Un dispecerat integrat pentru situații de criză: inundații, cutremure, va fi amenajat la ISU Cluj
Centrul Judeţean de Conducere şi Coordonare a Intervenţiilor şi a Dispeceratului Integrat va fi amenajat din fondurile Consiliului Județean Cluj la nivelul Inspectoratului pentru Situații de Urgență (ISU) Cluj.
Centrul va fi amenajat prin recompartimentarea şi reconversia spaţiului deja existent la etajul 2, corp B, din cadrul clădirii Inspectoratului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Cluj.
”Fiind un concept care se practică pe scară largă în Uniunea Europeană, Centrul Judeţean de Conducere şi Coordonare a Intervenţiilor din Cluj reprezintă locaţia în care se vor întruni toţi cei responsabili de intervenţia în cazul unei situaţii de urgenţă, respectiv membrii Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă. Astfel, în cazul unor situaţii limită, respectiv accidente majore, inundaţii, cutremure, etc., decizia de alocare a resurselor necesare intervenţiei echipajelor va fi luată extrem de rapid, timpul de răspuns preconizat scăzând cu aproximativ 1,5-2 minute. Ne bucură totodată faptul că judeţul nostru a devenit iată, oficial, cel de-al doilea din ţară, după Mureş, în ceea ce priveşte gestionarea unui astfel de dispecerat integrat”, a declarat vicepreşedintele Consiliului Judeţean Cluj, Ioan Oleleu.
Licitaţia, organizată de Consiliul Judeţean Cluj în baza Acordului de Cooperare încheiat în acest sens cu Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă ”Avram Iancu” al Judeţului Cluj, a fost adjudecată de către S.C. TCI Contractor General S.A. Cluj-Napoca.
Preţul convenit pentru îndeplinirea contractului este de 677.700 lei plus TVA, bani care vor fi alocaţi din bugetul judeţului Cluj. În cursul anului 2012 se va plăti maxim suma de 275.000 lei fără TVA, proporţional cu lucrările executate şi acceptate la plată, diferenţa urmând a fi achitată în cursul anului 2013.
Durata de realizare a Centrului Judeţean de Conducere şi Coordonare a Intervenţiilor şi a Dispeceratului Integrat este de maxim 24 de luni, execuţia efectivă a lucrărilor debutând în cursul săptămânii trecute, mai exact joi, 10 octombrie 2012.
Prin realizarea acestor investiții va fi redus timpul de intervenţie în situaţii de urgenţă, durata de la apelul telefonic şi până la plecarea echipajelor de intervenţie scăzând considerabil și vor fi gestionate mult mai bine echipajele aflate pe teren (ISU, Ambulanţa şi Jandarmeria).
0 Comentarii