De ce au purtat românii tricouri cu ecuații matematice pe spate - FOTO
Jucătorii echipei naționale de fotbal a României au participat la un proiect interesant înainte de duelul amical cu Spania. Numerele lor de pe tricou au fost formate din ecuații matematice simple.
Cu ocazia acestui meci a fost lansat un manual auxiliar de matematică, parte din programul național ”Federația Română de Fotbal susține educația”. Campania își propune să aducă împreună autorități, profesori, elevi și fotbaliști pentru a combate o problemă ce are urmări grave asupra educației copiilor – abandonul școlar.
În contextul în care tot mai mulți pedagogi și părinți sunt îngrijorați de programa școlară, ce devine tot mai greu de asimilat de către copii, Federația Română de Fotbal contribuie la o abordare a educației prin fotbal.
Ambasadori ai acestei inițiative, jucătorii echipei naționale calificată la Euro 2016 poartă tricouri cu formule matematice ale căror rezultate reprezintă numerele de pe tricourile lor de joc. Astfel se marchează lansarea acestui program, înaintea meciului dintre România și Spania. Manualul auxiliar va putea fi achiziționat de catre părinți si profesori din toamna anului 2016. Un prototip va fi valabil în această primăvară.
”Fotbalul și matematica nu se exclud. Trebuie să privim sportul și educația ca fiind nu doar complementare, ci elemente fundamentale integrate în procesul de formare și desăvârșire al copiilor. Ne dorim să avem generații sănătoase și inteligente, elevi care ating performanța prin instrumente adaptate pasiunilor. Prin acest proiect, copiii vor învăța noțiunile de bază ale fotbalului și vor avea o oportunitate în premieră în țara noastră - aceea de a descoperi matematica printr-un mod de abordare atractiv”, a declarat președintele Federației Române de Fotbal, Răzvan Burleanu.
Inițiativa a pornit ca urmare a faptului că România se află în topul țărilor cu cea mai mare rată de abandon școlar din Uniunea Europeană, aceasta fiind în 2014 de 18% (conform unui studiu Eurostat 2014). De asemenea, există o tendință generală de asociere a sportului, în special a fotbalului, cu neglijarea îndatoririlor școlare de către elevi. În paralel, programa școlară propune o abordare rigidă a disciplinelor, sportul fiind perceput ca o activitate secundară și nu foarte
importantă în raport cu altele.
Exemple de probleme:
1. Bogdan Stancu și Florin Andone au înscris 27 de goluri în acest sezon. Andone a marcat cu 9 de goluri mai multe ca Stancu. Câte goluri a înscris Andone? Dar Stancu?
2. Pe parcursul câtorva meciuri, Claudiu Keșeru, Gabriel Torje și Răzvan Raț au alergat, împreună, 49 de kilometri. Torje a alergat cu 9 km mai mult decât Raț și cu 5 mai mulți decât Keșeru. Află câți kilometri a alergat fiecare dintre cei trei „tricolori”.
3. România a obținut până acum 4 victorii și două remize în grupa de calificare pentru Campionatul Mondial. Dacă o victorie înseamnă 3 puncte, iar o remiză numai un punct, câte puncte are România până acum?
2 Comentarii
"De ce au purtat românii tricouri cu ecuații matematice pe spate"
Vai de ea scoala domnu jurnalist, daca "6+4" su "2X3" sunt... ecuatii...
Este vorba de tema de casa pentru fotbalisti (la nivelul lor de cultura si pricepere) ...