RALIU CLUJ: Totul despre intrecerea auto din 21 - 23 iunie si superspeciala din Piata Unirii
Bogdan Marisca se asteapta la o victorie in Raliul de la Cluj, Transilvania Rally, din perioada 21 - 23 iunie, cand sunt programate o serie de probe cu adevarat senzationale.
Transilvania Rally, a patra etapa a Campionatului National de Raliuri “Dunlop”, care se va desfasura la Cluj in perioada 21-23 iunie si va reedita o serie de probe speciale celebre si o parte din circuitul stradal din centrul orasului, este un eveniment asteptat de toata lumea, inclusiv de autoritatile locale clujene.
Intr-o conferinta de presa desfasurata astazi in Sala de Sticla a Primariei Municipiului Cluj-Napoca, viceprimarul Laszo Attila a marturisit ca este un fan al sporturilor cu motor inca din copilarie, cand urmarea, impreuna cu tatal sau, intrecerile de viteza din centrul orasului, sau “coasta” de pe Feleac: “Trebuie sa va spun ca eu jubilez! De mult imi doream sa vad din nou o competitie automobilistica in centrul Clujului si, dupa mai bine de trei decenii , acest lucru se intampla. Ii asiguram pe organizatori de tot sprijinul nostru, astfel de evenimente trebuie sa faca parte din strategia de promovare a municipiului Cluj-Napoca. Asteptam si o reeditare a probei de pe Feleac! Le multumesc clujenilor de pe acum si le solicit sprijinul pentru ca acest eveniment sa se ridice la nivelul asteptat. Le cer sa lase deoparte eventualele nemultumiri legate de restrictiile de circulatie de vineri seara si ii invit, in schimb, pe toti, la spectacolul automobilistic. Sunt bineveniti, pe jos, cu bicicleta, fiecare cum vrea sa vina. Chiar daca vineri seara este inchisa circulatia in Piata Unirii, pe Buleverdul Eroilor si pe strada Napoca, este vorba de doar cateva ore si ramane deschisa circulatiei strada Avram Iancu, dar si latura nordica a Pietei Unrii, precum si strazile Memorandumului si 21 Decembrie 1989. In ceea ce priveste circulatia pietonilor in Piata Unirii, vor fi momente, la anumite intervale, cand se va permite trecerea”, a precizat Laszlo Attila.
Intr-adevar, ziua de vineri este dedicata, in special, spectatorilor, a subliniat si directorul organizatoric al Transilvania Rally, Horatiu Calugar: “Vineri avem o zi mai putin solicitanta pentru sportivi, dar foarte interesanta pentru spectatori. Ne-am concentrat pe probe din imediata apropiere a orasului sau chiar in centru, incercand sa readucem in atentia publicului probe de legenda. Proba Faget este o proba mixta, macadam-asfalt, ceea ce este o premiera pentru un raliu de asfalt in Romania. Apoi, dupa mai bine de 30 de ani, avem o proba speciala in centrul orasului,ïn Piata Unirii, pe o parte din circuitul stradal pe care se alerga in anii ’70. Urmeaza a doua trecere pe “Faget”, o proba de noapte, ceea ce reprezinta o alta premiera pentru Cluj. Sambata sunt programate probele “normale, dedicate in special luptei sportive, iar sambata seara, totul se termina in parcarea Polus Center, unde va avea loc o noua super-speciala si un concert al trupei “Sistem”, in timpul caruia se va desfasura si festivitatea de premiere. Vreau sa multumesc autoritatilor locale si judetene pentru sprijinul acordat, Primariei si Consiliului Local Cluj-Napoca, Consiliului Judetean Cluj, Inspectoratului de Politie al judetului Cluj, Inspectoratului de Jandarmi Cluj”, a spus Horatiu Calugar.
Reprezentantul partenerului oficial al competitiei, Cristian Cozar, coordonator zonal vanzari la “Autonet”, a facut o scurta descriere a “Autonet Mobility Show”, manifestare care se va desfasura in paralel cu Transilvania Rally, in parcarea Polus Center. “Am placerea sa va invit la un show care se va desfsaura timp de doua zile, vineri si sambata. Am alocat acestui eveniment 56 de mii de metri patrati, 36 de mii de metri patrati fiind acoperiti de ccorturi speciale. Expozantii sunt partenerii nostri din afara tarii. Partea exterioara este dedicata masinilor si, bineinteles, Transilvania Rally. Vom avea inclusiv o masina speciala, noi o numim “pit-stop”, cu ajutorul careia vom putea face testari si diagnoze gratuite pentru masinile publicului participant. Vineri va fi prezent pentru o sesiune de autografe si Mani Gyenes, cel mai bine clasat pilot roman in raliul Dakkar. Sambata seara avem programat concertul celor de la “Sistem”, a detaliat Cristian Cozar.
Bogdan Marisca a tinut sa remarce sprijinul total de care s-a bucurat echipa de organizare: “Sincer, nu am sperat ca autoritatile locale sa accepte sa organizam o proba in Piata Unirii. Toata lumea ne-a sprijinit, asa cum nu am fi crezut ca se poate... Fara acest sprijin nu am fi reusit in acest demers. Speram ca si publicul sa guste spectacolul de vineri seara. Pentru tot acest raliu, nu doar pentru ziua de vineri, am incercat sa repunem in aplicare retete de succes din anii ’70-’80-’90. Speram ca aceasta manifestare sa devina una de traditie si sa ne amintim candva de aceasta prima editie”, spune Bogdan.
La conferinta de presa de marti a fost invitat si liderul Napoca Rally Academy, Marco Tempestini. “Le multumesc organizatorilor ca m-au invitat pentru a reprezenta partea sportiva. Va fi, cu siguranta, un raliu foarte interesant si sper si eu sa fie un pariu castigator, sa readuca spectatorii pe probele speciale. Va fi inetresant si pentru sportivi. Sunt programate probe neobisnuite, in care steup-ul va fi o capcana pentru toata lumea. In ceea ce priveste Piata Unirii, ce sa mai zic... Eu sunt un fan al superspecialelor in centrul orasului, au un farmec aparte. Cred ca cea de la Cluj va fi una dintre cele mai frumoase din Romania. Pe plan sportiv, la Cluj, in acest week-end va fi cu certitudine o lupta acerba. Le urez bafta tuturor concurentilor!”, a incheiat, Tempesta, cu fair-play.
Transilvania Rally va debuta joi, 21 iunie, la ora 20,00, cu prezentarea festiva a echipajelor si a automobilelor de concurs in Piata Unirii din centrul Clujului. Vineri, 22 iunie, este o zi dedicata in intregime publicului si spectacolului. Regasim in program probe de legenda, precum celebra “supespeciala Faget” , a anilor ’90, pe macadam ( desi Transilvania Rally este un raliu de asfalt), de la Prunis pana pe platoul dinaintea intrarii in Salicea, dar si continuarea fireasca a acesteia, Fagetul pe asfalt pe coborare, o proba cu care clujenii erau familiarizati inca din anii ’80. Vor fi doua treceri pe aceasta proba mixta, una la lumina zilei, cu startul la ora 19,14 si una noaptea, la lumina farurilor, cu startul la 22,05.
Intre cele doua treceri pe “Faget”, este programata super-speciala din centrul Clujului.
Startul se va da vineri, 22 iunie, la ora 19,52, in dreptul Catedralei Greco-Catolice de pe Bulevardul Eroilor, se parcurge Bulevardul Eroilor pe contra-sens, apoi de doua ori Piata Unirii (pe latura estica, prin parcarea din spatele Catedralei Sf. Mihail, latura vestica si cea sudica). Dupa a doua trecere, concurentii vor vira dreapta pe strada Napoca (pe contrasens), unde va fi si sosirea superspecialei ”Ursus”.
Sambata, 23 iunie, sunt programate probele, din munti: clasicele probe de asfalt Tarnita (de la Barajul Tarnita pana in Marisel) si Dangau (din Rasca pana in Capusul Mic), dar si o speciala noua, Calatele, practic coborarea de la Dealu Negru la Calatele.
Seara, spectacolul se muta in parcarea Polus Center, unde , de la ora 18,25 se va desfasura o noua proba super-speciala care va si inchide raliul, iar festivitatea de premiere va avea loc tot in parcarea mall-ului, de la ora 21,30, in cadrul unui concert sustinut de trupa “Sistem”.
In total Transilvania Rally are programate 10 probe speciale, insumand 124,65 kilometri, lungimea totala a traseului masurand 436 kilometri.
Pana acum, lista de inscrieri cuprinde 50 de echipaje.
Transilvania Rally este organizat cu sprijinul Primariei si al Consiliului Local Cluj-Napoca, Consiliului Judetean Cluj si este sustinut de partenerul oficial Autonet Mobility Show, partenerii Autoworld distribuitor Volkswagen si Audi, Ursus Fara Alcool, Polus Center Cluj, Porsche Finance Group, Grand Hotel Napoca, Lunchbox, Publisys, Webleaf, VHO Group.
0 Comentarii