Oradea ne ia fața și introduce tram-trenuri, pentru Zona Metropolitană din Bihor - FOTO
Oradea implementează un proiect pentru mobilitatea locuitorilor din Zona Metropolitana. Zilnic, 30.000 persoane din jurul municipiului vin la munca in Oradea iar pentru a facilita accesul acestora, Ilie Bolojan si Florin Birta au anuntat dezvoltarea transportului integrat metropolitam.
În parteneriat cu Consiliul Județean Bihor și cu comunele învecinate, Primăria Oradea va dezvolta o rețea de tren metropolitan, de tip tram-tren. Caracteristicile duale ale acestui tram-tren metropolitan îi va permite să circule atât pe actualele linii de tramvai din oraș, cât și pe căile ferate destinate trenurilor, din preajma Oradiei. Cu OTL în calitate de operator, se va putea călători din Centrul Oradiei către Zona Metropolitană, și invers, pe direcțiile nord-vest, sud-est, sud și vest.
Comuna Borș și zona industrială a Oradiei vor fi deservite de un traseu de tram-tren, util călătorilor care au nevoie de un transport rapid, modern și ușor de folosit, între locul de muncă și domiciliu. Indiferent că domiciliul călătorului este în Oradea sau face naveta într-o localitate din Zona Metropolitană.
Conectivitatea va fi dezvoltată și în interiorul orașului, printr-o nouă conexiune feroviară pe relația străzilor Corneliu Coposu – Lacul Roșu – Bulevardul Ștefan cel Mare – Gara Centrală CFR. Rețeaua de tram-tren va lega Oradea de Băile Felix & Băile 1 Mai prin cartierul Nufărul, urmând traseul actualei căi ferate dezafectate. În același mod vor fi conectate la Oradea și comunele Sântandrei, Girișu de Criș și Toboliu, traseul intrând în Oradea prin cartierul Ioșia.
Transportul feroviar integrat din zona Oradea va revitaliza inclusiv stațiile CFR Oradea Est – Velența și Oradea Vest – Ioșia. Liniile de tram-tren vor avea suficiente stații pentru ca acest nou mijloc de transport în comun să aibă priză la călători.
Transportul public feroviar va lega orașul și de Aeroport. „Suntem convinși de utilitatea acestei noi conexiuni către sudul orașului, atât din perspectiva nevoii de dezvoltare a Aeroportului, cât și raportat la noile realități urbanistice din zonă. Hotărârile adoptate azi de Consiliul Local Oradea și de Consiliul Județean reprezintă expresia unei administrații hotărâte să lucreze în continuare pentru dezvoltarea zonei Oradea și, implicit, a județului Bihor, folosindu-ne din plin de resurse nerambursabile”, a transmis Florin Birta, primarul Oradei.
”Acest proiect urmărește câteva obiective importante. Pe de o parte, să avem un sistem integrat de transport metropolitan și feroviar, sens în care se va face racordul în trei puncte între liniile de tramvai și cele de cale ferată. De asemenea, urmărim transferul călătorilor dinspre rutier înspre feroviar. În felul acesta, oamenii vor ajunge la locurile de muncă mai ușor, mai confortabil, mai puțin poluant și stând mai puțin în trafic. Un alt obiectiv este să avem un abonament unic în zona metropolitană. Trenurile vor avea o cadență de jumătate de oră la orele de vârf și de cel mult o oră în celelalte intervale orare”, a explicat Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor.
Tram-train-ul este un mijloc de transport în comun care poate să circule atât pe liniile de tramvai, cât și pe liniile de tren. 13 astfel de vehicule ar urma să fie achiziționate în anii următori, valoarea totală a acestora fiind de aproximativ 110 mil. euro, inclusiv TVA.
”Astfel de vehicule nu mai există astăzi în România, e vorba de un vehicul intermediar între tren și tramvai. Peste 400 de tram-train-uri se găsesc astăzi în Paris, Basel și alte orașe importante din Europa”, a precizat Mircea Mălan, vicepreședintele Consiliului Județean Bihor.
Consiliul Județean Bihor și Primăria Municipiului Oradea au realizat până în prezent 8 studii de fezabilitate care vizează atât linii noi de cale ferată, racorduri între liniile de tramvai și cele de tren, electrificarea și reabilitarea liniilor de cale ferată abandonate, cât și achiziția de material rulant (cele 13 tram-train-uri) și alte lucrări conexe: pasaje și pasarele pietonale, peroane etc. Documentațiile au fost adoptate de ambele instituții în ședințele celor două consilii, județean și municipal.
13 Comentarii
Cel mai de ***** ziar. Numai de rau sa vorbești orașul unde stai. Daca se face ceva bun găsești ceva acolo ce nu ii ok. Daca e ceva puțin rau numai de ala se vb. Voi sunteți din Oradea dar nu stați acolo ca dacă ați sta nu ati lauda cătunul ala. Mai aglomerat ca in cluj, preturi mai mari la restaurant. Si o infrastructura degradata. Degeaba face el… Citeste mai departe
CLUJUL VA FI DISTRUS DACA SE VA SAPA METROU !!!!!!!!! PRELUATI IDEEA CA E GRATIS !!!!!!!!
Titlul este gresit.
Oradea v-a luat de mult fata, doar ca in mandria si ingamfarea voastra de cloojeni refuzati realitatea.
@Nepotu: ce va mai place sa o ****** la Bolo monospranceana. Cu ce ne-o luat fata? Cu economia locala mai slaba? Cu numărul mai mic de firme? Cu numărul mai mic de locuri de munca? Cu salarile mai mici in Oradea? Cu facultățile de 2 lei? Cu faptul ca toti ******i de acolo veniți aici ca acolo muriți de foame?
Toate investițiile alea o sa fie egal… Citeste mai departe
@Nepotu: bai cur da stați in pana mea acolo toți. Da tot aici veniți ca acolo nu aveți ce lucra. Da vai ce fain ii la oradea din amintiri.
vai de noi ce am ajuns in acest oras, cu "cea mai buna calitate a vietii"!
@asa ceva....imposibil ! :))))): daca ai pleca asa bine ar fi. Un ****** ca tine in minus.
Da bine fac felicitări la orașul de 5 stele de care zice bocila lasă totul de dorit vai mama lor spitale trafic și tot asa doar lauda este în rest zero
@Eu : cand veniți toti ******i aici si va îngrămădiți si suprasolicitati infrastructura si tot normal ca e mai aglomerat si plin de *****i ca voi ce se plang. Dute tu la spital în alt oras si apoi plangete de ce ii aici.
Oradea a luat iar fata Clujului? Come on! Se vorbea la Cluj despre tram-train-uri inca de prin 2012, fiind de fapt o strutocamila care sa combine extinderea liniilor trenului metropolitan cu utilitatea metroului. S-a renuntat rapid la idee, cel putin pentru Cluj nu e deloc ceva fezabil, nu cu reteaua actuala de cai ferate, nu cu reteaua actuala de… Citeste mai departe
@daci: dă-le pace ca is retardați. Numai de rau au articole. Si uita ca toți trag aici ca la ei in oras nici la kaufland nu ii angajează
Si Baicoiul ne ia fata, LOOOLL. Io nu stiu ce fumeaza astia care sustin ca asta e oras civilizat
@Baba Cloantza: ai luat tu baicoi aseara in gura si ți-o luat fata? Nu confunda cu orasul