Taximetriștii din Cluj, hotărâți să scape de concurenții de la ride-sharing. Scrisoare deschisă către Primărie: „Taximetriștii să nu mai fie discriminați”
Sindicatul taximetriștilor autorizați din Cluj-Napoca insistă asupra reglementării activității de transport alternativ în oraș, cei care le fac concurență, cum ar fi Bolt sau Uber. Taximetriștii clujeni au publicat o scrisoare deschisă către Primăria Cluj, în care cer chiar o hotărâre de consiliu local în care „sa fie reglementată activitatea de transport alternativ în așa fel încât taximetriștii Clujeni să nu mai fie discriminați”.
„Scrisoare deschisă către primăria Cluj-Napoca
Sindicatul taximetristilor autorizați din Cluj Napoca cerem o hotărâre de consiliu local în care sa fie reglementată activitatea de transport alternativ în așa fel încât taximetriștii Clujeni să nu mai fie discriminați.
În acest sens cerem respectuos următoarele:
1. Obligativitatea obținerii Autorizației de transport și Autorizație transport alternativ pe fiecare mașină care lucrează pe raza municipiului Cluj-Napoca. Cu viza anuală pentru prelungirea autorizației.
2. Sa primească respectivele autorizații doar firmele cu sediul social în Cluj-Napoca.
3. Să poarte ecusoane de identificare aprobate de primăria Cluj-Napoca.
4. Consiliul local să limiteze numărul acestor autorizații asemănător celor de taxi adică 4 autorizații la 1000 locuitori. ( cel mai ridicat număr din Europa).
5. Plafonarea tarifelor la 6-7lei pe km pentru o protecție a cetățenilor urbei.
6. O atentă supraveghere a modului de funcționare (tarife, ecusoane, atestate etc.) de către Poliția Locală din Cluj-Napoca. (În cazul de față primăria Cluj-Napoca nu poate soluționa reclamațiile clienților ride-sharing neavând nici o autoritate asupra unei părți din transportul local din orașul nostru.
Cu respect!
STC-N”, au transmis cei de la Sindicatul Taximetriștilor Cluj.
În ultima perioadă asistăm la o amplificare a conflictului între, pe de-o parte, cei care prestează servicii de transport persoane în regim de taxi sau în regim de închiriere și, pe de altă parte, persoanele care utilizează platformele de tip UBER/Taxify (Bolt). Conflictul a culminat cu organizarea unor proteste ale taximetriștilor din toată țara, care și-au exprimat nemulțumirile la adresa competitorilor.
11 Comentarii
Până nu se schimbă legea ridesharing-ului primăria nu poate face nimic, ca nu are bază legală.
Mda. Aia cu burdihane ce abia incap la volan cu scaunul dat maxim in spate, aia fac scandal. Aceiasi "oameni" care put a transpiratie de parca au cosit toata ziua. Aceiasi bronzati pt care "manelele ie viata lor". Aceiasi samantari care circula pe sens unic venind din partea opusa si tot ei fac gura mare si ameninta. Aceiasi grasani care au masini "nu… Citeste mai departe
Deci numa un pic, va rog. Sunt sofer de Uber. In momentul de fata avem 2.90 lei/km. Sa inteleg ca taximetristii cer o majorare de pret pentru noi? La 6-7 lei/km? Doamne ajuta! Subscriu. Celelalte puncte sunt aberatii. Informati-va, ca la Boc nu va puteti prezenta cu aberatii si neadevaruri.
Aici exista o singura solutie: mașinile de taxi sa poată folosi aplicațiile de ridesharing.
@ : free now asa a intrat pe piata. Cu taxiurile. Pe urma le-a dat cu șutu. Iti dai seama cum s-au simtit. :))))
De eram eu taxist, ca pe vaci va trasportam. In remorci de transport animale va puneam.
@Atata va merge gura, da sa va luati permisu' nu sunteti in stare. Tot cu taxi mergeti. : Pai atunci transportai dar vaci, idiotule si erai platit in balega :)))
Eu zic sa desfiintam cu totul autorizatiile de taxi care oricum produc doar spagi si specula. Poate scapam si de nesimtitii care opresc in mijlocul drumului "sa astepte clientul".
7. O atentă supraveghere a autorităților asupra stării mașinilor care fac taxi, o atentă supraveghere a comportamentului și ținuta taximetriștilor.
Deci fără ITP făcut pe șpagă, fără miros de picioare și usturoi, comportament civilizat și tarife corecte nu furăciuni, deplasare și pe rute scurte, da domnilor când le respectați toate astea puteți… Citeste mai departe
Problema lor e ca nu mai merge treaba cum mergea la taxi, si afla ce bani fac altii la celelalte firme. Nu ii doare pe ei de celelalte puncte, expuse in articol.
@#: true story