Taximetriștii clujeni vor creșterea tarifelor și acces pe benzile de transport în comun. Cum justifică diminuarea calității serviciilor
Asociația Camera Taximetriștilor din judetul Cluj și Asociatia de Monitorizare Taxi Transilvania au emis un comunicat de presă referitor la noile reglementrări ale serviciului de transport în regim de taxi, propus de Primăria Cluj-Napoca.
Astfel, taximetriștii clujeni susțin că noile reglementări sunt bine venite, însă ”unele aspecte prevăzute în actul administrativ propus pot fi armonizate prin dialog constructiv cu factorii decizional”.
Aceștia susțin că, pentru optimizarea serviciilor, municipalitatea ar trebui să aprobe mărirea taxifelor de taximetrie și să le ofere acces pe benzile dedicate transportului în comun.
De asemenea, conform taximetriștilor, costurile operaționale au crescut cu peste 50% în ultimii ani, fapt care ”a contribuit la diminuarea calițății serviciului și au obligat operatorii la stoparea investițiilor”.
Redăm mai jos comunicatul integral transmis de către Asociația Taximetriștilor Clujeni:
”Cu privire la “Regulamentul privind organizarea și executarea serviciului de transport în regim de taxi în Municipiul Cluj-Napoca”,proiect elaborat de Primăria Municipiului Cluj-Napoca –conform Referatului de aprobare nr.418957 din 14.08.2019, Asociația Camera Taximetriștilor din judetul Cluj și Asociatia de Monitorizare Taxi Transilvania sunt imputernicite sa emita urmatorul
Comunicat de Presă
Asociațiile sus menționate, care au caracter reprezentativ și rol consultativ activ în ceea ce privește serviciul public de transport local in regim de taxi, își
exprimă deschiderea la dialog constructiv, menit să îmbunătățească constant serviciul public de transport în regim de taxi din Municipiul Cluj-Napoca, cu respectarea legislației naționale în vigoare.
Am luat act de proiectul inițiat de administrația locală pe care îl considerăm bine venit cu mențiunea că unele aspecte prevăzute în actul administrativ propus pot fi armonizate prin dialog constructiv cu factorii decizional.
În urma consultărilor cu membrii, operatori de transport autorizați și juriști, am constatat că în cuprinsul actului administrativ propus există articole care nu sunt
în concordanță cu legislația națională actuală, aplicarea acestora fiind aptă să producă grave prejudicii întregului sector de transport cu taximetre, cu repercursiuni la consumatorul acestui serviciu.
Transportul local este oglinda fiecarui oras, iar taximetria clujeana este parte din acest serviciu public, pe care noi, taximetristii, l-am construit zi de zi, incercand sa oferim cetatenilor servicii de calitate, de multe ori sustinut prin eforturile financiare ale familiilor noastre. Nu putem sa permitem decimarea taximetriei, cauzată de lipsa dialogului cu factorii implicați și a erorilor din cuprinsul unui act administrativ. Criteriile de departajare și punctare incorecte, discriminarea operatorilor autorizați, lipsa de coerență a administrației, încălcările actelor normative în vigoare și suprascrieri ale unor prevederi din Legea 38/2003, impunerea unor cheltuieli imposibil de realizat într-un termen atât de scurt,sunt doar câteva din elementele care definesc acest nou proiect de modificare a Regulamentului de Taximetrie pe raza Municipiului Cluj-Napoca.
Viziunea noastră este cea conform căreia serviciul de taximetrie are nevoie de îmbunătățire constantă a calității, corelată cu un cost suportabil de către utilizatori, cost care trebuie să fie în concordanță cu realitatea economico-financiară de pe piață. Tarifele actuale, în vigoare din anul 2013, timp în care costurile operaționale au crescut cu peste 50% ,au contribuit la diminuarea calițății serviciului și au obligat operatorii la stoparea investițiilor. Pentru optimizarea maximă a serviciului avem nevoie de un tarif decent și, conform Legii38/2003, de acces pe benzile dedicate transportului în comun, factori care pe termen scurt ar contribui la calitatea serviciului și fluidizarea traficului iar pe termen mediu-lung la investiții ale operatorilor în vehicule mai puțin poluante.”
26 Comentarii
CHIAR TE RUGAM, POFTESTE. LA CAT DE MULT VA IUBIM NOI CLUJENII PE VOI, TAXIMETRISTII, SUNTEM SIGURI CA NU NE VOM OFENSA ABSOLUT DELOC...
Hai mars la kkt. Va tot plangeti voi care folositi rablele de acu 1000 de ani.nu ati avut servicii nici acu 15 ani.doar cu rable ati umblat, AC-ul nu l porniti ca e scump, dus nu faceti ca e scump, da sa va plangeti puteti.
Tarani la bustul gol, vreti sa fiti tratati regeste, cand voi nu aveti bun simt,cand va puneti sa va certati ca niste animale… Citeste mai departe
@asd: Din banii care merg afara, ma-ta nu primeste pensie. Din banii care merg afara, nu se dau ajutoiare ptr plozii tai. Daca banii merg afara, tu nu mai primesti ajutor social si iti taie netul, iar dupa aceea nu mai poti posta insulte.
@Mi-e mila de tine: sa o suji pishatule.mars si condu-ti roaba
@asd: Doar atata poti? Esti patetic.
Desi unii clienti de taxi se vor ofensa, trebuie sa scriu cele ce urmeaza:
Doua exemple:
1.
Untold.
Pretul unei calatorii cu CTP, 5 lei.
Daca 4 persoane doreau sa calatoreasca din centru de la Untold pana in Manastur cu CTP, ar fi costat 20 lei.
Cu taxiul ar fi costat undeva la 12-15 lei, depinde in ce zona a Manasturului… Citeste mai departe
@Taximetrist: Chapeau bas! Felicitări colegule!
@Pugna Ioan: Merci Nelutu!
@Taximetrist: interesant ca voi ii acuzati de comunism pe cei care va solicita servicii oneste si civilizate, dar cereti sa se revina la metoda Getaxului comunist, de a porni taxarea din momentul acceptarii comenzii :))
Nicaieri in lume banda rosie, pt transportul in comun, nu este permisa si taximetrelor. La noi sunt mai cu mot. Au tupeu ca-s ciobani. Calitatea serviciilor ei o asigura, fiecare dupa capul lui. Licentele nu ar trebui vandute, exclus asa ceva.
@Dan: nicaieri in lume ?tu ai trecut vreodata de Floresti sau Apahida ca sa vezi ??? Si in toate tarile capitaliste licentele taxi se pot vinde , doar in capul vostru de comunisti trebuie sa apartina statului .
@Dan:
In toate tarile taxiurile circula pe benzile de transport in comun.
Chiar si la noi in tara, in alte orase taxiul circula pe benzile de transport in comun.
In legea 38 scrie clar in art. 20 "Taxiurile pot circula în localități pe pistele special amenajate pentru mijloacele de transport auto în comun, fără a perturba circulația acestora."… Citeste mai departe
@Taximetrist: ba tu chiar ai tupeu jegos, mars ma cu vrajelile astea de aici ca nu le musca nimeni. Sunteti cea mai dispretuita categorie de soferi, sunteti niste cocalari fara egal, va bagati in biciclisti cum mi-o bag eu in ma-ta, blocati benzi de circulatie si benzi de biciclete ca sa va luati voi clientu, tu chiar crezi ca ii pasa cuiva de meseria… Citeste mai departe
Ce vrajeala. Inca nu am auzit vreun taximetrist sa se planga ca nu face bani. Iar pe benzile de bus nu au ce cauta.
@dandana: si eu sunt total de acord cu tine....in plus as baga un examen serios pt cei care vor sa fie taximetristi, si as elimina posibilitatea de a se putea vinde licenta, e ca si cum eu imi vand diploma de bac sau de faculta.... e total absurd chestia asta...
oricum zi taxi, militian, jandarm si traje apa...
@andi: ai uitat ce e mai important- zi bosgor si trajie apa
@andi:
Licentele nu se vand, se vinde firma (societatea comerciala).
Daca ai avea un magazin de exemplu, ar trebui sa detii licenta sa vinzi produse din tutun, daca vinzi tigari.
Ei bine, daca iti vinzi afacerea, nu vvinzi licenta de a vinde produse din tutun, ci vinzi societatea comerciala care detine si licenta respectiva.
Serios,… Citeste mai departe
noh visati frumos,auzi la ei:"De asemenea, conform taximetriștilor, costurile operaționale au crescut cu peste 50% în ultimii ani, fapt care ”a contribuit la diminuarea calițății serviciului și au obligat operatorii la stoparea investițiilor”-calitatea serviciilor erau proaste de cand e lumea la unele firme,gen Daniel taxi-cele mai multe,apoi unele… Citeste mai departe
@dan: Ai dreptate. Ar trebui sa avem taxiuri gen E-klasse, Tesla, Jaguar. Nu amarate de Seaturi, Focusuri, Passaturi. iar Loganul e o adevarata jignire. Cum naiba sa bagi Logan nou nout la taxi? Asa respecti clientul, bagand masina noua la taxi? Ar trebui masini prototip si concept, nu masina noua. La coborare ar trebui sa asternem covor rosu cand se… Citeste mai departe
@dan: Ai dreptate domnule Dan. taximetristii sunt sub orice critica. Noi, aici la Uber, avem servicii exceptionale. Iti regulam si sotia/prietena vazand ca e nefericita fiindca tu esti un impotent. de asemenea, vazand cat esti de cretin, iti oferim un serviciu prin care platesti cursa de 3 ori mai mult. ne plam mult dobitocii ca tine care prefera cojile… Citeste mai departe