Hostel din Cluj-Napoca, amendat de ANPC cu 15.000 de lei. Tavanul stătea să cadă, baia era plină de mucegai și caloriferele erau ruginite


Un hostel din Cluj-Napoca a fost amendat de Comisariatul Regional pentru Protecţia Consumatorilor Regiunea Nord-Vest Cluj cu 15.000 de lei, după ce s-a constatat că operatorul economic nu asigură condiţii igienice conforme. 

Controlul ANPC a avut loc în septembrie 2022, însă procesul verbal a fost contestat în instanță, iar magistrații de la Judecătoria Cluj-Napoca au pronunțat o hotărâre în acest sens abia la finalul săptămânii trecute, prin care au respins ca neîntemeiată, plângerea contravenţională formulată de operatorul economic. De altfel, hotărârea instanței nu este definitivă și poate fi atacată cu apel. 

În motivarea cererii de chemare în judecată, reprezentanții hostelului a arătat că desfăşoară activitate turistică din anul 2015, oferind camere de cazare la comun cu 4 sau 6 paturi, având în total 20 de paturi.

De asemenea, au relatat că asigură un rulaj foarte mare de clienţi, fiind vorba câteva sute de persoane pe lună, care se cazează în general pentru 1-2 nopţi în centrul oraşului Cluj-Napoca, la un preţ de aproximativ 60 de lei pe noapte. 

Prin procesul-verbal încheiat de inspectorii ANPC, s-a constatat că operatorul economic nu asigură condiţii igienice conforme. Mai precis, camera nr. 4 (cu şase paturi), tavanul din baie era scorojit cu tencuiala exfoliată şi caloriferul plin de rugină. 

În camera nr. 1 (cu patru paturi) în baie, caloriferul prezenta rugină în exces, iar în zona de duş, pavimentul prezenta pete de mucegai.

De asemenea, s-a reţinut că operatorul economic a prestat servicii ce puteau afecta interesele economice ale consumatorului, prin faptul că o persoană care a rezervat o cameră cu patru paturi, în realitate a fost cazată într-o cameră cu şase paturi.

Reprezentanții hostelului au ținut să precizeze că situația a fost generată de folosirea excesivă a grupurilor sanitare de către clienți. Cu toate acestea, magistrații au respins cererea operatorului ca neîntemeiată. 

Referitor la faptul că mucegaiul, rugina şi petele de pe tavan ar fi cauzate de folosirea excesivă a grupurilor sanitare de către clienţi, instanţa constată că aceasta nu poate constitui vreo cauză justificativă sau de neimputabilitate, cât timp petenta oferă servicii de cazare, acesteia îi revine obligaţia de a lua măsuri, în permanenţă, pentru ca sănătatea clienţilor să nu fie pusă în pericol prin expunerea acestora la condiţii insalubre de cazare. De altfel, petenta este un operator economic care încasează preţul pentru serviciul oferit, serviciu care include şi utilizarea grupurilor sanitare.”, au motivat magistrații clujeni. 

Comentarii Facebook