Vin trenurile electrice din contractul de 600 de milioane de euro, unele vor circula și prin Cluj
Vin trenurile electrice din contractul de 600 de milioane de euro care deservesc transportul din Cluj spre București, Timișoara și Iași.
Primul tren dintre zecile fabricate de Alstom în Polonia ce ar urma să deservească o serie de destinații pe calea ferată, între care și câteva din Cluj, urmează să ajungă la Centrul de Testări Feroviare de la Făurei în luna iulie 2023, în vederea efectuării testelor dinamice, anunță Autoritatea pentru Reformă Feroviară.
Al doilea este programat să ajungă în august, fiind destinat, cu precădere, testelor pe liniile CFR, după care ambele trenuri vor executa probele de rulare în unitate multiplă. Aceasta, după ce ARF a încheiat în martie un contract cu Alstom Ferroviaria SpA, ce are ca obiect achiziția a 20 de rame electrice de lung parcurs și mentenanța acestora pe o perioadă de 15 ani, contract suplimentat cu încă 17 rame electrice de lung parcurs, prin semnarea unui act adițional, la 16 septembrie anul trecut.
După testele cu cele două rame, trenul cu numărul 3 va fi livrat către ARF, astfel încât în decembrie acesta să fie introdus în exploatare pe reţeaua feroviară din România. Conform clauzelor contractuale, celelalte trenuri urmează să intre în circulație comercială începând cu anul 2024.
„Reamintim că viteza maximă de rulare a ramelor electrice este 160 km/h, acestea fiind compuse din șase vagoane (două vagoane de capăt cu cabine de conducere și patru vagoane intermediare) și asigură 351 locuri pe scaune. Unitățile dispun de un sistem de semnalizare și siguranță ERTMS nivel 1 și 2, sistem național PZB90 și sunt prevăzute cu sisteme de climatizare, conexiune wi-fi, spații pentru bar/bistro și pentru călători cu dizabilități, precum și o zonă destinată distribuirii automate de bilete și aparate de compostat.
Ramele electrice RE-IR vor conecta capitala cu principalele centre urbane ale țării, dar vor facilita și conexiunile inter-regionale, contribuind la asigurarea mobilității, scăderea timpilor de călătorie şi îmbunătățirea nivelului general al serviciilor publice prestate pentru transportul public pe calea ferată”, notează ARF - Autoritatea pentru Reformă Feroviară.
Rutele deservite de ramele electrice de lung parcurs sunt: București Nord – Constanța, București Nord – Brașov – Arad – Timișoara, București Nord – Brașov – Cluj, București Nord – Brașov – Deda – Cluj, București Nord – Brașov, București Nord – Iași, București Nord – Suceava, București Nord – Galați, București-Nord – Craiova – Târgu Jiu- Petroșani – Simeria, București-Nord-Craiova-Timișoara-Arad, Cluj-Timișoara, Cluj-Suceava-Iași.
Valoarea totală a contractului pentru achiziția celor 37 unități electrice multiple și serviciile de mentenanță aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani se ridică la un cost total de 2.421.771.878 lei, fără TVA. Finanțarea proiectului este asigurată din Fonduri Europene Nerambursabile și de la Bugetul de stat.
2 Comentarii
Sunt curios unde se incarca , ca in centri e plin
@cornel udrea: de la sarma de deasupra liniei?