAȚI de Primăria Cluj: „Este un ABUZ ce face Primăria sutelor de taximetriști de mai bine de 6 luni”
Sute de taximetriști clujeni sunt revoltați pe autoritățile locale, dar mai ales pe ignoranța lor. Totul a început odată cu Hotărârea de Consiliu Local din 2019, prin care autoritățile locale condiționau prelungirea autorizațiilor de transport. Astfel, taximetriștii care dețineau o mașină mai veche de 2009, nu primeau autorizația.
Primăria solicita înlocuirea mașinilor euro 4 în regim de taxi
Daniel Mitrea, președintele Asociției Naționale a Patronatului Operatorilor de Transport în Regim de Taxi (ANPOTRT) filiala Cluj-Napoca, a explicat cum, încă din martie 2021, taximetriștii au solicitat amânarea înlocuirii taxiurilor mai vechi de 2009, pe fondul crizei economice generate de pandemie, care a afectat și sectorul taximetriștilor.
„Anunțul mai jos prezentat a fost expus pe ușa biroului pentru activitatea taximetriei Direcția Tehnică Serviciul Rețele Edilitare și Transport și a fost luat ca punct de reper pentru taximetriștii clujeni: „ATENȚIE. Pentru prelungirea autorizațiilor de transport și taxi începând cu data de 01.01.2020, la sfârșitul anului 2019 autoturismul pentru care se va prelungi autorizația de taxi trebuie să aibă anul de fabricație cel puțin 2009.
Au fost înaintate mai multe cereri nominale către instituția primăriei, în care se solicita amânarea înlocuirii autovehicului Euro 4, atât pe motivele dezinformării, întrucât taximetriștii s-au ghidat după anunțul de mai sus, dar mai ales pe fondul situației economice generată de această pandemie, în care activitatea de taximetrie a suferit pierderi majore: restricțiile pe timp de noapte din timpul perioadei de urgență(perioada începutului de an), scăderea comenzilor prin prisma mutării școlilor și a job-urilor în mediul online, blocarea industriei de horeca. Alte industrii au beneficiat de măsuri de ajutorare, cum ar fi băncile, care la sugestia președintelui au venit în întâmpinarea situației dificile prin amânarea ratelor până la 9 luni”, spune Daniel Mitrea.
Solicitările de audiență, ignorate de Boc și Tarcea
Taximetriștii au făcut numeroase sesizări, dar au solicitat și audiențe, atât la primarul Emil Boc, cât și la vice-primarul Dan Tarcea, dar totul a fost în zadar. Din acest motiv, taximetriștii s-au adresat prefecturii, astfel că au fost ulterior contactați de secretara lui Dan Tarcea.
„Am făcut numeroase sesizări cu nr de înregistrare, am solicitat audiențe atât la vice-primar, cât și la primar, fără să primim nici un răspuns, nici în cele 30 de zile conform legii, nici până în ziua de azi. De aceea ne-am adresat prefecturii, instituție care este mai presus decât primăria, exprimându-ne nemulțumirea și solicitând un răspuns. Mulțumim pe această cale prefecturii care și-a făcut treaba, iar secretara viceprimarului mi-a trimis mailuri și m-a și sunat în sensul acesta, doar că viceprimarul Tarcea Dan Ștefan nu a înțeles că solicitam în sesizarea respectivă o audiență la domnia sa, și doar a scris " vorbe " care nu își găsesc sens.”
Se dorește amânarea Hotărârii de Consiliu cu un an
Taximetriștii nu-și doresc anularea completă a hotărârii, ci doar o amânare de un an de zile, în care să poată schimba mașina. Din acest motiv, filiala ANPOTRT Cluj vor fi prezenți vineri, 1 octombrie, la biroul Direcția Tehnică Serviciul Rețele Edilitare și Transport, pentru „a semnala această nedreptate și abuz pe care primăria Cluj-Napoca o face sutelor de taximetriști de mai bine de 6 luni nedorind să ne primească în audiență în ciuda sesizărilor adresate.”
41 Comentarii
Baetii, gasiti si voi motive mai ok. Ca nu aveti standuri suficente, ca nu va lasa pe dedicatele CTP, dar asta cu norma de poluare nu tine.
i-am atras atentia la un jegos din asta cu un cotet de taximetru ca a blocat trotuarul, a inceput automat sa ma injure si sa imi arate pumnul. un faliment rapid tuturor celor de teapa lui
apai daca vrei sa faci taxi cu o masina mai veche de 10 ani, ar fi cazul sa ii dai pace.
@sss: Dar daca vrei sa faci Bolt cu un coteț de 15 ani euro 3 cu DPF-ul scos, dă-i bătaie.
fix *****, zi taxi si traje apa....oricum sunt destule meserii pe lumea asta unde "carte multa nu se cere prost sa fi si sa ai putere"...
Majoritatea nu sunt in stare (sau nu vor, bineinteles) sa poarte un rahat de POS in masina pentru plati cu cardul, avand in vedere ca suntem in secolul 21, si tot ei comenteaza? Hai sictir! Cand o sa invatati sa respectati clientii, sa va spalati, sa aveti POS-uri cu voi, sa nu mai conduceti ghene de gunoi, atunci o sa primiti si voi respect. Mai ales… Citeste mai departe
Deci ieste de nuoaptea minții!!! Io am o frumusețe de Mertz S din 1986, pe gepele ca sa salvez planeta și nici nu cosumă mult. Lucs total, ambianță, un șofer adică ieu care poate coversa elevat despre folbal, dive mondene și politică. Încă nu am permis, da de 30 de ani duc clienți în siguranță, rata de mortalitate ie mai mică la mine decât la covid.
@Sile: exceptional :)))) mersi
serviciul de taximetrie ar trebuii desfiintat de tot
erau ocupati cu untold,acuma vine carantina,primavara plantatul copacilor pe mijlocul trotuarelor....poate in alta viata .....
Abuzati sunt clienții, de condițiile de transport și nespălatul taximetriștilor și de faptul că deși ar trebui sa accepte plata cu cardul la curse, doar 1 din 5 nu își "uita" POS-ul.
Mi se pare normal sa nu mai fie auto Euro 4, chiar și euro 5. Ei ar trebui sa fie primii cu mașini electrice și hibrid. Dar le place asa, poate chiar pe GPL. Foarte bine le face Boc, sa facă și investiții nu doar profit.
@Doru: Doar de info, GPL este un combustibil cu o arderere mult mai buna decat benzina sau motorina, implicit si emisiile sunt mult mai mici.
Nu degeaba in Tokyo masinile de taxi sunt exclusiv doar pe GPL (fara benzina).
Notiunea po****ra batjocoritoare despre GPL are la baza pretul si nimic altceva, "ka e de saraki".
@Doru: Adica visele exotice farra sens... Masinile electrice au 0 viitor ...
iar hybrid-ele sunt un ffffssss de marketing... Multe dintre ele polueaza mai mult decat un 2.0 TDI euro 6
@Marius G.: toata lumea stie ca gpl polueaza f putin, dar nu de aceea ati trecut voi pe gpl. Daca se reinvesteste ecomonia se castiga ceva, altfel...
Daca chiar le-ar pasa de reducerea poluarii ar da pentru masinile de taxi subventii grase pentru achizitionarea de masini nepoluante hybrid (nu doar noi, si pentru cele rulate)! Pai cand se reduce mai mult poluarea? cand isi ia corporatistul Olimpiu masina hybrid care merge cu ea in weekend la mall ca in rest lucreaza de acasa, sau la masinile de taxi… Citeste mai departe
@cornel: de ce sa iti dea tie subventii pt masina si mie nu? Adevarul e ca sunt mi de oameni care au masina mai noua si ar face taxi, dar nu au loc de dinozaurii din taximetrie care nu pun un leu deoparte sa isi ia ceva decent.
@sss: n-ai reusit sa citesti tot mesajul, sarmanul de tine? hai sa-ti fac un rezumat: pentru reducerea poluarii pentru ca masinile de taxi sunt toata ziua spre deosebire de a ta! Si nu sunt taximetrist deci nu mi se aplica mie, paricopitatule!
@cornel: totus... de ce primaria sa iti dea bani tie pt masina si nu mie? Interesant cum ai presupus ca masina mea sta. Esti clarvazator?
asa cum nu mai avem nevoie de birjari - asa nu mai avem nici de taximetristi. Vremurile lor au apus!
@Taximetristii vor disparea exact ca Birjarii: Ai sa mori de ciuda fiindca nu vor disparea.
@Numa' zic: e posibil, nu cine nu, cum a apărut Bolt și Uber, mai poate apărea ceva care sa nu impună neapărat sa fi proprietar, de gen ride-sharing, cum sunt trotinete electrice.
Bine ca au primit tarife marite dar masinile nu vor sa le schimbe.
Masina aia e obiectul muncii, e normal sa fi investesti daca vrei sa obtii profit.
Sa-si cumpere Loganuri din 2010 si sa fie multumiti ca nu sunt obligati sa-si cumpere electrice.
@Marius G.: Taxi cu masina electrica... trebuie sa fi redus mintal si sa te gandesti la asa ceva...
@Kyro: De ce? Multi dintre noi ne-am luat electrice.
@Kyro: E foarte simplu, doar sa fie in stare Emilutz sa planteze statii de incarcare rapida in standurile de Taxi.
Nu au nevoie de masini cu autonomie mai mare de 100km ca nu fac curse atat de lungi, 5-10-15km, faci 2-3-4 comenzi si te pui la incarcat 30 de minute pana te odihnesti sau te destinzi.
Ce ma bucur! Multi dintre voi conduceti niste harburi de masini jegoase si absolut gretoase. Vreti sa spuneti ca e prea noua o masina din 2009 sau ce plm comentati? Daca v-ar inchide pe toti ar fi raiul pe pamant, ne descurcam cu ride-sharingul.
@ : In prima parte ai spus un mare adevar. In a doua parte, ai dat cu mucii in fasole. Daca vreodata dispare taxiul ride-sharingul pune ce pret vrea. Atunci ori accepti, ori mergi pe jos. Toti va bateti pe taxiuri cand partenerii au pret dinamic.
@Taximetrist: Si asa pun ce preturi vor...
Inca sunt prosti care dau seara cand este aglomerat 80 de lei la Uber in loc de 20 la taxi ...
@ : atunci drum bun cu Uberul cel luxos din 2005
Au aparut postaci de la Primarie sa apare Bolt-u lui Boc :))))))))
Taxi din 2009 are 12 ani, ce PL mai vreti ma? Ati dat kilometrajul peste cap cu ele, timpul sa luati unele mai noi si mai sigure. Ca unii din voi circulati cu niste JEGURI.
La 2.5RON cat costa km, ati produs profit si 1 milion de RON in cei 10 ani de existenta, poate chiar mai mult. Si nu ma fraieriti, ca cei de la Uber/Bolt castiga lejer 10.000RON… Citeste mai departe
Majoritatea taxiurilor sunt cotetze pe 4 roti care nu au ce cauta in trafic
ASA CA CIORI CU MASINI IMPUTITI Pana 2009 o sa plece din cluj :)))
@FOARTE BINE :)))) BOLT ESTE VIITORUL !!: De masinile de la Bolt vechi din 2001-2002 nu zici nimic? Chiar atat de redus esti?
@Numa' zic: Aia se spala si sunt de 100 de ori mai prezentabili decat taximetristii care duhnesc a transpiratie, tigari si au un jeg in masina de nedescris. Hai pa in taxiul tau infect!
@ : si taximetria e o merserie da trebe facuta cu responsabilitate