EXCLUSIV -Transportul public din Turda adjudecat pe sub mana

Licitatia de adjudecare a transportului public de persoane din Turda a iesit cu cantec. Contractul de 6 milioane de lei cu primaria Turda a revenit firmei care se ocupa si de transportul de persoane cu microbuzul pe ruta Turda - Cluj. Regia de Transport Local din Turda va face contestatie.

Conducerea RATL Turda sustin ca sunt "multe lucruri contestabile, in primul rand ciudat este ca am fost descalificati pe motiv de neplata a datoriilor catre stat. Primaria are sa ne plateasca restante de 5 miliarde de lei vechi, dar ei ne descalifica. In plus, in caietul de sarcini se spune ca nu este obligatoriu in momentul in care o firma are datorii sa fie descalificata", a declarat pentru Stiri de Cluj inginerul sef al Regiei Autonome de Transport Local, Dan Mosteschi.

El a mai spus ca primaria nu s-a purtat corect deoarece datoriile pe care le are RATL Turda se datoreaza in primul rand primariei. "In al doilea rand prin caietul de sarcini se cere viitorului operator de transport sa detina un parc auto de minim 31 de autobuze urbane cu minim 50 de locuri fiecare si masinile sa respecte norma de poluare Euro 3. Noi contestam ca vreunul dintre ofertanti respecta acest conditii", a mai spus Mosteschi, pentru Stiri de Cluj.

El a declarat ca din informatiile pe care le detine, reprezentantii firmei SC Tour Claus SRL, care a castigat licitatia, vor sa cumpere autobuze pentru a putea sa isi inceapa activitatea. 

 

Mosteschi sustine ca atat firma declarata castigatoare, cat si SC Autotrust Corporation SRL din Cluj Napoca, care a luat parte la licitatie, fac parte din Grupul ALIS. "Nu a fost corect nici faptul ca au venit doua firme diferite, care fac parte din acelasi Grup, si au concurat tocmai pentru a-i scoate pe unii din competitie", a mai completat acesta..

Valoarea viitorului contract dintre firma de transport si primaria Turda este de 6 milioane de lei vechi, suma despre care reprezentantii RATL Turda sustin ca este prea mica pentru a acoperi cheltuielile de functionare. "Ma indoiesc ca cineva va putea sa faca fata pentru urmatorii 6 ani cu aceasta suma, care ar trebui sa fie mult mai mare. Interesant este ca exista o clauza prin care valorile contractului se pot morifica ulterior, asa ca orice e posibil, suma ar putea creste", a mai spus Dan Mosteschi pentru Stiri de Cluj.

Nici angajatii de la RATL Turda nu au motive de multumire, din cei 150 de oameni 60 vor fi preluati de firma care va efectua transportul in localitatea, este vorba de 40 de soferi si 20 de incasatoare. "Ei vor fi tinuti timp de minim 3 luni, dar problema este cu ceilalti 90 de oameni, pe care nu vom avea cu ce sa ii platim, deoarece singura sursa de venit a Regiei este transportul de persoane in Turda", au mai declarat reprezentantii RATL.

Caietul de sarcini mai prevede ca cele 51 de autobuze pe care le detine Regia Autonoma de Transport Local Turda, 14 urmeaza sa fie cumparate de firma care va castiga licitatia, asadar Regia a fost "vanduta inainte de terminarea licitatiei", spun soferii care lucreaza la RATL Turda.

Reprezentantii primariei Turda au declarat ca ei zic ca "cei de la Tour Claus SRL sunt favoriti. In final au ramas cele doua firme, ceilalti fiind eliminati pentru neconformitati. Tour Claus si o firma din Alba Iulia s-au dovedit cei mai viabili, dar in urma analizalor tehnice si financiare, clujenii au obtinut un punctaj net superior". 

Directorul tehnic din primaria Turda, Emil Dardai, a mai spus ca firma care a castigat a oferit un pret pe bilet de doar 1 leu si faptul ca vor suporta 70 % din gratuitatile pentru pensionari, veterani si alte categorii defavorizate.

Reprezentantii RATL Turda sustin ca pretul de 1 leu pe calatorie nu este realist si ca a fost oferit doar pentru a castiga licitatia, urmand sa fie crescut dupa o luna sau doua.

 

Contestatia lor va fi depusa in cursul acestei zile.

Comentarii Facebook