Un grup de liceeni clujeni participă la un proiect Erasmus pe tema „Energie Verde”. Li s-a alăturat și un grup de colegi din Franța
Colegiul Tehnic Energetic din Cluj-Napoca și Liceul Pablo Neruda din Saint Martin d’Hères, Franța, își unesc forțele în cadrul unui proiect Erasmus, pentru a promova și valorifica energia regenerabilă în rândul tinerilor.
În perioada 23-25 februarie, întâlnirile care au tot fost amânate din cauza restricțiilor pandemice au avut loc până la urmă, la Cluj, după ce profesorul de inginerie electrică din Franța, Mustapha Nour, a reușit să ajungă în România pentru a coordona proiectul.
„Este a patra oară când vin aici. Prima dată, am vizitat România în 2017. Îmi place țara foarte mult”, a declarat Mustapha Nour, conform Cluj24.
Elevii clujeni vor avea șansa să viziteze Franța
„Echipa franceză desfășoară prima mobilitate la sfârșitul lunii martie, iar noi vom merge în Franța la începutul lunii aprilie”, precizează Ionela Iederan, director adjunctal Colegiului Tehnic Energetic din Cluj-Napoca și coordonator al proiectului.
Directoarea Ionela Iederan consideră că acest proiect constituie o ocazie unică de dezvoltare a elevilor clujeni. „Prin intermediul acestui proiect, am descoperit lucruri noi, atât cadrele didactrice cât și elevii implicați. În cadrul primei întâlniri de proiect, care a avut loc în Franța, în luna iulie 2021, am fost impresionați de Liceul Pablo Neruda, cea mai mare școală de profil din regiune, datorită dotărilor și avantajelor pe care le oferă elevilor săi”, declară aceasta.
Care sunt scopurile proiectului
Scopul proiectului este de a îndruma viitorii electricieni să fie eco-responsabili și de a-i sensibiliza pe partea de energie verde. Uniunea Europeană sprijină financiar programul, acordând aproape 66.000 de euro.
Eoliene și panouri fotovoltaice
Elevii de clasa a X-a au realizat kit-uri de eoliene în miniatură, sub îndrumarea profesorilor de specialitate ai Colegiului Tehnic Energetic: Emilia Galoș, Georgeta Călugăr și Anca Petriuc. „Kiturile au fost făcute de-a lungul mai multor ședințe. Urmează să lucrăm la un panou fotovoltaic”, a mai declarat directorul adjunct, Ionela Iederan.
Aceste activități reprezintă partea practică, iar cea teoretică a constat în evaluarea cunoștințelor elevilor pe platforma Kahoot. „Lucrăm, de asemenea, pe Twinspace. Acolo se încarcă toate materialele noastre: prezentări, activități, imagini, filmulețe, articole din ziar, logo-uri și sloganuri”, punctează Iederan.
Logoul proiectului a fost realizat de liceenii clujeni
Logo-ul proiectului a fost realizat de liceenii clujeni și francezi. În urma voturilor, propunerea echipei românilor a fost câștigătoare. Emblema ilustrează steagurile celor două țări partenere, având în centru eolienele, elementul central al proiectului.
Elevii din Franța s-au bucurat de vizita din Cluj-Napoca
În cadrul mobilității franceze, liceenii vor avea ocazia să viziteze Barajul Lacului Fântânele, Hidrocentrala Mărișel, Salina Turda și centrala fotovoltaică din Câmpia Turzii. „În proiect sunt implicați 12 elevi de la Colegiul Tehnic Energetic și 12 elevi de la Liceul Pablo Neruda, având specializarea de electrician joasă tensiune. În decursul unui an și jumătate, elevii au desfășurat activități pe diverse teme, precum energia regenerabilă, panourile fotovoltaice, eolienele și barajele hidroelectrice”, menționează echipa clujeană.
Pe lângă cele 3 cadre didactice de specialitate și directorul adjunct, aceasta îi are în componență și pe inspectorul Octavia Oltean și directorul Cristian Dragoș. Pentru ei, proiectul este o oportunitate de a le insufla elevilor o altă modalitate de a lucra, de a le lărgi orizonturile și de a crea o interdisciplinaritate foarte bogată.
0 Comentarii