Replica lui ”U” Cluj după ce a fost acuzată că se luptă la titlu cu bani publici: ,,Avem exemple de cluburi non-profit, precum Real Madrid sau Barcelona”


Președintele clubului Farul, Gică Popescu și directorul executiv de la Rapid, Marian Mihail, sunt de părere că, în prima ligă, echipele finanțate exclusiv cu bani privați se luptă cu formații care sunt organizate ca ONG-uri și astfel primesc finanțare de la autoritățile locale.

Gică Popescu a spus că “U” Cluj ar primi 4 milioane de lei, în timp ce Marian Mihail a adăugat, afirmând că suma primită de ,,studenți” în 2023 se ridică la 11 milioane de lei. 

Mihai Moga, brand manager la Universitatea Cluj, a reacționat oferind exemplul altor cluburi organizate ca societăți non-profit. Totodată, a declarat că „U” Cluj va renunța la finanțarea din partea autorităților, cu condiția ca toate celelalte cluburi din primele două ligi să facă același lucru.

,,Domnul Mihail probabil se raportează la o altă realitate. De exemplu, dânsul susține că nu înțelege ce caută ONG-urile în fotbalul românesc în 2025.

Îi reamintesc că în Europa avem exemple multiple de cluburi organizate ca entități non-profit, deci fără patron, unele chiar câștigătoare de Champions League, precum Real Madrid sau Barcelona.

Pentru că îl preocupă foarte mult FC Universitatea Cluj, pot să îi prezint domnului Mihail un exemplu dintr-o țară care a intrat în Schenghen înaintea României. În Croația, 66% din clubul Hajduk Split este deținut de primăria orașului.

De altfel, nu trebuie să mergem foarte departe în istoria Rapidului, un club pe care îl respectăm, pentru a vedea legăturile cu Primăria Sectorului 1, fără de care este posibil ca traiectoria echipei să fi fost alta.

Îi mai reamintesc domnului Mihail că FC Universitatea Cluj, beneficiind de sponsori și parteneri puternici, unii listați la bursă, a anunțat cu mult timp în urmă că este pregătită să renunțe la cofinanțarea de la Consiliul Local în momentul în care toate cluburile din primele două ligi vor renunța la fondurile publice”, a declarat Mihai Moga, brand manager la ”U” Cluj, pentru Digisport


Comentarii Facebook