Duminica 22 Decembrie

Teapa Universal Turism Cluj? 1.800 de turisti romani blocati in Turcia


Seful Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorilor Cluj, Mircea Radu, anunta ca circa 1.800 de turisti romani care au plecat in Turcia prin firma Universal Turism Cluj risca sa ramana blocati acolo.

"Universal Turism a declarat ca a intrat in faliment, dar nu s-a intamplat scriptic acest lucru. Sunt 1.800 de turisti in Turcia, care au plecat prin Universal Turism sau prin agentiile revanzatoare. Se arunca vina la partenerul lor din Turcia, Sun Times, dar cei de acolo sustin ca ei sunt in regula si vina este la Cluj", a declarat Mircea Radu.

Acesta a mai spus ca turistii care sunt in Turcia sunt supusi unei presiuni uriase si sunt sicanati de patronii hotelurilor. "In ultimele 3 - 4 zile se intampla ca din 15 in 15 minute cei de la hotel sa le blocheze camerele. Altora li s-a cerut sa plece al un alt hotel din Turcia, pana cand le vor fi platite sejururile. Oamenii au ajuns in situatia de a lasa pe cineva din familie in camera pentru a nu fi blocata incaparea. Practic, au stat cu randul la plaja", a mai spus Mircea Radu.

Seful CJPC Cluj sustine ca "lantul" s-a rupt la Universal Turism, "care a incasat banii. Firma clujeana platea numai jumatate din banii incasati de la turistii romani firmei Sun Time din Turcia. La un moment dat operatorul de acolo si-a dat seama ca a fost inselat si a reactionat, nemaiplatind sejurul turistilor".

 

Conducerea CJPC Cluj se asteapta ca in urmatoarele zile sa primeasca sute de plangeri de la turistii care au fost in Turcia si de care Universal Turism si-a batut joc.

 

"Turistii care sunt acum in destinatia Turcia prin pachete achizitionate de la Universal Turism sunt 121, din care 69 la Kusadasi, 6 in Bodrum si 36 in Antalya. Toti acesti turisti au cazarea asigurata si au transportul de retur asigurat. Parte din pachetele acestea sunt achitate de Universal Turism, iar cealalta parte este achitata de partenerii Universal Turism, adica agentiile revanzatoare care au sustinut compania intr-o perioada dificila. Momentul dificil in care ne aflam acum se datoreaza faptului ca o anumita suma de bani, pe care noi am achitat-o catre partenerii turci in sezonul 2011 pentru rezervarile din sezonul 2011, au fost directionate in alta parte si a trebuit sa le replatim.

Al doilea motiv este faptul ca avem cativa parteneri care nu si-au achitat serviciile la timp. Turistii calatorind si intorcandu-se spre destinatii, dar serviiile nu sunt achitate catre noi. Cele doua motive ne-au adus in situatia in care nu am mai putut sa facem plati catre furnizorii nostri de servicii, dar in acest moment agentiile partenere au in venit in ajutorul si au achitat din nou aceste servicii, achitate initial catre noi furnizorilor nostri de servicii, adica partenerilor externi, ramanand ca ulterior dupa ce Universal Tursim iese din acest blocaj financiar sa returneze sumele partenerilor. Am inceput sa facem angajamente de plata catre partenerii nostri si am stabilit termene pana la momentul in care aceste solduri trebuie achitate.

Vrem sa iesim din acest blocaj si sa putem continua activitatea companiei avand in momentul de fata sansa de a obtine o infuzie de capital, plus posbilitatea de a recupera din soldurile vechi si sa restituim in timp util partnerilor nostri sumele cu care ei ne-au ajutat acum", a declarat pentru Stiri de Cluj Florin Crisan, patronul Universal Turism.

Comentarii Facebook