5 jocuri cu numere care îți vor ține mintea ocupată
Neuronii trebuie antrenați în permanență. Altfel, numărul lor se micșorează. Asta spun cercetătorii, care indică și cea mai eficientă metodă de a eficientă metodă de a-ți întreține și dezvolta capacitatea de gândire: efectuarea operațiunilor matematice, de la cele mai simple până la complexe.
De aceea, indiferent de vârstă, este bine să te joci cu numerele. Nu subestima nici măcar jocurile pentru cei mici. Dacă ai copii, distrează-te alături de ei. Fără să îți dai seama, vei deveni mai atent la detalii și vei începe să te focusezi pe ce este important.
Îți propunem 5 jocuri cu cifre, distractive și utile în sensul prezentat mai sus:
SUDOKU
Este, poate, cel mai popular joc cu numere. A fost inventat la sfârșitul anilor 1970, dar a devenit cunoscut abia în a doua jumătate a deceniului următor, când o companie japoneză de puzzle l-a prezentat sub numele actual. Versiuni ale jocului au fost publicate în ziarele franceze spre sfârșitul secolului al XIX-lea. La începutul secolului al XX-lea, Sudoku a început să apară în ziarele din SUA și Marea Britanie, popularizarea sa fiind atribuită lui Wayne Gould, care a lucrat pentru The Times și a folosit un computer pentru a produce rapid combinații unice.
Sudoku se joacă pe o grilă 9×9, care este împărțită în 9 grile 3×3 și scopul este de a umple fiecare sub-grilă cu numerele lipsă, astfel încât toate numerele 1-9 să fie prezente o singură dată. Toate liniile orizontale și verticale de pe grilă ar trebui să includă, de asemenea, fiecare număr 1-9.
RULETĂ
Ruleta este unul dintre cele mai vechi jocuri de cazinou. Se spune că ideea a venit de la o invenție a lui Blaise Pascal, care, în încercarea de a crea un perpetuum mobile, a montat un ax vertical în centrul unei roți. Acest joc se folosește de numere, pentru că pe ruletă sunt 37 de numere, de la 0 la 36. Pe vremuri, pasionații erau obligați să facă operațiuni matematice pentru a afla eventualul câștig pentru fiecare pariu pus. În prezent, sunt cazinouri online precum SlotV Casino în care totul este calculat automat, de un soft.
Se poate miza pe un singur număr (cotă 36.00) sau pe grupuri de 2, 3, 4 sau mai multe numere, cota scăzând pe măsură ce crește probabilitatea de câștig. Cea mai mică cota este 2.00, atribuită selecțiilor care implică jumătate din numerele de pe ruletă (roșu/negru sau par/impar sau sub/peste 18.5).
MATEMATICĂ MAGICĂ
Fiecare jucător își alege un „cazan” și primește 6 cartonașe cu ingrediente magice. Acestea sunt puse pe masă cu numărul în sus. Cartonașele cu operații matematice sunt împrăștiate pe masă cu semnul în sus. Fiecare jucător trage un cartonaș cu operații de pe masă și încearcă să rezolve calculele scrise pe acesta. Dacă printre numerele de pe cartonașele cu ingrediente se află și rezultatul obținut, jucătorul strigă „Abracadabra", iar apoi verifică dacă numărul de pe spatele cărții cu operația matematică este același cu cel calculat de el.
În caz afirmativ, cartonașele cu „ingrediente” sunt așezate în cazanul magic, iar cel cu operații matematice iese din joc. În caz contrar, ceilalți jucători au șansa de a calcula și de a descoperi numărul respectiv printre ingredientele proprii. Câștigă cine adună 6 ingrediente pentru magie.
REMI
Este unul dintre cele mai îndrăgite jocuri de societate. Te poți distra în familie, cu prietenii sau cu necunoscuți, în parc sau pe internet. Toate piesele de remi sunt numerotate și au o valoare, iar obiectivul este să strângi cât mai multe puncte. De aceea, faci operații matematice mai tot timpul. Încă de la început aduni piesele de pe tablă ca să vezi dacă te poți etala. Pe parcursul jocului, îți faci calcule și strategii, pentru a acționa cât mai eficient și, în același timp, pentru a le pune „bețe în roate” adversarilor.
Apoi, la final, după ce închizi tu sau închide altcineva, calculezi punctajul rundei și aduni sau scazi din „zestrea” avută în clasamentul general. Valoarea pieselor depinde de la joc la joc. De exemplu, „1” poate valora 25 de puncte, piesele de la 2 la 9 valorează 5 puncte, cele de la 10 la 13 sunt 10 puncte, iar jokerul îți aduce 50 de puncte.
CONEZILLA
Fiecare jucător primește un cornet cu o singură cupă de înghețată (numerotată cu 1). Cărțile de joc reprezintă cupe de înghețată numerotate de la 2 la 49, care sunt împrăștiate pe masă cu fața în jos. Fiecare jucător alege o carte și o întoarce cu fața în sus, astfel încât să fie văzută de ceilalți.
Jucătorul hotărăște dacă adaugă cupa respectivă la cornetul sau de înghețată sau nu. Pentru a adăuga o cupă, numărul înscris pe ea trebuie să fie mai mare decât numărul ultimei cupe aflate deja pe cornet. În cazul în care cupa de pe cartea întoarsă nu poate fi adăugată, sau dacă jucătorul nu dorește acest lucru, cartea este întoarsă la loc pe masă, cu fața în jos. Primul jucător care ajunge la 10 cupe pe cornetul său câștigă jocul.
0 Comentarii