Au terminat autostrada înainte de termen și acum fac recepția tronsonului Sibiu – Boița
Primul lot al autostrăzii Sibiu - Pitești a fost deschis în 15 decembrie 2022, dar au mai rămas lucrări de efectuat. Acestea au fost terminate, acum, înainte de termenul final.
Centrul de întreținere și coordonare de la Boița, plantarea de copaci sau ”aliniamente pentru ghidarea liliecilor” sunt printre lucrările rămase de executat de către constructorii români angajați în cadrul Porr Construct SRL, companie deținută de austrieci.
În primăvara lui 2019, aceasta a fost angajată de către CNAIR pentru proiectarea - în decurs de 12 luni - și execuția în cel mult 36 de luni a primului lot din autostrada Sibiu – Pitești. Este vorba de lotul cuprins între Sibiu și Boița, cu o lungime de 13,17 km.
Austriecii au reușit să termine lucrarea înainte de termen, care expira în 28 mai 2023.
Tot firma din Austria a câștigat și secțiunea a patra a autostrăzii Sibiu - Pitești, între Tigveni și Curtea de Argeș.
Pe Secțiune 2, din Autostrada Sibiu - Piteşti, cea mai dificilă porțiune care trece prin Valea Oltului și presupune realizarea a șapte tuneluri, CNAIR a semnat în luna februarie 2022 un contract de 860 de milioane de euro cu o firmă din Turcia.
Pe Secțiunea 3, în luna mai 2022 a fost selectat câștigătorul - o asociere de constructori din Italia și România care au câștigat practic cea mai scumpă licitație de autostradă lansată vreodată în România. Pe data de 1 august 2022 CNAIR a semnat contractul cu Asocierea WEBUILD SPA (Astaldi) – TRANCRAD SRL.
Pe Secțiunea 5, pe cei 30 de km de la Pitești la Curtea de Argeș (constructor Astaldi).
0 Comentarii