Dilemă la Cluj, la minus 17 - 20 de grade! Cum se prezintă bateriile mașinilor electrice pe gerul ăsta?
Mașinile electrice au probleme mari la temperaturile scăzute, pentru că autonomia bateriilor scade foarte mult.
Întrebați cum se prezintă mașinile, clujenii cu ”electrice” au răspuns:
”Am un Mini Countryman plug-in hybrid, 2018. Range pur electric undeva la 30 km vara. Pe vremea asta, nici nu vrea sa meargă pe electric până se incalzeste bateria. Și când în sfârșit vrea, după vreo 5-10 min, range-ul e mai jos de jumate. Azi dimineata pe -17 grade mi-a dat 8 km, dar bagă din greu caldurică în masina”, a explicat cineva.
”Cu tesla încă în garanție, autonomia e cu mai bine de 60% mai scăzută pe.gerul ăsta! De menționat, era încărcată full !(100%)”, a mai spus cineva.
Sfaturile Tesla pentru a economisi energie
Pe parcursul iernii, reduceți pierderile de energie economisind în timp ce conduceți și limitând consumul de energie în cabină. Încălzirea cabinei necesită o cantitate semnificativă de energie care nu mai poate fi folosită pentru autonomia de condus.
Conduceți cu viteză moderată, pentru a nu crește consumul de energie.
Limitați accelerarea și decelerarea frecvente și rapide. Luați în considerare utilizarea modului Relaxat.
Dacă este posibil, reduceți temperatura setată în cabină și utilizați sistemul de încălzire a scaunelor pentru mai multă căldură.
Conducerea cu o baterie caldă este întotdeauna mai eficientă, iar caracteristicile noastre de Precondiționare și Plecare programată vă ajută să păstrați bateria în starea optimă înainte de a începe călătoria.
Țineți bateria conectată cât mai mult posibil
Atunci când temperaturile scad, autonomia poate scădea din cauza cererilor suplimentare de energie la nivelul bateriei. Bateriile reci consumă mai multă energie pentru a menține o temperatură optimă de funcționare. Temperaturile scăzute limitează, de asemenea, capacitatea de frânare regenerativă. Deși unele efecte ale autonomiei nu pot fi evitate complet la temperaturi scăzute, există câteva modalități de a le reduce.
Cei de la Tesla recomandă să mențineți vehiculul conectat ori de câte ori este posibil. Astfel, bateria va reține o cantitate de căldură. Computerul de bord va preveni automat supraîncărcarea.
Precondiționați bateria înainte de a porni vehiculul Tesla. Când este posibil, conectați și încărcați în timpul precondiționării.
Limitați utilizarea ridicată a căldurii și a aerului condiționat. În schimb, utilizați sistemul de încălzire a scaunelor pentru a menține climatizarea în cabină la o temperatură optimă.
5 Comentarii
Caz rezolvat , se circula cu metroul subacvatic SIC !.
Dacă toate mașinile ar fi electrice.. și ar fi blocate într-un ambuteiaj de cateva ore... Bateriile sunt moarte!
Ca să nu mai spun că practic nu există încălzire în mașina electrică.
Și dacă ești blocat pe drum toată noaptea, fără baterie, fără încălzire, fără ștergătoare, fără radio, fără GPS (toată bateria descărcată)!!!
Puteți încerca… Citeste mai departe
Bine ca incarca ei gratis, de fapt pe banii altora...Asta discriminare...
Au uitat să îndemne ocupanții să poarte palton gros, fular, mănuși și o șapcă rusească! Mai rău decît cu transportul în comun. Mizerii electrice și proștii care le cumpără..
@ : ne vor obliga cant de curnd sa luam numai porcarii din astea