Un troleibuz nou cumparat de Primarie de la Astra Arad, costa cat 15 autobuze second-hand luate din Franta!
Troleibuzele prezentate astazi de Primaria Cluj Napoca nu par a fi o afacere foarte buna, daca tinem cont de faptul ca unul a costat cat 15 autobuze second-hand cumparate din Franta, in luna septembrie.
Primarul Sorin Apostu a prezentat astazi noile achizitii, care vor intra in parcul auto al RATUC Cluj: doua troleibuze, cumparate de la firma Astra Arad, si care la pachet au costat 640.000 de euro. Pachetul cuprinde, insa, si alte 18 mijloace de transport care vor ajunge la Cluj in urmatoarea perioada, astfel inca "afacerea" va costa bugetul local circa 6 milioane de euro.
Pana acum, primaria s-a "multumit" sa cumpere mijloace de transport in comun second-hand, care pe langa cele achizitionate acum par un "chilipir".
Dovada sta contractul finalizat in luna septembrie 2010, cand RATUC primit 15 autobuze cu burduf, pentru care Consiliul Local a platit suma de 375.000 de euro.
Autobuzele cumparate acum 2 luni au capacitate de 150 de locuri si au fost folosite timp de 10 ani, de regia de transport din Paris. Primarul Sorin Apostu a declarat atunci ca mijloacele de transport sunt eficiente si au dotari moderne: aer conditionat, sistem de supraveghere video pentru a preveni furturile si rampa pentru persoanele cu handicap.
Dotarile autobuzelor cu burduf seamana foarte mult cu cele ale noilor troleibuze, dar pretul inclina balanta in favoarelor primelor.
Dotari troleibuze:
- fiecare troleibuz are 105 locuri, din care 30 pe scaune
dimensiuni : lungime de 12 metri si o latime de 2,5 metri.
- sistem de numarare a calatorilor
- sistem de monitorizare video a interiorului, pentru suprevegherea sigurantei calatorilor (5 camere video care ofera vizibilitate in intreg troleibuzul. Imaginile se pot urmari si stoca in timp real)
- Rampa electrica pentru accesul persoanelor cu handicap (amplasate la uşile de acces de mijloc).
8 Comentarii
ffffffBINE CA AU CUMPARAT DE LA ARAD,ECONOMIA TARII NOASTRE E PE BUTUCI,DACA FIECARE AR GANDI ASA S'AR MISCA CEVA IN BINE SI AICI IN TARA.
D-nle ziatrist de 2 lei inainte sa versi un articol informeaza-te. Troleibuzele sunt mai scumpe dar au o durata de viata mai mare, ce sa mai vb de poluare!!. Dar nu asta e problema, cu motorina se fac tot felu' de invarteli cu electricu ceva mai greu. Uite ce se intampla in Constanta nemernicule, ar merita sa faca fiitu sau nevasta-ta un cancer de la… Citeste mai departe
mda: cand se cumpara noi, de ce nu se iau sh; cand se iau sh de ce nu se cumpara noi - radukku stie bine ca noi, cei din bucu', ne plimbam cu mertanuri ;) mai sunt cateva linii periferice care utilizeaza sh, nu pt mult timp :D
p.s. poze cu troleibuzele de la Arad nu aveti?
jurnalist de second hand! va propun, stimate domnule jurnalist de mana a doua (sau a n-a) sa va luati de acum incolo doar bunuri de mana a doua (sau a n-a). v-ar prinde tare bine.
de asta suntem unde suntem, ca avem parte de astfel de dobitoci!!1
Ce "inteligent" trebuie sa fie asta care a scris articolul. Nu conteaza ca sunt noi, au o durata de viata tripla fata de cele sh, nu conteaza ca vor consuma (evident) mai putin fiind noi, nu conteaza nimic. Mie mi-e rusine sa stiu ca am cumparat rebuturi frantuzesti pe cand cei din bucale au cumparat 500 (!!!) de autobuze noi si mai vor inca 500.
Ma b0ule care ai scris articolul, in primul rand sunt noi, in al doilea rand sunt mai scumpe ca se fac in serie mai mica. In al treilea rand sunt ecologice, dar in mintea voastra de retardati asta nu conteaza.
Si ce daca costa mai mult ?
Sustineti economia romaneasca nu rebuturile franceze !
Citat:
"Dotari troleibuze:
- un numar total de 105 locuri pe fiecare autobuz..."